„Lokomotiv“ tragedija. Skelbiama, kaip sudužo lėktuvas (0)
Lėktuvo Jak-42, kuriuo skrido klubo „Lokomotiv“ ledo ritulininkai, ir kuris trečiadienį sudužo Jaroslavlyje (Rusija), pilotas praleido vadinamąjį atsiplėšimo tašką. Jam neužteko pakilimo ir nusileidimo tako, nors jo ilgis siekia tris kilometrus ir juo gali kilti ir leistis net sunkūs krovininiai lėktuvai, tokie kaip „Ruslan“, praneša newsru.com. Dabar ekspertai svarsto, kas įvyko lėktuve – ar tai buvo lemtinga įgulos vado klaida, ar techniniai nesklandumai, rašo laikraštis „Kommersant“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pilotai, kurie skraido Jak–42 tipo lėktuvais, mano, kad tragediją galėjo sukelti problema su jėgos įtaisais, netikėtai kilusi lėktuvui įsibėgėjant. O varikliai iki priimant sprendimą dėl pakilimo galėjo veikti įprastu maksimalaus galingumo režimu. Pilotai mano, kad, jei tokia problema būtų kilusi įsibėgėjimo pradžioje, patyręs pilotas būtų pradėjęs stabdyti lėktuvą.
Be to, pilotai išvardija ir problemas, kurios galėjo kilti spontaniškai pakilimo metu: pavyzdžiui, pompažas, staigus variklių perkaitimas, tepalų ar kuro lygio slėgio sumažėjimas bei į oro įleidimo angą pakliuvę paukščiai.
Sprendžiant iš to, jog pilotas niekaip negalėjo kontroliuoti situacijos, lakūnai spėja, kad, greičiausiai, gedimas pasireiškė, kai greitis jau viršijo 200 km/val. Tokiu atveju net ir skubiai stabdomas lėktuvas nebūtų galėjęs sustoti pakilimo tako ribose.
Jak–42 skrydžių eksploatavimo instrukcijoje nurodyta, kad priekinė važiuoklė atitrūksta, kai pasiekiamas 215 km/val. greitis. Norint pakilti į aukštį, reikia pasiekti 420 km/val. greitį. Pilotų teigimu, tokio greičio sugedę lėktuvo varikliai jau nebepasiekė, todėl lėktuvas ir virto ant kairiojo sparno.