„Facebook“ naudojo juodąsias technologijas prieš „Google“ (24)
Seniau Markas Zuckerbergas savo konkurentus galėjo šokiruoti į verslo susitikimą atėjęs su pižama ar ištrynęs juo iš draugų sąrašo savo socialiniame tinkle. Tačiau toks vaikiškas elgesys jau praeityje. Dabar tie, kurie stoja skersai kelio M. Zuckerbergui arba jo vadovaujamam projektui „Facebook“, gali tapti juodųjų technologijų aukomis, rašo „The Independent“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Socialinis tinklas „Facebook“ buvo nusamdęs viešųjų ryšių agentūrą, kuri turėjo pasirūpinti interneto paieškos milžinei „Google“ nepalankiais straipsniais JAV spaudoje. Tokios viešųjų ryšių akcijos paprastai vadinamos juodosiomis technologijomis.
„Facebook“ šį faktą iš pradžių komentuoti atsisakė, o vėliau, ketvirtadienį, buvo priverstas prisipažinti nusamdęs viešųjų ryšių kompaniją „Burson-Marsteller“, kad ši inicijuotų atitinkamo turinio publikacijas. Prisipažinimą „paskatino“ tinklaraštininkas Chrisas Soghoianas – jį taip pat buvo bandoma įtraukti į šį nešvarų žaidimą, tačiau vietoj bendradarbiavimo jis paviešino elektroninį susirašinėjimą laiškais su viešųjų ryšių kompanijos „Burson-Marsteller“ darbuotoju. Tuoj po skandalo paaiškėjimo agentūros atstovas žiniasklaidai pareiškė, kad agentūra iš „Facebook“ gavo „nestandartinį“ užsakymą ir kad jis prasilenkė su bendrovės taisyklėmis, todėl tokias paslaugas galop buvo atsisakyta teikti.
Neaišku, ar agentūra iš tikro nusprendė atsisakyti tokios užduoties, nes jos atstovai jau buvo spėję publikuoti kelis reikiamus tekstus ir intensyviai ieškojo žurnalistų, kuriuos galėtų sudominti reikiama tema. Pati straipsnių tema turėjo būti susijusi su „Google“ pašto paslaugos funkcija „Google Social Circle“.
Siekta įrodyti, kad „Google“ siekia pasinaudoti milijonų vartotojų asmeniniais duomenimis ir sukurti išsamias jų dosjė. Tačiau šia tema susidomėjo interneto tinklaraštininkas Chrisas Soghoianas ir ėmė aktyviau domėtis, kas yra suinteresuotas tokios informacijos pasirodymu. Neilgai trukus jis surado pirminį temų šaltinį – agentūrą „Burson-Marsteller“ ir pabandė užmegzti su jais kontaktą. Agentūros darbuotojai atskleidė dalį faktų, tikėdamiesi, jog tinklaraštininkas pats prisidės prie kūrybinio proceso. Aišku, ne už dyką.
„JAV žmonės turi žinoti, kad „Google“ kiekvieną dieną, kiekvieną minutę kišasi į asmeninius jų gyvenimus ir kaupia bei transliuoja asmeninę informaciją be jų leidimo“, – aiškindamas straipsnių tematiką Chrisui Soghoianui rašė viešųjų ryšių kompanijos darbuotojas Johnas Mercurio.
Šokiruotas tokios „Facebook“ vykdomos šmeižto kampanijos, jis apkaltino J. Mercurio „iš musės darant dramblį“. Neilgai trukus jis nusprendė atskleisti tiesą ir paviešino elektroninius laiškus internete.
Pateikus įrodymus, socialinio tinklo „Facebook“ atstovai patvirtino šią informaciją, nurodydami dvi tokio sprendimo priežastis. Pirma, jie yra įsitikinę, kad bandydama žengti į socialinius tinklus „Google“ imasi priemonių, kurios kelia įtarimų dėl privatumo apsaugos. Antra, „Facebook“ piktina tai, kad „Google“ kai kuriose savo paslaugose naudoja „Facebook“ vartotojų informaciją, neturėdama tam leidimo. Tai esą prasilenkia su socialinio tinklo naudojimo taisyklėmis. Tačiau žurnalas „Wired“ pastebi, jog šiuo teiginiu „Facebook“ beda pirštu pati į save.
