„Audi“ gamyklos – laboratorijos, kur karaliauja robotai ()
Pasaulyje yra galybė automobilių gamintojų, kurie stengiasi palenkti potencialius pirkėjus į savo pusę. Todėl mes nuolat girdime apie naujausias technologijas, saugumo ir patogumo patobulinimus naujose mašinose. Tačiau tai tėra galutinis produktas ir mes dažnai nepastebime procesų, kurie vyksta iki tol, kol automobilis nurieda nuo konvejerio.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įmonės nuolat tobulina ir gamybos procesą tam, kad galutinis produktas savo kaina ir kokybe galėtų sėkmingai konkuruoti dėl potencialių pirkėjų dėmesio. „Audi“ šiuo atžvilgiu vienas inovatyviausių automobilių gamintojų pasaulyje, nes per pastaruosius metus pateikė daugiausia naujienų apie gamybos proceso patobulinimus. Šis straipsnis apžvelgia įdomiausias naujoves „Audi“ gamyklose, kurių automobilių kultūros mėgėjai įprastai nepastebėtų.
Neišvengiamas robotizavimas
Robotai automobilių gamyklose jau seniai nėra naujovė. Bet „Audi“ juos naudoja kaip darbuotojų asistentus ir panaikino saugumo barjerus tarp žmogaus ir roboto.
Prieš metus „Audi“ pristatė naują darbo su robotais sistemą. Žinoma, robotai automobilių gamyklose nėra jokia naujovė. Priešingai – tik patys mažiausi gamintojai apsieina be jų pagalbos, o ir tuo atveju, jei automobilis yra surenkamas rankomis, dažnai atskiras dalis gamina kompiuterizuotos mašinos. Tačiau „Audi“ nusprendė, kad robotai ir žmonės gali dirbti kartu ir pagrindinėje kompanijos gamykloje Ingolštate tarp jų panaikino barjerus.
Kaip kompanija teigė pranešime spaudai, tai yra tik pagalba įprastiems „Audi“ darbuotojams – robotas ir žmogus dirba kaip bendradarbiai. Šioje sistemoje ilga mechaninė ranka su integruota kamera bei siurbtuku padavinėja darbuotojui dalis, kurias šis turi sumontuoti į gaminamą automobilį.
Kitais žodžiais tariant, robotas veikia tik kaip žmogaus asistentas surinkimo procese. „Audi“ šia naujove siekia palengvinti darbuotojų dalią. Anksčiau darbininkai turėdavo atsitraukti nuo surinkinėjamo automobilio, pasilenkti ir pasiimti reikiamas dalis. Dabar didžiąją šio darbo dalį atlieka robotas – jis žino, kas bus montuojama po ko, paima reikiamą komponentą ir ištiesia jį darbuotojui taip, kad šiam būtų patogu paimti.
„Audi“ teigia, kad šis patobulinimas kompanijos gamyklose taip pat įrodo, kad robotai nepakeis žmonių, bet taps „Audi“ pagalbininkais. Tačiau naujovės čia, žinoma, nesibaigia.
Prilipusi kėdė
Tokia kėdė nevaržo judesių, suteikia reikiamą paramą ir leidžia darbuotojams prisėsti bet kuriuo metu, bet kurioje vietoje.
Patogumas darbo vietoje „Audi“ yra neįtikėtinai svarbus. Pernai įmonė gamyklose pradėjo naudoti specialius egzoskeletus, kurie leidžia darbuotojams prisėsti bet kurioje vietoje.
Iš esmės, tai yra prie žmogaus kūno tvirtinama kėdė. Ji turi specialius paminkštintus paviršius, kurie prilaiko sėdmenis ir šlaunis, bei specialius anglies pluošto ir plastiko mišinio strypus, kurie išlaiko visą kūno svorį, kuomet darbuotojas nusprendžia prisėsti. Egzoskeletas prie kūno tvirtinamas diržais, sveria vos 2,4 kilogramo ir nevaržo judesių.
Šiuo moderniu sprendimu „Audi“ pakeičia įprastas kėdes – dabar darbuotojai gali prisėsti bet kuriuo metu ir bet kurioje vietoje. Teigiama, kad tai sumažina kojoms tenkančią apkrovą ir turėtų padėti išvengti sveikatos problemų.
Virtuali realybė
Virtualios realybės sistema leidžia inžinieriams išbandyti būsimo automobilio surinkimo procesą tam, kad įsitikintų, kad jų sumanymas veikia ir gamyklų darbuotojams nekils didelių sunkumų.
„Audi“ diegia patobulinimus visose automobilio gamybos stadijose. Dar prieš pradedant surinkinėti galutinį produktą, jis turi būti suprojektuotas ir sumodeliuotas kompiuteriu. Tam, kad šis procesas vyktų sklandžiai ir atsakingi darbuotojai galėtų geriau įsivaizduoti būsimą automobilį, „Audi“ sukūrė virtualią mašinų surinkimo sistemą. Tai yra 3D projekcija, kurios pagalba žmonės, kuriantys naują mašiną, gali patikrinti surinkimo procesą.
Sistema atpažįsta rankų gestus, todėl inžinierius gali virtualiai sukonstruoti automobilį, kad patikrintų, ar procesas yra įmanomas ir ar bus patogus gamyklos darbuotojams. Sistema naudoja įvairias technologijas – su ja dirbantis inžinierius dėvi specialią apyrankę, kuri atpažįsta rankų ir pirštų judesius ir siunčia šią informaciją į centrinį kompiuterį.
Kambario lubose yra įmontuota ir infraraudonųjų spindulių kamera, pasiskolinta iš „Kinect“ sistemos, naudojamos „Xbox“ žaidimų konsolėse, kuri stebi naudotojo padėtį kambaryje. Ir, žinoma, projektoriai, kurie ant grindų ir sienos pavaizduoja kuriamą automobilį. Tam, kad visiškai pasinertų į virtualią realybę, inžinieriai turi naudoti ir 3D akinius. Manoma, kad šia sistema išbandžius būsimą surinkimo procesą, vėliau galima išvengti nepatogumų gamyklose.