„Volkswagen“ skandalas keliasi į benzininius automobilius  (1)

„Volkswagen“ skandalas vystosi toliau, ir apgaudinėjančią įrangą turinčių automobilių sparčiai daugėja.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Skandalas apima jau ne tik dyzelius, tyrėjai atranda vis daugiau tokios įrangos automobiliuose su benzininiais varikliais.

Iki šiol „Volkswagen“ koncernas buvo įvardinęs tik vieną benzininį variklį – tai 1,4 litro darbinio tūrio agregatai, kurie dažniausiai buvo montuojami į „Polo“ modelius. Likę buvo dyzeliai.

Tačiau dabar išaiškėjo, kad tokią įrangą turi ir trijų cilindrų vieno litro darbinio tūrio benzininiai varikliai, 1,8 litro keturių cilindrų TFSI ir dviejų litrų TFSI benzininiai varikliai.

Šie agregatai buvo montuojami į visą gamą „Volkswagen, „Audi“, „Seat“ ir „Škoda“ automobilių. Ir tai dar ne pabaiga – nelegalią įrangą turi dar ir 1,2 litro benzininiai varikliai.

Pastaruoju metu pasigirdo, kad ir daug komercinių automobilių taip pat nelegalūs – „VW Caddy“ ir „Multivan“ taip pat teks atšaukti.

Taigi, prie vienuolikos milijonų dyzelinių automobilių prisidės ir keletas milijonų benzininius variklius turinčių modelių. Vokiečiai jau patys pasimetė ir nebesuskaičiuoja, kiek jiems šis „malonumas“ kainuos.

Pasigirdo kalbų, kad kai kurios valstybės gali priversti „Volkswagen“ koncerną sumokėti papildomus kelių mokesčius už tuos automobilių naudotojus, kurie vairuoja blogus automobilius.

Mat kai kurios Europos šalys – tokios, kaip Vokietija, Prancūzija ar Didžioji Britanija, savo kelių mokesčius yra susiejusios su išmetimo parametrais. Tad dabar valstybės išieškos iš gamintojo papildomų nesumokėtų mokesčių.

Na, o automobilių savininkai sieks kompensacijų už didesnes kuro sąnaudas, mat didesnės emisijos reiškia ir didesnį kuro suvartojimą. Kaip teigia „Volkswagen“ atstovai, kuro suvartojimas dėl šios įrangos buvo didesnis maždaug 10-15 procentų.

Vokietijos laikraščiui „Bild Am Sonntag“ koncerno „Volkswagen“ inžinieriai anonimiškai prasitarė, kad buvusio koncerno vadovo nustatytos CO2 emisijos buvo pernelyg mažos, todėl buvo priimtas štai toks įdomus sprendimas.

Dabar lieka tik ištirti, ar Martinas Winterkornas apie tai žinojo, ar ne. Tuo tarpu Vokietijos prokuratūra pradėjo naują kriminalinę bylą, šįkart kaltindama „Audi“ kompaniją. Kol kas jokiam konkrečiam žmogui kaltinimai nepateikti, tačiau bylos esmė ta pati – nelegali programinė įranga.

Šiuo metu nustatyta, kad apgaudinėjančią įrangą turi pustrečio milijono „Audi“, beveik šeši milijonai VW, beveik pusantro milijono „Škodų“ ir kiek mažiau nei milijonas „SEAT“ modelių ir dar beveik milijonas VW komercinių automobilių.

Manoma, kad prie šios skandalingos įrangos kūrimo prisidėjo bene šimtas inžinierių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Žinių Radijas
(21)
(7)
(14)

Komentarai (1)