Paryžius iš savo gatvių nori išguiti dyzelinius automobilius  (13)

Paryžiaus merė sekmadienį išdėstė planą apriboti automobilių eismą istoriniame miesto centre ir sakė norinti iki 2020 metų uždrausti dyzelinu varomas mašinas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Keturiuose centro rajonuose be dviračių, autobusų ir taksi vienintelės leidžiamos transporto priemonės bus gyventojų automobiliai, pristatymo mašinos ir gelbėtojų mašinos“, – interviu savaitraščiui „Journal du Dimanche“ sakė Anne Hidalgo.

Pasak jos, siūloma kovos su užteršimu schema bus pradėta vykdyti savaitgaliais, bet „greitai“ gali būti išplėsta ir taikoma visas savaitės dienas.

„Noriu, kad dyzelinių automobilių Paryžiuje neliktų iki 2020 metų ir, jei įmanoma, iki periferijos“, – sakė merė, paminėdama amžinai užsikimšusį žiedinį kelią aplink sostinę.

„Šiandien 60 proc. paryžiečių neturi nuosavų automobilių, o 2011 metais jų buvo 40 procentų. Tai juda greitai“, – sakė merė.

Vertinant Europos mastais, Paryžiaus centras yra gana tankiai apgyvendintas, ir turistus dažnai nustebina eismo intensyvumas prie lankomiausio pasaulio miesto istorinių vietų.

Miestas taip pat periodiškai patiria taršos padidėjimus, dėl kurių valdžia būna priversta įvesti laikinus greičio apribojimus automobilininkams ir net uždrausti automobiliams važinėti tam tikromis dienomis.

A.Hidalgo sakė norinti, kad kai kuriose iš labiausiai teršiamų gatvių, tokiose kaip Eliziejaus laukai, važinėtų tik „švarios transporto priemonės“.

Kaip „eksperimentinę“ priemonę ji pasiūlė leisti šiomis svarbiomis gatvėmis važinėti tik itin mažai aplinką teršiančiais automobiliais.

Merė taip pat ketina plėsti zonas, kur greitis ribojamas 30-čia km per val., kad tai taptų „norma Paryžiuje“.

„Važiavimas 50 km per val. pagrindinėse magistralinėse gatvėse taptų išimtimi“, – sakė ji.

O siekdama, kad žmonės iš automobilių persėstų ant dviračių, merė ketina iki 2020 metų padvigubinti dviračiams skirtų takų skaičių – pagal 100 mln. eurų vertės dviračių eismo plėtros planą.

A.Hidalgo sakė, jog taip pat nori išplėtoti elektrinių dviračių sistemą tuose pačiuose takuose.

Planas miesto rotušėje bus aptarinėjamas vasario 9 dieną.

Miesto transporto aukščiausio rango pareigūnas Christophe'as Najdovski praėjusį mėnesį sakė, kad apribojimai labiausiai aplinką teršiantiems automobiliams Paryžiaus centre bus įvesti nuo 2015 metų vidurio.

Per praėjusį oro taršos padidėjimą, 2013 metų gruodį, oro kokybė mieste buvo tokia bloga, kad prilygo rimtam pasyviam rūkymui, teigiama vienoje ekspertų ataskaitoje.

Tuo metu Paryžiaus valdžia uždraudė važinėti pusei automobilių ir parūpino nemokamą visuomeninį transportą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(13)
(30)
(-17)

Komentarai (13)