"Google" internetinės paieškos efektyvumą didins sekdama pelės kursoriaus judėjimą (7)
Bendrovė „Google“ užpatentavo sistemą, leisiančią stebėti pelės žymeklio judėjimą paieškos tinklalapio lange. Tai leis nustatyti, kokie iš rastų tinklalapių sudomino žmones labiausiai, rašo „WebProNews“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Į vartotojo kompiuterį būtina įdiegti specialią programą, kuri įrašys žymeklio „maršrutą“ lange su paieškos rezultatais. Ši informacija kartu su užklausos tekstu bus siunčiama į „Google“ serverius. Ten duomenys bus analizuojami, ir jais remiantis bus padaryta išvada, ar pravertė žmogui paieškos sistemos rasta informacija.
Jei vartotojas greitai peržiūrėjo paieškos rezultatus, o vėliau uždarė langą ar perėjo į kitą tinklalapį, reiškia, jis nerado reikiamos informacijos. Jei pelės žymeklis ilgai buvo virš paieškos rezultatų, vadinasi, žmogus surado jį dominančią informaciją.
„Google“ atstovai mano, kad sistema gali padidinti paieškos efektyvumą. Po jos įdiegimo labiausiai užklausas atitinkantys tinklalapiai pateks į pirmuosius paieškos rezultatų puslapius. Patentą savo išradimui „Google“ gavo liepos 13 dieną.
"Patente pateiktos kelios prielaidos apie tai, kaip galima interpretuoti pelės kursoriaus judėjimą", komentuoja kompanijos "SEO by the Sea" specialistas Bill Slawski. "Pavyzdžiui, ilgesnis kursoriaus išlaikymas virš paieškos rezultatų viename ar kitame paieškos lange gali žymėti pozityvią nuomonę apie tai, kiek rezultatai atitinka raktinius užklausos žodžius. O jei kas nors judina pelės žymeklį per teksto eilutes, tokiu greičiu, kuris atitinka normalią skaitymo spartą, tai gali rodyti didesnį žmogaus dėmesį, lyginant su tais atvejais, kai kursorius nejuda arba juda atsitiktine tvarka. Taigi pelės kursoriaus judėjimo greitis ir pobūdis, taip pat jo buvimo pozicijos paieškos rezultatų lange gali būti parametrai, kuriuos sekant galima formuoti įvairius paieškos sistemos sprendimus. Pavyzdžiui, jei kursorius užvedamas ant reklaminės nuorodos arba skelbimo, tai gali reikšti susidomėjimą reklamuojamu produktu ar paslauga", priduria specialistas.
Paraiška patentui buvo užpildyta dar 2005 metais, ir, Slawski nuomone, sunku pasakyti, kada "Google" šią technologiją realiai pritaikys ir ar iš viso pritaikys, kadangi per tokį laiko tarpą šioje industrijoje galėjo daug kas pasikeisti. Tačiau faktas lieka faktu - patentas jau įregistruotas oficialiai.