Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2026-01-20 16:53
Pirkti mašiną už 5k ir išleisti į metus ant kuro 2k ir remontams 1k išgali. Nusipirkti mašiną už 5k, išleisti akumuliatoriaus atnaujinimui 2k ir važinėti ateinančius 5-8 metus išleidžiant per visą laikotarpį ant kuro ~1l€ vs 10k€, tai pinigų yra.
500€ už variklio keitimą Čia nebent tik už darbą. Už vieno prikepusio purkštuko pakeitimą į naują, lygiavertį buvusiam, gali arti 500€ pakloti, bet taip, tau variklį pakeičia už 500€, dar turbūt į naują, ir galingesnį bei ekonomiškesnį, nei buvo (pirmiems leaf'ams tai būtent į didesnės talpos ir keičia akumuliatorius, už 3-3,5k€ kiek mačiau dalinosi žmonės).
Butuose jau dabar po 2 mašinas turi absoliuti dauguma.
Niekur nesakiau, kad vienintelė mašina turi būti kaip mano pasirinktas variantas antram automobiliui.
Tai kodėl ne su 20 metų pasatu važiuoji?
Kiek kartų per jau 9 mėnesius laukiau pusę valandos? Nė karto. Net kai ir važiavau nuo namų daugiau nei 100 km su šituo kibiru.
Čia tavo neįgalus protas, kelia tokią užduotį, tokiam kaip Spring'as važiuoti į lenkus. Tik protiškai neįgalus, ar dėl pramogos/iššūkių sugalvojęs nesąmonę, gali tai daryti. Bet kaip ir sakiau, tau ir dviratis turbūt netinka.
Kai taip nemoki suprasti, kad tavo poreikiai nėra tokie patys kaip visų kitų, ir kai taip nemoki skaičiuoti, klausimas, kaip su verslu sekas.
Man prekes dažniausiai atveža į namus, nes taupau laiką, į Lenkiją važiuoti, čia tik tau. Gi sakei ten po tūkstantį kilometrų pastoviai važinėji be sustojimo.
donatasv 2026-01-20 18:37
Mes visi puikiai žinom, kad visas tavo važiavimas vykstą po kiemą. Taip kad ne tau mokint kaip žmonės turėtų gyvent ypač tuos kurie nebijo mašinos ištraukti iš garažo.
Taip prieš daugiau nei 10 metų pirkom namą pinigų nebuvo pakankamai važiavom liaudies pamėgtu šaranu ir užkalė 1.9tdi variklį. Už 200 eur nupirkau antrą surūdijusį šaraną su visu varikliu, garažiukį pakeitė už 200. Kur problemos? Diržai pomapa kainavo 200, gal nepamenu ir tas kas liko iš seno atidaviau į metalo laužą už 100 eur. 500 eu su pakeitimu kur bėdos? Jei be orientacijos geriau patylėk, i ne klounu neapsimetinėk. Bent galvą iškišk iš urvo ir pažiūrėk kuo paprasta liaudis važiuoja.
assa 2026-01-20 21:32
pirmą išsidiskutuokit, ką jūs mašinom laikot, nes jeigu jums normalios mašinos yra dacia spring, ar dar geriau -pasatas 20+ metų, tai nx
donatasv 2026-01-21 01:21
Juokas juokais dar prieš kovidą rinkomės pirmą EV tada turėjom B7 pasatą, po test drive dacia spring likom su pasatu nenoriu kažkaip sustumt ant imortal pasirinkimo jam tinka, jam patinka ir liuks valio, bet man automobilyje ne viskas pasibaigia ties tuo kiek pigiai aš su juo važiuosiu. Bent minimaliai patogumo, saugumo visvien turi būt.
immortallt 2026-01-21 08:36
Prieš daugiau nei 10 metų Prieš daugiau nei 10 metų, alga buvo 3x mažesnė. Nekalbu apie šiaip infliaciją.
Na, man svarbu, kad mašina važiuotų kai reikia, o ne kartą į mėnesį vežti į servisą, kru*tis ieškant šrotuose detalių, tada aiškintis, kiek čia už darbą yra normali kaina, ir po to eiti tikrinti, kad ratas būtų prisuktas gerai (žmonos sesei garažiukyje pamiršo prisukti ratą) , arba stabdžiai gerai surinkti (prastai stabdė po kaladėlių keitimo, nuvežus į servisą, atidarius dangtelį, dalys tiesiog išbyrėjo). Tai jo, 20+ metų mašina pats tas, jei neturi ką veikti.
