Vilniaus vairuotojo prisipažinimas: man baisu dėl "gaidžių" sindromo kelyje (16)
Vėl išaušo nauja diena Vilniuje, vėl visi skuba į darbus, stovi rytinėse spūstyse, per pietus skuba savo asmeniniais reikalais, po darbo skuba namo, ir vėl spūstys, nieko naujo. Išskyrus vieną dalyką – su kiekviena diena vis didėja vairuotojų pyktis, nepasitenkinimas, netolerancija, žvėriškumas, maniakiškumas ir galų gale bukumas peraugantis į „gaidelio“ sindromą...
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Man tenka daug keliauti po Lietuvą, užsienio šalis, daugiausia važinėju Vilniuje ir kiekvieną dieną pastebiu, kad vairuotojai darosi bebaimiais superdidvyriais, skraidančiais keliais kaip... „gaidžiai“. Man nusispjauti ant tavęs, kelių „gaideli“, kad tu sugebėjai iš kažkur gauti prabangų automobilį (kuris greičiausiai suklijuotas iš trijų), man gaila tavęs, nes tau turbūt neužteko pinigų įsidėti lemputes į posūkio žibintus...
Atkreipkite dėmesį – kuo prabangesnė mažina, tuo dažniau neveikia posūkio žibintai, matyt, pagailėjo pinigų. Taip pat kažkas negerai ir su jų stabdžių pedalais, nes kai važiuoju mieste, mane vis lenkia kosminiais greičiais, nesvarbu, kad leistinas greitis 50, 60, 70... Vis vien spėju pamatyti juos tik kelias sekundes ir išnyksta horizonte.
Kodėl taip rašau? Ogi todėl, kad jau atsibodo, tikrai atsibodo Vilniuje esanti eismo situacija. Nuolat ir kiekvieną dieną mirga straipsniai žiniasklaidoje apie užmuštus pėsčiuosius, sužalotus eismo dalyvius, kraupias avarijas ir t.t. Visi skaito ir dejuoja, kaip baisu, kaip baisu... O aš tau, vairuotojau, noriu užduoti paprastą klausimą – kur gi tu skubi?! Pristabdyk, atsipalaiduok, Vilnius ir apskritai Lietuva tokia šalis, kad čia greičiau važiuodamas nenuskubėsi niekur, greičiau nebus tikrai, laimėsi gal 10 minučių, bet tikimybė, kad tu jas sutaupysi, yra daug mažesnė nei tikimybė, kad tu užmuši žmogų.
Nejau Lietuvoje mes pradėjome gyventi nuostabiai? Policija uždirba milijonus? Saugumas kelyje puikus? Ką veikia Lietuvos policija be to, kad iš anksto skelbia apie būsimas akcijas, kaip kokia parduotuvė, atsiprašant... Akcija, kad savaitgalį stabdysime automobilius... Visi tokie ponai, kad ką, jau nebereikia pinigų į biudžetą iš surenkamų baudų už kelių eismo pažeidimus? Pristatė tų fotoradarų ir tikisi, kad išsprendė problemas. Manau, patys žinote karštas vieteles Vilniuje, kur galite drąsiai atsistoti šalikelėje ir stabdyti kas antrą automobilį už greičio viršijimą, už chuliganišką vairavimą ir t.t. Tai kodėl tai nevyksta?
Ar jums reikia pirštu pabaksnoti kur Vilniuje „gaideliai“ laksto? Jeigu taip, galiu pasufleruoti: vadinamasis „pedagoginio“ žiedas – čia nuolat iš pirmos juostos įvažinėja į žiedus, užkirsdami kelią norintiems iš jo išvažiuoti, chuliganiškai vairuoja ir t.t. (asmeniškai susiduriu su tuo reiškiniu kas antrą dieną), toliau – Geležinio vilko g., kur greičio apribojimas 60 km/h negalioja, nes kas antras važiuoja nuo 70 iki 90 ir daugiau (kalba eina apie dalį į Kauno pusę), Ukmergės g. – autobusų juosta nuolat važinėja „gaideliai“, be to, greičio apribojimai taip pat čia negalioja, Narbuto g., vadinamasis mėnulio kalnas ir nelemtoji pėsčiųjų perėja – čia greičio apribojimai taip pat negalioja...
Galėčiau vardinti ir vardinti. Bet ar to reikia? Nuolat mieste susiduriu su chuliganiškais vairuotojais, nusprendžiau supykęs važinėti leistinu mieste greičiu, žinoma, tam tikrose vietose viršiju iki 5 km/h, kartais iki 10 km/h, bet pripažinsiu, kad man baisu. Nuolat „gaideliai“ mirksi lempomis, kad traukčiausi ir duočiau „gaidžiui“ kelią, nors ir nėra galimybės kur pasitraukti, apie eismą žiedinėse sankryžose nėra net ką kalbėti, nes čia kultūra negalioja, tai, kad į žiedą įvažiuojant turi duoti kelią – ši taisyklė irgi negalioja. O apie tuos gaidelius kurie nusprendžia paauklėti tokius, kurie yra kelyje lėtesni ir nespėjo pasitraukti (priekyje specialiai stabdo), nesinori net kalbėti.
