Į ką nuolat pirštu baksnoja Japonijos geležinkelių darbuotojai? Keista procedūra skirta saugumui ir tikslumui užtikrinti (Video) ()
Važiuojant traukiniu Japonijoje sunku nepastebėti vieno dalyko – baltas pirštines dėvintys geležinkelio darbuotojai bei traukinių vairuotojai nuolatos rodo pirštais ir gestikuliuoja, tarsi su kažkuo kalbėtųsi, nors šalia nieko nėra.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Japonijos geležinkelių sistema yra laikoma viena geriausių pasaulyje. Didžiulis ir išvystytas geležinkelių tinklas kasmet pergabena 12 milijonų keleivių su precizišku tikslumu, kuris matuojamas sekundėmis. Tai pavertė Japonijos geležinkelių paslaugas patikimiausia susisiekimo sistema.
Traukinių konduktoriai, vairuotojai ir stoties darbuotojai atlieka svarbų vaidmenį prisidedant prie saugaus ir punktualaus keliavimo. Prie to prisideda ir šių darbuotojų gestikuliavimas bei kalbėjimas atliekant užduotis. Nors keleiviams tai gali pasirodyti itin keista, gestai ir rėkavimai sumažina klaidų tikimybę net 85 proc.
Gestikuliavimas ir kalbėjimas, Japonijoje žinomas kaip „shisa kanko“, įgyvendina užduočių siejimo su fiziniais judesiais principą, kuris užkerta kelią klaidoms ir padidina darbuotojų budrumą. Būtent taip nurodo Japonijos Nacionalinis profesinio saugumo ir sveikatos institutas.
Geležinkelio darbuotojai tiesiog nepasitiki vien savo akimis ir įpročiais, o kiekvieną užduotį įvykdo ją pabrėždami fiziniu judesiu ar vokaliniu garsu, kad įsitikintų, jog kiekvienas užduoties žingsnis ar dalis yra atlikti tinkamai ir tiksliai.
Pavyzdžiui, kai traukinių vairuotojas nori atlikti privalomą greičio patikrinimą, jis duria pirštu į spidometrą ir sako „greičio patikrinimas, 80“, tokiu būdu patvirtindamas esamą greitį. Geležinkelio darbuotojai, kurie turi patikrinti, ar ant bėgių nėra nuolaužų ar nukritusių žmonių, atlieka daugiau nei tik paprastą vizualinę apžiūrą.
Darbuotojas bes į bėgius pirštu ir pamos ranka išilgai bėgiais ir tik tuomet patvirtins, kad viskas yra gerai. Procesas pakartojamas traukiniui išjudėjus, kad būtų įsitikinta, jog pro traukinio duris nekyšo jokie krepšiai ar keleiviai.
Ši sistema įdiegta įvairiose Japonijos pramonės srityse. Ją XX amžiaus pradžioje sukūrė Kobe geležinkelių administracijos biuras. Taigi vien dėl to, kad tokia procedūra ženkliai sumažina žmogiškųjų klaidų skaičių, ji Japonijoje išliko iki pat šių dienų – nors kolegoms iš Vakarų ši procedūra ir atrodo kvaila.
Tiesa, reikėtų pažymėti vieną išimtį - Niujorko miesto metro sistemą, kurios konduktoriai naudoja kiek pakeistą rodymo pirštais sistemą nuo pat 1996 metų. Ši sistema buvo pritaikyta po 1996 metais įvykusio Transporto srities vadovo Nathanielio Fordo vizito Japonijoje.
Tiesa, Niujorko metro darbuotojai rodo tik į juodai ir baltai nudažytą lentą, patvirtindami, kad traukinys sustojo reikiamoje vietoje. Vos per 2 metus nuo šios sistemos pritaikymo, įvykių dėl netinkamai sustojusių metro traukinių sumažėjo net 57 procentais.
Tiesa, naujiems geležinkelio darbuotojams visuomet būna keista priprasti prie tokios sistemos, tačiau jie nejaučia gėdos, kadangi supranta, jog visa tai daroma dėl saugumo.