Ir niekur nesakiau, kad Dacia Spring visiems. Čia prisigalvoji, nes taip lengviau "prieštarauti. Nes nu šeimoje visi esantys automobiliai turi būti skirti tarpmiestinėms ar tarptautinėms kelionėms. Tėvai 30+ metų turėjo du (+darbo mikroautobusas prekėms vežioti, kuriuo dažniausiai vairuotojas važinėdavo) automobilius, antrasis automobilis niekada nebuvo išvažiavęs toliau nei 40 km nuo gyvenamosios vietos, bet pagal donatą, reikia pirkti lėktuvą, nes nu kartą į metus atostogų skrendi.
Tuo tarpu pasižiūri, ką renkasi europiečiai: https://www.best-selling-cars.com/europ ... ar-models/
Kiek iš šitų automobilių esančių top10 yra dideli?
Kaip pirmą šeimos automobilį dabar rinkčiausi Torres EVX. Taip ir negavau, tai kas iš VDV geriau už tokią ar mažesnę kainą. Berods anksčiau sakei ~10k€ EV brangesni, tai už 25k€. Pasatas, neprilygstantis dar komplektacija, neturintis tokios garantijos, su akcija, nuo 44k€, tai 9k€ brangiau. Yra lėtesnis, mažesnis, mažiau saugus, brangesnė eksploatacija, ir, kaip minėjau, su trumpesne garantija. Na bet kam rūpi
gytis13 2026-01-21 09:40
Va kai elektromobilį remontuos tai jau ratus prisuks taip kad nenukris nes elektromobilis mat. O VDV tai net rato prisukti nemoka ba seniena. Šiaip kažkada man servise pastoviai perverždavo ratus, turėdavau namo gryžus namo atpalaiduot veržles ir persukt iš naujo, nes kelyje rato neišeitų pakeisti. O sevisas turbūt visam rajono centre geriausias. Reikia pirkti elektromobilį, kai suges reiks vežt 30 km ant tralo taisyt ba vietiniai per kvaili tam servise kur visada taisau
immortallt 2026-01-21 10:13
Ne, nerašau nelagalių garažų, kurie dirba be sutarčių, čekių ir garantijų kainų. Čia apie variklio pakeitimą už 500€. Ir anot Donato, iš daužto automobilio variklis jau patikimas ir su "garantija", bet EV akumuliatorius naudotas nepatikimas ir be garantijų (šiaip patikrinamas dalykas).
Na vieną turėtą VDV tekdavo rinktis vežti į autorizuotą servisą ar 1 iš dviejų, kurie specializuojasi tuo klausimu. Taip kad nieko naujo.
kukulis4 2026-01-21 10:22
Man patinka pati situacija, kad lyginant sita modeli jau reikia ieskot vdv modeliu kurie butu geresni. Geresnis ar ne - subjektyvu, vienas rinksis mazesni, prastesnes komplektacijos modeli, bet su VDV, nes jam svarbu nuvaziuojamas atstumas, kitas gal neturi kur pasikraut kieme prie buto, bet pats fakatas, kad rinkdamasis EV ir priimdamas tam tikrus kompromisus sumoki maziau - yra gerai.
immortallt 2026-01-21 11:12
Na, prieš tai buvo argumentas, kad bet koks EV kainuoja 10k€ brangiau.
Koks konkrečiai kompromisas priimamas su šiuo EV?
Ir niekur nesakiau, kad šitas EV visų poreikius atitinka. Aš kvestionuoju Donato poziciją, kad EV iš vis niekam netinkamas (bet pats jau antrą ar trečią EV turi).
Ir niekada niekur nesakiau, kad čia ir dabar, EV jau visiems vartotojams, visiems atvejams tinka. Na bet nepirkti dviračio nėra argumentas, kad su juo nenuvažiuosi visa šeima į Alpes paslidinėti, nes ne tam jis perkamas. Kaip ir Dacia spring'as ne tam perkamas. Bet kažkaip tie patys argumentai, kurie yra prieš EV, jau negalimi naudoti prieš VDV. Kodėl?
kukulis4 2026-01-21 12:05
Nezinau ar tau Donatas atsakys i situs klausimus ar ne, o mano atsakymas va toks:
Mano atveju (o mano atvejis, esu tikras, atspindi keliolikos, o gal ir keliasdesimties procentu vartotoju atvejus) rinkdamasis EV turiu priimti sekancius kompromisus:
1. Gyvenu senamiesty, bute, todel neturiu galimybes (tikiuosi, kolkas) krautis elektromobili savo pigesne elektra.
2. Del tos pacios priezasties neturiu galimybes laikyti automobilio garaze, nes jo tiesiog nera, todel ziema vazineti EV tampa dar siek tiek sudetingiau.