Ant „Google“ būtų galima pykti, jei ši informaciją rinktų naudodama nelegalias priemones – įsilaužusi į tinklą, rinkdama informaciją, kurios žmonės nenori viešai dalinti ir pan. Tačiau „Google“ paslauga „Social Search“ to nedaro – anaiptol, ji naudoja tik tą informaciją, kurios „Facebook“ vartotojai neslepia, ir kurią gali pasiekti net prie šio tinklo neprisijungę asmenys.
Įdomu tai, kad anksčiau „Facebook“ buvo uždraudusi pasiekti bet kokią savo vartotojų informaciją prie tinklo neprisijungusiems asmenims. Tačiau tinklui plečiantis, šios praktikos atsisakyta. Dabar net nebūnant tinklo nariu galima gauti dalį vartotojų informacijos. Tai, kokią informaciją dalinasi viešai, o kokia prieinama tik draugams socialiniame tinkle, vartotojai nustato patys. Tačiau šiuo atveju kaltinimai „Google“ atrodo išties keistai. Mat pats „Facebook“ priėmė sprendimą leisti pasiekti šią informaciją visiems, taip pat – ir paieškos sistemoms.
Abi kompanijos artimiausiu metu turėtų pateikti išsamesnę informaciją apie ginčą. Galbūt „Facebook“ pateiks įrodymus, kad „Google“ buvo įsilaužusi į jos serverius ar kitu nelegaliu būdu rinko informaciją apie vartotojus? Tačiau tuo mažai kas tiki. Mat tokiu atveju „Facebook“ turėtų ne samdyti viešųjų ryšių kompaniją, kuri šmeižtų konkurentus, o kreiptis į teismą.
Ši šituacija greičiausiai dar labiau pablogins „Google“ ir „Facebook“ santykius. Iki šiol šių bendrovių konfrontacija nebuvo tokia akivaizdi, tačiau dabar santykiai tampa labai įtempti. Abi kompanijos viena kitą vertina kaip pagrindinę grėsmę jų verslui, mat „Google“ ir „Facebook“ yra vienintelės kompanijos, pajėgios konkuruoti dėl pasaulinės interneto reklamos rinkos dalies.
„Facebook“ turi 600 mln. vartotojų visame pasaulyje. Socialinis tinklas turi išsamią informaciją apie juos: kur jie gyvena, kokie jų pomėgiai, kas yra jų draugai ir kt. Tai leidžia „Facebook“ pardavinėti reklamą, skirtą tikslinėms auditorijoms, o būtent reklama yra svarbus „Google“ pajamų šaltinis. Tačiau būdama interneto paieškos lydere, „Google“ nesugeba įsiskverbti į socialinius tinklus. Praėjusį mėnesį „Google“ generalinis direktorius Larry Page‘as darbuotojams išsiųstame pranešime nurodė, jog socialiniai tinklai nuo šiol yra kompanijos prioritetas. Tai, kaip „Google“ seksis šioje sferoje, lems 25 proc. premijos sumos visiems darbuotojams, net ir tiems, kurie nedirba prie šių projektų. Natūralu, kad „Facebook“ taip pat kelia nerimą „Google“ veiksmai, tad ši nusprendė tyliai „atsišaudyti“.
Panašu, jog ši istorija dar labiau pablogins „Facebook“ įvaizdį. Beje, žiniasklaidoje dažnai pasirodo straipsnių apie šio socialinio tinklo saugumo bei privatumo spragas. Bene didžiausio vartotojų pasipiktinimo sulaukė „Facebook“ sprendimas atnaujinti profilius. Po šių atnaujinimų didelė dalis vartotojų skundėsi nerandantys, kaip paslėpti asmeninę informaciją nuo pašalinių akių.