„Pažangiausias savo klasėje“. Ekspertai paaiškino, kodėl Rusija prarado tiek daug Su-34  ()

Rusijos karinių oro pajėgų naikintuvai-bombonešiai Su-34 tapo vienu pažeidžiamiausių kovinių lėktuvų Rusijos ir Ukrainos kare.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo konflikto pradžios daugiau nei 20 šių transporto priemonių buvo perimta, numušta arba apgadinta vykdant kovines užduotis. Bulgarijos kariuomenės ekspertai liepos 16 d. kalbėjo apie tai, kodėl Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgos patyrė tokius nuostolius aviacijoje.

Straipsnyje teigiama, kad Rusijos aviacija patyrė didžiausių nuostolių nuo pat plataus masto invazijos į Ukrainą pradžios. Kartu su atakos lėktuvu Su-25, kurių nuostoliai buvo 22 orlaiviai, Rusijos oro pajėgos prarado ir 21 naikintuvą Su-34 – lėktuvą, kurį rusai laiko geriausiu savo klasėje.

(Kitais duomenimis, nuo 2022 m. vasario 24 d. Rusija prarado 28 lėktuvus Su-25 ir 23 Su-34).

Nemaloni statistika

Kodėl numuštų naikintuvų-bombonešių Su-34 procentas yra panašus į atakos lėktuvus Su-25? Pirmasis Su-34 buvo numuštas praėjus vos penkioms dienoms nuo konflikto pradžios – 2022 metų vasario 28 dieną. Nuo to laiko vidutiniškai kas mėnesį nukrenta arba sugenda mažiausiai pusantro Su-34.

„Rusijos oro pajėgoms tai gana nemalonus skaičius 148 serijinės gamybos Su-34 fone. Tai yra, buvo numušta apie 15 % viso Su-34 skaičiaus. Šis skaičius yra daug didesnis, atsižvelgiant į tai, kad šie 148 vienetai yra paskirstyti penkioms Rusijos kariuomenės dalims“, – pažymėjo ekspertai.

Manevringumas nėra įspūdingas

Leidinio autoriai atkreipė dėmesį į tai, kad ši mašina yra sunkus daugiafunkcis naikintuvas, kurio naudingoji apkrova yra daug didesnė nei kitų lėktuvų. Tai pirmiausia turi įtakos jo manevringumui. Pagal šį rodiklį jo negalima lyginti su kitais „ginklo broliais“ – nei su manevringesniais Su-27, nei su mažiau manevringais Su-30 ir Su-35.

 

Maksimalus Su-34 kovinės apkrovos svoris yra 8 tonos, o orlaivio masė su ginklais ir įgula siekia 22 500 kg. Tokie rodikliai atveria naujas galimybes atlikti užduotis, tačiau tai būtinai turi įtakos mašinos manevringumui.

Ne slaptas naikintuvas

Antras svarbus veiksnys šiuolaikinėmis kovos sąlygomis – orlaivio matomumas. Žinoma, Su-34 nėra slaptas naikintuvas, tačiau kiti Rusijos lėktuvai negali pasigirti nematomumu Ukrainos ginkluotųjų pajėgų aptikimo sistemoms. Tie patys aukščiau paminėti Su-25, Su-27 ir Su-35 nėra slapti, bet turi tiek pat numuštų orlaivių procentą arba net mažesnį nei Su-34.

 

Atsakymas slypi naudojimo vietoje ir pobūdyje. Ekspertai mano, kad pagal Rusijos žiniasklaidą ir jų skelbiamus pranešimus, Su-34 dažnai tenka veikti arti priešo. Tai reiškia, kad šis lėktuvas patenka ne tik į priešo priešlėktuvinės gynybos, bet ir į jo elektroninės kovos sistemų akiratį.

Ir nors rusai teigia, kad L-175V „Chybiny-10V“ radioelektroninės atsakomosios priemonės, sumontuotos ant Su-34, sudaro nepramušamą skydą, dabar šiais žodžiais galima suabejoti.

Juk ši sistema turėtų ne tik dengti Su-34, bet ir aptikti priešo priešlėktuvinės raketų sistemos radarą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(36)
(0)
(36)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()