3. Vis dar nuvaziuojamas atstumas - man bent karta per savaite, o kartais ir dazniau tenka per pusdieni suvazinet Vilnius-Kaunas-Vilnius su siek tiek pasimalimo Kaune. Man reikia, kad nepriklausomai ar ar ziema ar vasara, Ta ±250km as suvazineciau be jokiu stabtelejimu pasikraut - nes laikas man svarbu.
Butent del situ priezasciu as vis dar vazineju dyzeliu. Bet dabar, kai matau, kad pasirinkdamas EV as visu pirma sumokeciau pigiau uz pati ev, kad vaziuodamas tik siek tiek leciau as galiu suvazinet savo kilometrus nesustodamas pasikraut net ir ziema, man EV tampa svarstytinu varijantu. Ypac, kai tas EV yra pakankamai didelis ir patogus. Turbut ne kaip pagrindine masina, bet kaip antra - tikrai, o seimoje mums vistiek reikia dvieju.
Pakeisti abu automobilius i EV, kolkas, deja, nematau galimybiu, nes antrasis, visgi, turi buti pajegus vaziuot tukstancius kilometru. Apie tai jau diskutavom. Man isvykus i 5k km kelione norisi megautis kelione, o ne ieskot kur cia ir kaip pasikraut masina, bartis su viesbucio administracija, kodel neveikia, ar uzimtas chargeris, ar kabot prekybcentrio aikstelej, kol pasikraus.
immortallt 2026-01-21 13:38
1. Butuose iš viso gyvena ~ pusė populiacijos, ir taip, jei tai nėra naujas daugiabutis, reikalauja ekstra pastangų, kad įsirengti krovimo stotelę. Didžiausia bėda, kad nėra normaliai veikiančių bendrijų. Nes problema tik ta, kad su kitais reikia susitarti. Elektra gi yra daugiabutyje.
2. Neturiu garažo, nesuprantu kuo čia sudėtingiau?
3. +-250 km įveikiančių EV yra visa eilė, net prie atšiauriausių oro sąlygų.
Tad reali tau problema yra krautis namie, kas yra infrastruktūros, ne EV problema. Taip pat kaip žmonai senais laikais buvo problema, kai į degalinę važiuoti degalų reikėdavo tyčia, nes ten kur važinėdavosi įprastai miesto centre, senamiestyje ir pan., degalinių nėra.
Tūkstančius kilometrų nuvažiuoji vienu prisėdimu? Kokainas, butelys ir vidurius kietinantys? 5k km kelionė tai važiuojant pajuodusiomis akimis, sustojant kas 1000 km užsipilti dyzelio, ištuštinti butelį, ir nusipirkti maisto, kurį suvartosi mašinoje? Tada dar 800 km nuvažiuoji ir stoji miegot 6 valandas, ir tada dar dvi dienas taip važiuoji? Nepanašu į pasimėgavimą. Ar realybėje visgi dažniau stoji, nei kas 1000 km?
Pilnai sutinku su tuo, kad dabar ne visur dar iki galo išvystyta greito krovimo infrastruktūra. Bet kalba ir yra, ne apie tai, kad čia ir dabar, visiems, abu šeimos automobiliai, tik EV. Kalba, kad esant infrastruktūrai, EV niekuo nenusileidžia VDV, o turi daug pranašumų. Nes aiškinti, kad nėra kur patogiai pasikrauti, todėl EV niekam tikęs š, ir niekam jų nereikia, yra tas pats, kaip VDV pradžioje sakyti, kad degalų pirkti gali tik vaistinėse, ir tai nežinai ar turės, ir ar iš viso vaistinė dirbs, tai niekada nepakeis arklio. O realybėje, prieš 10 metų greito krovimo stotelių reikėjo su žiburiu ieškoti, ir 50 kW buvo labai greitas krovimas. Dabar pagrindiniuose keliuose visur pilna nuo 50 kW krovimo stotelių. Ir Lietuvoje padengimas labai prastas. Lenkijoje, kiek girdėjau, jau pasitaisė ir kiek geresnis, bet vis dar prastas, bet toliau į vakarus, jokių problemų kurį laiką nebėra.
Paskutinį kartą į ilgesnę kelionę, nei iki Varšuvos, važiavau dar prieš COVID, tai negaliu pakomentuoti apie krovimo infrastruktūrą iš asmeninės patirties.
kukulis4 2026-01-21 13:59
Teisingai - problema infrastrukturos, taciau kadangi sitos problemos isspresti siandien as negaliu, tai yra kompromisas, su kuriuo tureciau susitaikyt rinkdamasis EV. EV nuo to netampa sudina masina. EV tampa maziau tinkamu pasirinkimu man, ka ir bandau pabrezti.