Ką su tokiais „gaidžiais“ reiktų padaryti? Taigi, vėl pasikartosiu ir klausiu iš naujo – ką, pradėjome gerai gyventi? Biudžete užtenka pinigų? Sunku policijai po ekipažą pastatyti gatvėse ir gaudyti tokius „gaidelius“? Jūs manot, kad šioje vietoje reiktų ginčytis ir sakyti, kad policija dirba savo darbą? Ar reiktų ginčytis, kad žmonės žūsta pėsčiųjų perėjose? Gal pamąstykit pagaliau, pradėkit keistis nuo savęs! Pradėkim keisti pagaliau vairavimo kultūrą. Kiek dar turi žūti žmonių? Kiek dar tie nebaudžiami „gaideliai“ skraidys gatvėmis? Kiek dar mes juos toleruosime?
Atkreipkite dėmesį – kuo prabangesnė mažina, tuo dažniau neveikia posūkio žibintai, matyt, pagailėjo pinigų. Taip pat kažkas negerai ir su jų stabdžių pedalais, nes kai važiuoju mieste, mane vis lenkia kosminiais greičiais, nesvarbu, kad leistinas greitis 50, 60, 70... Vis vien spėju pamatyti juos tik kelias sekundes ir išnyksta horizonte.
Kodėl taip rašau? Ogi todėl, kad jau atsibodo, tikrai atsibodo Vilniuje esanti eismo situacija. Nuolat ir kiekvieną dieną mirga straipsniai žiniasklaidoje apie užmuštus pėsčiuosius, sužalotus eismo dalyvius, kraupias avarijas ir t.t. Visi skaito ir dejuoja, kaip baisu, kaip baisu... O aš tau, vairuotojau, noriu užduoti paprastą klausimą – kur gi tu skubi?! Pristabdyk, atsipalaiduok, Vilnius ir apskritai Lietuva tokia šalis, kad čia greičiau važiuodamas nenuskubėsi niekur, greičiau nebus tikrai, laimėsi gal 10 minučių, bet tikimybė, kad tu jas sutaupysi, yra daug mažesnė nei tikimybė, kad tu užmuši žmogų.
Nejau Lietuvoje mes pradėjome gyventi nuostabiai? Policija uždirba milijonus? Saugumas kelyje puikus? Ką veikia Lietuvos policija be to, kad iš anksto skelbia apie būsimas akcijas, kaip kokia parduotuvė, atsiprašant... Akcija, kad savaitgalį stabdysime automobilius... Visi tokie ponai, kad ką, jau nebereikia pinigų į biudžetą iš surenkamų baudų už kelių eismo pažeidimus? Pristatė tų fotoradarų ir tikisi, kad išsprendė problemas. Manau, patys žinote karštas vieteles Vilniuje, kur galite drąsiai atsistoti šalikelėje ir stabdyti kas antrą automobilį už greičio viršijimą, už chuliganišką vairavimą ir t.t. Tai kodėl tai nevyksta?
Ar jums reikia pirštu pabaksnoti kur Vilniuje „gaideliai“ laksto? Jeigu taip, galiu pasufleruoti: vadinamasis „pedagoginio“ žiedas – čia nuolat iš pirmos juostos įvažinėja į žiedus, užkirsdami kelią norintiems iš jo išvažiuoti, chuliganiškai vairuoja ir t.t. (asmeniškai susiduriu su tuo reiškiniu kas antrą dieną), toliau – Geležinio vilko g., kur greičio apribojimas 60 km/h negalioja, nes kas antras važiuoja nuo 70 iki 90 ir daugiau (kalba eina apie dalį į Kauno pusę), Ukmergės g. – autobusų juosta nuolat važinėja „gaideliai“, be to, greičio apribojimai taip pat čia negalioja, Narbuto g., vadinamasis mėnulio kalnas ir nelemtoji pėsčiųjų perėja – čia greičio apribojimai taip pat negalioja...
Galėčiau vardinti ir vardinti. Bet ar to reikia? Nuolat mieste susiduriu su chuliganiškais vairuotojais, nusprendžiau supykęs važinėti leistinu mieste greičiu, žinoma, tam tikrose vietose viršiju iki 5 km/h, kartais iki 10 km/h, bet pripažinsiu, kad man baisu. Nuolat „gaideliai“ mirksi lempomis, kad traukčiausi ir duočiau „gaidžiui“ kelią, nors ir nėra galimybės kur pasitraukti, apie eismą žiedinėse sankryžose nėra net ką kalbėti, nes čia kultūra negalioja, tai, kad į žiedą įvažiuojant turi duoti kelią – ši taisyklė irgi negalioja. O apie tuos gaidelius kurie nusprendžia paauklėti tokius, kurie yra kelyje lėtesni ir nespėjo pasitraukti (priekyje specialiai stabdo), nesinori net kalbėti.
Ką su tokiais „gaidžiais“ reiktų padaryti? Taigi, vėl pasikartosiu ir klausiu iš naujo – ką, pradėjome gerai gyventi? Biudžete užtenka pinigų? Sunku policijai po ekipažą pastatyti gatvėse ir gaudyti tokius „gaidelius“? Jūs manot, kad šioje vietoje reiktų ginčytis ir sakyti, kad policija dirba savo darbą? Ar reiktų ginčytis, kad žmonės žūsta pėsčiųjų perėjose? Gal pamąstykit pagaliau, pradėkit keistis nuo savęs! Pradėkim keisti pagaliau vairavimo kultūrą. Kiek dar turi žūti žmonių? Kiek dar tie nebaudžiami „gaideliai“ skraidys gatvėmis? Kiek dar mes juos toleruosime?
(67)
(20)
(48)