Jūs apsipirkinėjate – jus šnipinėja? (7)
Jeigu išpardavimų dieną nuvažiuosite į prekybos centrą, tikėtina, kad jus stebės. Ir nesižvalgykite – vis vien nieko nepamatysite. Jūsų mobiliojo telefono skleidžiamas signalas gali siųsti informaciją imtuvams, pagal kuriuos bus stebimas jūsų keliavimas iš vienos parduotuvės į kitą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Keli JAV prekybos centrai jau eksperimentuoja su technologija, kuri suteikia galimybę realiu laiku stebėti klientų judėjimo kelius pagal mobiliojo telefono signalą. Manote, kad tai yra nemalonu ar tiesiog norite, kad jūsų niekas nestebėtų? Teks išsijungti telefoną, rašo internetinis portalas time.com.
„Tokiu būdu atveriama galimų privatumo pažeidimų Pandoros skrynia“, - sakė Amerikos vartotojų federacijos atstovė Susan Grant. Technologiją sukūrusi bendrovė tvirtina, kad šis stebėjimas yra visiškai anonimiškas, tačiau S. Grant nėra įsitikinusi, kad ji nekelia grėsmės privatumui.
„Na gerai, tarkim, jie nežino kas esate, bet jie žino kokiu konkrečiai įrenginiu naudojatės ir kur tas įrenginys buvo prekybos centre. Tai vienas susirūpinimo lygmuo.“, - sakė „Forrester Research“ mažmeninės prekybos analitikė Sucharita Mulpuru. Ji pridūrė, kad technologijos taikymas – automatiškai įtraukiant visus prekybos centro lankytojus ir suteikiant galimybę nedalyvauti stebėjimo programoje išjungiant telefoną – klientams nelabai patiks. „Jeigu žmonės vyksta į prekybos centrą, jie turėtų turėti galimybę naudotis savo telefonu nesirūpinant, kad kiekvienas jų judesys yra stebimas“.
Vartotojų federacijos atstovė S. Grant pridūrė, kad daug susirūpinimo kelia tai, kad tam tikro telefono judėjimo duomenų gali pareikalauti įvairūs interesantai – tarkim, policija, skyrybų teisininkai ar darbdaviai. „Tikriausiai tai nebuvo naują technologiją kūrusių žmonių tikslas, bet tai yra vienas iš galimų susirūpinimą keliančių dalykų. Atsiranda daugybė būdų informaciją panaudoti taip, kaip klientas nesitiki“.
S. Mulpuru tvirtina, kad yra ir ne tokių nemalonių klientams būdų išsiaiškinti kur klientai būriuojasi, kur ir kiek ilgai jie užsibūna, gauti kitų rinkodaros specialistus dominančių duomenų. Kai kurios technologijų bendrovės kuria su vieta siejamas skatinimo programas – kuomet netoli tam tikros parduotuvės atsidūrė klientai gali pasirinkti būti stebimi ir už tai gauti nuolaidas ar specialius pasiūlymus. Technologijos trūkumas toks, kad technologijų bendrovė (ir parduotuvė, kuriai teikiama paslauga) gauna duomenis apie to vartotojo judėjimą.
S. Mulpuru teigia, kad mažmenininkai nenorėtų rizikuoti atbaidyti potencialius klientus labai konkurencingoje ekonomikoje, taigi, labiau tikėtina, kad programos, kuomet stebėjimas yra pasirenkamasis, bus patrauklesnės ir labiau tinkamos rinkti pageidaujamą informaciją apie vartotojus. „Įtariu, kad tai yra kryptis, kuria turės vystytis stebėjimas“, - mano analitikė.