Del garazo - paprasta - galimybe laikyti EV sildomame garaze padeda sumazinti elektros sanaudas - visada isvazoiuoji siltu automobiliu su optimalios temperaturos baterija. Pas mus kieme stovi tesla model x - kiek dabar einu, visada uzia (sildosi), faktas, kad kraunasi kazkur nuo gatves, nes kieme chargeriu nera. Faktas, kad nemazai elektros isnaudoja temperaturos palaikymui.
Apie ilgas keliones labai nesiplesiu, nes nelabai seniai butent tau replikuodamas ir desciau, gal neisimine, whatever... bet trumpai - man poreikis su seima keliauti apie 1000km per diena buna 5-6 kartus per metus. Tuo metu norim sest i masina, nuvaziuot ta tukstanti km kaip imanoma greiciau, kelyje praleidziant kuo trumpesni laika. Taip sustojam 2-3 kartus i tulika, vienas is tu sustojimu buna siek tiek ilgesnis - pavalgymui. Nuvaziuot 1000km per 11-12valandu (jau iskaitant sustojimus) joks ne stebuklas, toki greiti su vdv galima palaikyt, ir net nereikia stot piltis saliarkos. Pernai turejau rekorda - per diena 1504 km. Isvaziavom apie 4ta ryto is Varsuvos, turejom pora trumpu ir viena ilgesni sustojima, ir 19.30 jau buvom Split'e ir vakarieniavom ant juros kranto. Good luck tiek nuvaziuot su EV. Ir velgi - vien tik del to, kad EV negali nuvaziuot 1500km per diena, nereiskia, kad EV sudas. Kaikuriems zmonems tokios galimybes net nereikia, kaikuriu tempu tai tiesiog 2-3 dienu kelione, su kuria beveik betkuris EV susitvarkytu puikiai.
immortallt 2026-01-21 14:22
BŪTENT ką visada ir kartoju, kad EV KOL KAS tikrai nėra kiekvienam, ir kad ne EV yra blogi, o arba tinkamai savo poreikių neįvertinantys, arba neturintys tam sąlygų įvertina, kad netinka niekam, pagal jų vienų pavyzdį. Gyvenau dešimtmetį daugiabutyje, kur jau tada dalis buvo atsivedę elektrą į savo parkavimo vietas, dar net ne elektromobiliui krauti. Senamiestyje dar kiti dalykai, šeimoje turime nuosavybėje butą, kur realiai galėtum pro sieną laidą iškišti ir galėtum krovimo stotelę pasidaryti, kas iš to, kai namų grupei įvadas stovi dar menantis II pasaulinį karą, ir galios neužtenka net elektrinei viryklei, todėl esi priverstas turėti dujinę viryklę ir prisukti visą 1 kubą per pusę metų (nuomai butas). Reikalinga sutvarkyti įvadą ir elektros instaliaciją visame pastatų bloke, ir jos reikia net jei nebūtų poreikio elektromobiliams, nes tiesiog dėl buities gyvent sudėtinga. Kažkas įtempiamas lubas darėsi ir atsivežė galingesnę elektrinę turbiną, tai išmetinėjo saugiklius ant ~50-60 butų.
Stovi automobilio stoginėje, pajungtas ant 3 kW, ūžia, kai pajungiu preheat'ą (15 min veikia, ir išsijungia). Ateini, automobilyje net karšta, stiklai nutirpę, durelės niekas neprišalę. Tai tokiam atitirpinimui, net su mano mažu akumuliatoriumi, prarandu 3-5%, kas yra max 1,3 kWh, arba su mano elektros savikaina grubiai 0,1€.
O garažas šiaip automobiliui, bet kokiam, ypač žiemą, tai ne į naudą. Yaris buvo vienas pas mus, kitas pas uošvius. Tai pas mus požeminiame parkinge parkuojantis, per kelis metus labai didelis skirtumas rūdžių pasimatė.
Taip, nuvažiuoti 1000 km per 11 valandų normalu. Ir jau sustojat 2-3 kartus, tai jei gali nuvažiuoti su EV kuris nuvažiuoja ~450km trasoje, sustojus per ~30 min pasikrautum nuo 10-80%, t.y. dar 300+ km, kokios problemos ir kiek ekstra daugiau laiko reikia kelionei? Ir jei stoji du trumpus, ir vieną ilgą, tai sustojus trumpą, pasikrausi 15 min ir privažiuosi savo ilgą sustojimą, kur pasikrausi arti iki 100% ir vėl sustosi trumpam 15min. Vėl, tik infrastruktūros problema. Niekam nereikia EV nuvažiuojančių po 1000 km, o tuo labiau po 1500 km iš vienos įkrovos, nes jei infrastruktūra yra, jau dabar nuvažiuosi ir vargo nematysi.
