Europos vartotojų centro patarimai kaip elgtis, jei jus atsisakė skraidinti lėktuvu  (1)

Dažnas keliautojas lėktuvu yra susidūręs su problemomis, kai atšaukiami skrydžiai ar skrydžiai vėluoja. Tačiau dažnėjanti problema – atsisakymas vežti. Tokių sudėtingų situacijų metu, kai griūna kelionių ar atostogų planai, nežinant savo teisių, dažnas keliautojas patiria ir papildomų išlaidų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip to išvengti? Oro vežėjas turi prievolę informuoti keleivius apie jų teises. Todėl drąsiai iš oro vežėjo atstovų reikalaukite savo teisių sąrašo arba dairykitės informacinių lankstinukų ar informacinių lentų oro uoste. Jei kyla klausimų – bandykite juos išsiaiškinti, o tada drąsiai naudokitės savo teisėmis. Tačiau kadangi dažnai šios informacijos keleiviai tiesiog negauna, Europos vartotojų centras (EVC) siūlo pasiskaityti apie savo teises, jei Jus atsisako skraidinti.

Verta priminti, kad svarbu į oro uostą atvykti ir skrydžiui užsiregistruoti laiku, turėti visus reikiamus ir tvarkingos dokumentus bei laikytis oro vežėjo nustatytų bagažo ir skrydžio taisyklių. 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 261/2004, nustatantis bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles, atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju (toliau – Reglamentas) numato, kad, jei oro vežėjas dėl savų vidinių priežasčių turi atsisakyti vežti tam tikro skrydžio keleivius (nors jie laiku atvyko registruotis), jis privalo ieškoti tarp keleivių savanorių, sutinkančių atsisakyti skristi mainais į kompensaciją. Jei savanorių rasti nepavyksta ar jų nepakanka, skrydį vykdantis oro vežėjas gali atsisakyti vežti keleivius be jų sutikimo.

Jei atsisako vežti būtent Jus, nesant jūsų sutikimo, aviakompanija nedelsdama turi sumokėti piniginę kompensaciją, kuri gali būti nuo 125 iki 600 eurų priklausomai nuo skrydžio atstumo ir galutinio atvykimo laiko. Be kompensacijos, keleiviai turi teisę rinktis – susigrąžinti už bilietą sumokėtą sumą arba kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą. Keleiviai, kuriuos atsisakyta vežti be jų sutikimo ir jie laukia kito skrydžio, turi teisę į rūpinimąsi.

Teisė į rūpinimąsi reiškia tai, kad atsižvelgiant į laukimo laiką Jums turi būti nemokamai pasiūlyta maisto ir gaiviųjų gėrimų. Dažniausiai keleiviams yra duodami kuponai tam tikrai sumai, kuriuos jie gali išleisti oro uosto maitinimo įstaigose. Kad apie pasikeitimus galėtumėte informuoti namiškius ar draugus, keleiviams taip pat turi būti pasiūloma du kartus nemokamai paskambinti, išsiųsti fakso pranešimus ar elektroninius laiškus.

Jei laukiant kito skrydžio reikia pasilikti nakčiai ir išvykstate iš kitos, nei gyvenamosios, šalies, Jums turi būti pasiūlomas apgyvendinimas viešbutyje, transportas į apgyvendinimo vietą ir atgal. Jei oro vežėjas dėl vienokių ar kitokių priežasčių Jumis nepasirūpina, galite savo teisėmis protingai pasinaudoti patys, t. y. nusipirkti maisto, gaiviųjų gėrimų, sumokėti už nakvynę viešbutyje (jei reikia pasilikti nakčiai ir išvykstate iš kitos, nei gyvenamosios, šalies), transportą į viešbutį ir atgal. Vėliau pateikite oro vežėjui išsaugotus čekius kartu su pretenzija.

Keleiviais, laukiančiais atšaukto arba atidėto skrydžio, gali būti pasirūpinta tik iš dalies arba atsisakoma tai padaryti, jei dėl to šis skrydis turėtų būti atidėtas dar ilgesniam laikui (pavyzdžiui, jei transportas iki viešbučio ir atgal užtruktų ilgiau ir dėl to keleiviai vyktų ne pirmu lėktuvu į savo galutinę paskirties vietą).

Jei kiltų problemų, pirmiausiai bandykite jas spręsti su oro vežėjo atstovais, pateikite oro vežėjui pretenziją raštu. Nesulaukę atsakymo arba sulaukę neigiamo atsakymo, kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Jei pretenzijos kyla dėl oro vežėjų paslaugų, išvykstant iš Lietuvos, taip pat galite kreiptis į Civilinės aviacijos administraciją (www.caa.lt).

Europos vartotojų centrai veikia 27 Europos Sąjungos šalyse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje. Jie visi sudaro Europos vartotojų centrų tinklą (ECC-Net), kad galėtų geriau atstovauti vartotojams ir teiktų pagalbą ginant pažeistas vartotojų teises ES. Europos vartotojų centras padeda Lietuvoje reziduojantiems vartotojams, jei jie įsigijo nekokybišką prekę ar paslaugą kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje bei Norvegijoje ar Islandijoje, ir kitose ES valstybėse narėse bei Norvegijoje ar Islandijoje reziduojantiems vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
Autoriai: Jaunė Dalinkevičiūtė
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)