Pažeidimų kontrolės sistema jau veikia: žada, kad niekam nepavyks prasmukti, o baus nuo vasario ()
Pažeidimų kontrolės sistema jau veikia, tačiau iki šiol jos fiksuojami duomenys teisėsaugai nebuvo perduodami.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tačiau nuo vasario mėnesio visa tai pasikeis – policijos pareigūnai gaus visą informaciją, o visiems neturintiems techninės apžiūros ar draudimo bus skiriamos baudos.
Minėta įranga jau yra įdiegta trijuose intensyvaus eismo ruožuose: greitkelyje Vilnius–Kaunas ties Kauno mariomis, kelyje „Via Baltica“ tarp Kalvarijos ir Lietuvos–Lenkijos sienos bei kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis ties Jonava.
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) informavo, kad šiuo metu rengiama transporto priemonių svėrimo nestabdant eismo sistemos metrologinės patikros metodika, nes Lietuvoje iki šiol tokių sistemų nebuvo. Sistema pradės veikti po metrologinio įteisinimo – iki 2018 metų sausio pabaigos.
Galės bausti nuo vasario
LAKD intelektinių transporto sistemų skyriaus vedėjas Laurynas Ivinskis patvirtino, kad nuo vasario policijos pareigūnai galės bausti vairuotojus naudodamiesi iš pažeidimų kontrolės sistemos gautais duomenimis.
„Šiuo metu yra derinami teisiniai, sutartiniai klausimai su teisėsaugos institucijomis. Planuojama, kad dar šiemet bus pasirašytos sutartys ir pradėti teikti duomenys. Baudimo procedūros galės būti vykdomos tik atlikus metrologinį sistemos įteisinimą“, – sakė specialistas.
LAKD pabrėžė, kad šis projektas neapsiribos vien techninės įrangos montavimu. Direkcijos atstovų teigimu, tai pirmas žingsnis kuriant integruotą daugiafunkcinę sistemą, kuria galės naudotis visos institucijos prižiūrinčios eismą ir kontroliuojančios transporto priemones. Prieiga bus suteikta ir teisėsaugai.
Greičio kol kas nefiksuos L. Ivinskis paaiškino, kad ši sistema aprūpinta vaizdo kameromis, tačiau ji nėra pritaikyta greičio kontrolei.
Įranga gali atpažinti transporto priemonių numerius, todėl greitį apskaičiuoti būtų įmanoma netoliese įrengus papildomas kameras.
„Tokias kameras būtų galima apjungti į sektorinio greičio kontrolės sistemą. Tačiau kol kas to daryti neplanuojame“, – patikino pašnekovas.
Taigi iš pradžių baudos bus skiriamos vairuotojams, kurie važiuos be galiojančios techninės apžiūros arba neturėdami civilinės atsakomybės draudimo.
Prasmukti nepavyks
Svarstančius apie galimybę prasmukti pro kameras L. Ivinskis perspėjo, kad fiksuodama transporto priemones sistema automatiškai pateiks numerių atpažinimo tikslumo koeficientą.
„Jeigu numerio nebus arba jis bus neįskaitomas, sistema praneš, jog tas koeficientas yra mažas ir reikia žmogaus, kuris galėtų patikslinti informaciją, įsikišimo“, – sakė direkcijos atstovas.
Transporto priemonė su neįskaitomu numeriu vis tiek bus nufotografuota. Anot pašnekovo, policija tuomet galės reaguoti pagal poreikį ar esant ypatingai situacijai.
„Sistema užfiksuos visas transporto priemones ir jei pareigūnams kils noras patikrinti, kiek iš jų važiavo be numerių, ta galimybė bus“, – aiškino skyriaus vedėjas.
Jis pridūrė, kad kameros aprėps ir nuvažiuojantį transportą, todėl bus fiksuojama ir statybinė ar žemės ūkio technika, motociklai, keturračiai ar vilkikų puspriekabės.
Griežtins vežėjų kontrolę
Vežėjai tai pajus labiau, kadangi bus stebima, ar sumokėtas kelių mokestis, nustatomas svoris ir gabaritai.
L. Ivinskis atkreipė dėmesį, kad informacija apie šiuos pažeidimus taip pat pasieks teisėsaugos institucijas.
„Komercinis transportas ir sunkiasvoriai daro didžiausią žalą keliams. Siekiame, kad jie nelaužytų kelių ir taip pat būtų užtikrintos saugesnės eismo sąlygos“, – komentavo specialistas.
Anot jo, atsiras galimybė stebėti daugybę parametrų ir gauti informaciją ne tik apie pažeidėjus, bet ir apie eismo srautus, kryptis, transporto priemonių tipą.
Pašnekovo teigimu, šio pirmojo projekto tikslas yra išbandyti, kokios technologijos efektyviausios Lietuvoje ir kaip jos pakeis vairuotojų elgseną. Vėliau bus sprendžiama dėl tolesnio šių sistemų diegimo keliuose.