Na aš per dieną daugiausia nuvažiavau 1600km, tėvas su broliu ~1900 km. Grįžo jau fiziškai pajuodę. Ir tai stojo kas 3 valandas. Jie sakė daugiau taip nebedarys. 1600 km +- riba, kuri dar ir nuo savijautos priklauso, ką gali įveikti nenuprotėdamas, bet nevadinčiau to nei ramiai, nei poilsiu. Iki 1200 km dar nepervargdamas gali važiuoti dvi dienas iš eilės.
tai_tu_nesinervuok 2026-01-21 20:36
nzn , kazin ar yra tokia statistika isvis.
"Ir kodėl outlier'iai yra esmė?" tai ar cia outlier? tai juk jie stampuojami vienodai. Nemanau kad cia koks outliaris. Jei ir neisgyvena, tai gal tiesiog del mastymo kad senas, ir neberemontuoju.
tai_tu_nesinervuok 2026-01-21 20:43
ne nu kebulas rudys nepriklausomai nuo to ev ar vdv
tai_tu_nesinervuok 2026-01-21 20:48
ne tai kad lygint ev su vdv reik nusistatyt kriterijus kokias masinas lyginam ir kokioms kelionems. Db vienas apie 30kw kazkoki triperi kitas apie 1000km kelionesm sarana.
Tai va lyginkim 1000km kelionms koks yra ev sarano analogas tada.
O jei kam reik tik po miesta, tai turbut be diskusiju priusas geriausias, tariant kad pavezejai ner ant tiek dalbajobai kad nesuprastu.
Lana23s 2026-01-22 00:19
Ieškai merginos vienai nakčiai? Sveiki atvykę - www.xmeet.club
immortallt 2026-01-22 08:41
Ne, lyginkime automobilius pagal dūmų kiekį, kuris EV išmeta tiek pat dūmų, kiek 25 metų senumo šaranas, su kontrabandiniu dyzeliu iš Baltarusijos? Hmz, nė vienas EV nemeta... Nu tai šūdas EV.
Skaityti nemokantis, savo minties nesugebantis suregzti, įvardijau, kad 30 kWh yra miestui antras automobilis. Neužtenka neuronų perskaityti ir suprasti?
Pirmas automobilis, skirtas ir ilgoms kelionėms mano pasirinkimas būtų Torres EVX.
1000 km - į butelį visa šeima myžantys ir šlapimu pradvisęs salonas yra labai stipriai outlier'is. Jei esi toks, tai tokių vienetai. Į butelį dauguma myždavo, kai bijodavo būt apiplėšti Lenkijoje, ne dėl to, kad tiek labai skubėjo.
assa 2026-01-22 09:39
kažkaip pamiršote plug-in modelius, realiai jie pigiau ar panašiai kainuoja kaip EV (kalbam apie naujas mašinas). Žmonai žiūrime auto, tai pradžioje labiau į EV žiūrėjau, bet kuo toliau, tuo labiau linkstu link plugino. Turim SE, gyvename provincijoje, tai elektra nuvažiuojamo atstumo (kad ir 40 km realaus atstumo) bus dviems- trims dienom.Ir nereiks bijot, kad baigsis elektra pakeliui, nes įsivaizduoju, kai lieka batareikos ~20% ar mažiau, turėtų atsirasti vidinis nerimas Grynas EV kuo vilioja, tai tik parama iš valstybės.
kukulis4 2026-01-22 10:33
Is kur cia atsirado tas sharanas ir myzimas i buteli? Jeigu vazinejimui mieste, ar aplink namus labai patogu maziukas kibiriukas, pageidautina EV, tai long haul kelionems irgi reikia atitinkamo automobilio. Mano nuomone, ben jau 5th class BMW ar panasaus. As pats vazineju E class MB. 1000km su tokia masina - vieni juokai. Ikrenti i sedyne, salone tylu, patogu, masina ant kelio laikosi stabiliai, visokie vairavimo asistentai nuima dali kruvio nuo vairuotojo, gali drasiai cruisint 140-150km/h, vis dar turet kuro sanaudas nevirsijancias 7 litru dyzelio, ir daryt pit stopus tada, kada nori. Koks EV gali pasiulyt ta pati komforta ir patoguma (cia velgi, svarbiausia - atstumas tarp pasikrovimu) ilgose kelionese - nezinau.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Elektromobiliams galas? Pildosi baisiausios prognozės