Mitai ir tikrovė: kada automobilio kondicionierius tikrai pakenkia sveikatai, o kada reikėtų net ir dezinfekcijos  ()

Orai Lietuvoje itin permainingi ir bet kuriuo šiltojo sezono metu gali nustebinti karščio banga. Dauguma automobilių (nuo 2000 metų) jau papildyti kondicionieriais. Jie malonūs ne tik vasarą, bet ir esant šaltesniems orams.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kondicionierius padeda greitai nupūsti rasojantį priekinį stiklą. Jeigu automobilyje įrengta klimato kontrolė, aprasojus langams, kondicionierius automatiškai įsijungia.

Kondicionierius patogus visais metų laikais ir suteikia išskirtinį komforto jausmą. Įsibėgėjant vasarai vis daugiau iš mūsų nusprendžia papildyti savo automobilio kondicionierių šaltomis dujomis. Atsakysime į dominančius klausimus, pavyzdžiui, ar kondicionierius žalingas sveikatai, kokių priemonių imtis, kad kondicionierius ilgiau tarnautų ir ką daryti jam sugedus. Klausime Loretos Pupiuvienės, automobilių serviso „Bosch“ direktorės, su kokiomis problemomis dažniausiai tenka susidurti vairuotojams.

Ar automobilio kondicionierius kenksmingas sveikatai?

Galbūt jau teko ir patiems peršalti nuo pernelyg intensyvaus kondicionieriaus naudojimo. Vos tik įsigijus kondicionierių, kyla pagunda gan smarkiai atsivėsinti. Ypač jeigu lauke apie 30 laipsnių karščio, o automobilį visą dieną šildė tiesioginiai saulės spinduliai.

Stipriai atšaldžius orą automobilyje, iš tiesų galite peršalti. Galbūt jau ir patiems teko su tuo susidurti. Problemos galima labai paprastai išvengti – tiesiog pasirūpinkite, kad kondicionieriumi vėdinamo automobilio temperatūra nebūtų gerokai žemesnė nei lauke. Iš esmės peršąlame ne todėl, kad renkamės kondicionierių, o dėl to, kad patiriame pernelyg didelį temperatūrų skirtumą.

Kondicionierius šaldomas aušinimo skysčiu (šnek. „freono“), kuris pats iš savęs kenksmingos. Vis dėlto kondicionieriaus sistema sandari, tad į automobilio saloną jam patekti praktiškai neįmanoma. Vienintelis atvejis, kai mažas kiekis „freono“ dujų pasiektų jus, tai jei įvyktų kondicionieriaus sistemos gedimas ir ji nebebūtų sandari.

Net ir tada į saloną patektų tik itin nedidelis kiekis „freono“ dujų. Nepaisant to, sugedusio kondicionieriaus neverta naudoti. Jeigu įtariate, kad kondicionierius veikia netinkamai, verta jį patikrinti autoservise. Tikrinimo kainos tikrai nedidelės ,ypač jei pagalvosime apie tai, kad tai galėtų pakenkti sveikatai.

Kada reikalingas kondicionieriaus remontas?

Dažniausiai patys vairuotojai pastebi, kad kažkas ne taip su jų kondicionieriais. Pavyzdžiui, itin sumažėja šaldymo efektyvumas. Kitais atvejais kondicionierius pats išsijungia po kurio laiko. L. Pupiuvienė komentavo, kad dažniausiai „kondicionierių tereikia papildyti freonu. Rimtesni kondicionieriaus gedimai retesni, tačiau taip pat pasitaiko“.

Jeigu pastebėjot, kad kondicionierius veikia netinkamai, jį galima patikrinti daugelyje automobilių servisų.

Kartais po automobiliu pastebėsite nedidelių vandens balučių. Tokiu atveju automobilio kondicionieriaus tikrinimas nereikalingas. Tai ne nubėgęs „freonas“, o tiesiog kondensatas, kurio perteklius nubėga po automobiliu. Vis dėlto jeigu drėgmė kaupiasi automobilio viduje, verta sunerimti. Nemaža tikimybė, kad užsikimšo drenažinis kanalas.

Kur geriausia pildyti kondicionierių?

Pildant kondicionierių, svarbu atkreipti dėmesį į automobilio modelį ir koks skystis buvo pilamas prieš tai. Jeigu nežinote, koks skystis tinkamiausias jūsų aušinimo sistemai, jo pilti patiems nerekomenduojame. Kiekvienam automobiliui pilamas skirtingas kiekis „freono“.

Įpylus per daug skysčio, automobilio kondicionavimo sistema greičiausiai šaldys pernelyg stipriai. Jeigu kondicionierius net ir per gerai šaldo, didelė tikimybė, jog „freono“ kiekis netinkamas. Pasak L. Pupiuvienės, „kiekvieno automobilio sistema skirtinga ir jai reikalingas tik tam tikras kiekis šaldiklio. Be to, ir pats „freonas“ skiriasi, todėl reikia pasirinkti teisingą jo tipą“. Kiekvienas automobilis turi individualią sistemą, tad ir pats „freono“ kiekis skiriasi.

Kai kurie automobilių servisai primygtinai siūlo automobilio kondicionieriaus patikrinimą, net jeigu jis ir nebūna būtinas. L. Pupiuvienė komentavo: „Kondicionierių pasitikrinti pravartu išvykstant į ilgesnę kelionę ar pastebėjus rimtų gedimų. Vis dėlto jei atvykus į autoservisą tik pasipildyti „freonu“ primygtinai siūlomas tikrinimas nepaaiškinus priežasčių, tai turėtų sukelti įtarimą“. Jeigu kondicionierius iki šiol veikė gerai ir tik baigėsi freonas, tikrinimas dažniausiai nebūtinas.

Kam reikalinga kondicionieriaus dezinfekcija?

Niekam nesinori pajusti pelėsio ar kitokio nemalonaus kvapo automobilio salone. Kad taip nenutiktų, leiskite šaldymo sistemai prasivėdinti.

Tai padaryti galite išjungdami automobilių kondicionierių prieš automobiliui sustojant. Pravėdinus kondicionierių, pelėsiui kauptis nebebus palankių sąlygų. Kitas būdas apsisaugoti nuo pelėsio – reguliariai dezinfekuoti kondicionavimo sistemą. Kondicionieriaus dezinfekcija taip pat sumažins ir kitų mikrobų dauginimąsi bei užtikrins švarą kondicionieriaus garintuve.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
(4)
(1)
(3)

Komentarai ()