Kaip vairuoti atšalus orams? (0)
Įpusėjus rudeniui bei artinantis pirmajam šaltukui specialistai ragina jau dabar tinkamai paruošti savo transporto priemonę. Tinklalapio LRT.lt skaitytojams ekspertai nurodo, į ką reikia atkreipti dėmesį bei kaip elgtis sudėtingomis eismo sąlygomis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Vasariniais batais žiemą nušalsi kojas“
Jei automobilis yra techniškai tvarkingas, jis tinkamas naudoti, sako lenktynininkas Benediktas Vanagas. Kartu su šaltuoju metų periodu mažėja šviesos, todėl vienas iš pagrindinių dalykų ruošiantis vairuoti prastu oru – tvarkingi apšvietimo elementai automobilyje.
„Paruošiant automobilį šiam sezonui taip pat svarbi tvarkinga elektros instaliacija. Norint užvesti automobilį šaltu oru reikės daugiau elektros energijos, todėl akumuliatorius turi būti tinkamas naudoti, jis turi turėti gerą galingumą“, – pažymi lenktynininkas.
B. Vanagas pataria turėti tvarkingą automobilio aušinimo sistemą. Jei vasaros metu mes galėjome naudoti vandenį, tai žiemą esą prireiks neužšąlančio skysčio.
Savo ruožtu ekstremalaus vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas primena pasikeisti ir langų plovimo skystį, kad šis, termometro stulpeliui smuktelėjus žemiau nulio, nepavirstų į ledą.
„Dažnai vairuotojai tą padaryti prisimena tada, kai vasarinis skystis jau užšąla ir negali purkšti. Be to, reikia pasitikrinti, ar automobilyje yra gremžtukas bei šluotelė. Ne kartą mačiau, kaip automobilio stiklus tautiečiai valo su nuolaidų kortelėmis arba apskritai važiuoja apšalusiais langais, nors tai yra nesaugu“, – LRT.lt kalba specialistas.
Tuo metu LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas Valdas Vilūnas pataria pasikeisti ir valytuvus ar jų gumas, išsivalyti salono filtrus. Vairuotojai raginami susitepti spyneles, kad pastarosios neužšaltų.
Kalbinti pašnekovai siūlo nedelsti pasikeisti padangas. „Pirmiausia reikia galvoti apie padangas, nes vasariniais batais žiemą nušalsi kojas“, – perspėja V. Vilūnas. Šalies vairuotojai turėtų nepamiršti, kad nuo lapkričio 10-osios jau privaloma važinėti su žieminėmis padangomis.
B. Vanago nuomone, padangos turi būti skirtos šaltajam periodui, o rinktis jas reikėtų priklausomai nuo to, kokiomis sąlygomis bus važiuojama.
„Dygliuotos padangos nėra būtinos. Jei daugiau važinėsite rajoninės reikšmės keliais, kur nėra labai gerai valomas kelias, tai dygliai duos papildomą sukibimą ir apie tai reikėtų pagalvoti. Tačiau, gyvenant mieste, dygliuotos padangos nėra būtinos, nes dygliai sukelia ir šiokį tokį diskomfortą – triukšmą“, – tvirtina lenktynininkas. Dygliuotas padangas leidžiama naudoti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d.
Pasak A. Pakėno, keičiant padangas yra gera proga pasitikrinti automobilio pakabą. „Nuėmus ratus galėsime apžiūrėti stabdžių trinkelių, guminių detalių būklę. Tai gera proga pasitikrinti automobilį. Lietuviai dažnai važiuoja į servisą tada, kai sugenda automobilis, tačiau pamiršta jį prižiūrėti. Geriau nesusirgti negu susirgus gydytis. Reikia paruošti automobilį, kad netektų su juo stovėti laukuose ar miškuose per šalčius“, – įspėja A. Pakėnas.
Didelio pasiruošimo nereikia
„Galiu pasakyti iš praktikos. Vieną rytą užsižiopsojęs važiavau viaduku ir vos išvairavau, kad neatsitrenkčiau į šaligatvį. Viadukas buvo apšalęs, nors kitur kelio danga buvo sausa“, – LRT.lt pasakoja žurnalistas V. Vilūnas. Specialistai primena būti atidiems esant rūkui ar minusinei temperatūrai – tuomet ant tiltų, viadukų bei pakilimų formuojasi plikledis.
V. Vilūno teigimu, šaltuoju metų laiku viską reikia daryti švelniai – tiek įsibėgėti, tiek stabdyti. „Laikas pamiršti vasarinius lakstymus, būtina važiuoti susikaupus“, – sako V. Vilūnas.
„Tokie mes broliai lietuviai esame, kai tik pasirodo pirmasis sniegas ar lietus nulyja, prie sankryžų – krūva avarijų. Dažnai žmogus, kai nemato sniego, galvoja, kad eismo sąlygos yra tokios pačios, kaip ir vasarą. Deja, taip nėra. Pasiruošimo didelio šaltam sezonui nereikia, tačiau būtina suvokti, kad bus šiek tiek kitaip. Naudinga prisiminti, kokios bėdos kilo praėjusią žiemą bei stengtis jų išvengti vairuojant“, – pataria ekstremalaus vairavimo instruktorius A. Pakėnas.
Lenktynininkas B. Vanagas sako, jog žiemą turime sustiprinti savo regėjimą, stebėti ir analizuoti kelio dangą. „Būna vietų, kur gali būti pavojingai susiformavęs plikledis, žiemą pailgėja automobilio stabdymo kelias. Tokiu atveju turime būti atidesni ir iš anksto planuoti manevrus, kokius atliksime“, – pataria B. Vanagas.
Anot specialistų, posūkiuose vairuotojai turėtų riedėti gerokai lėtesniu greičiu, o jei transporto priemonė ima slysti, būtina nedelsiant sulėtinti greitį, tačiau jokiu būdu nepradėti stabdyti, nes automobilis ims slysti priešinga posūkiui kryptimi.
Kelininkai: žiema neužklups netikėtai
Tinklalapis LRT.lt jau skelbė, kad kelininkai žada, jog šiemet žiema jų tikrai neužklups netikėtai. Šaltajam metų sezonui esą ruošiamasi, aktyviai stebimos ir orų prognozės.
Kaip teigė sostinėje kelius prižiūrinčios įmonės „Grinda“ vadovas Algimantas Vilūnas, sudėtingesnė situacija keliuose tampa apie spalio vidurį.
Tuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Kelių priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Raimundas Indrulėnas LRT.lt teigė, kad dažniausiai valyti kelių automobiliai siunčiami nuo Vėlinių, nors pastaraisiais metais šaltasis sezonas prasideda daug vėliau ir užsitęsia ilgiau.
Per metus keliuose išbarstoma nuo 80 iki 100 tonų natrio chlorido, iš jų Vilniuje – 15 tonų. R. Indrulėno skaičiavimais, daugiausia druskos barstyti kelius sunaudojama, kai temperatūra siekia 0–5 laipsnio šalčio.
(6)
(0)
(0)