Kas nutiktų, jei važiuojant dideliu greičiu automobilyje su mechanine transmisija įjungtumėte atbulinę pavarą? (Video) (4)
Įsivaizduokite situaciją - įvažiuojate į greitkelį, sklandžiai įsiliejate į transporto srautą ir tik dėl kvailo atsitiktinumo vietoj šeštos pasirenkate atbulinę pavarą. Kas nutiktų? Ar tai apskritai įmanoma?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žinoma, tai būtų didžiulė klaida, praktiškai neįmanoma jokiam patyrusiam vairuotojui. Daugumoje automobilių su mechanine pavarų dėže atbulinė pavara nėra taip lengvai pasiekiama. Dažniausiai ji yra kur nors prie pirmosios, apsaugota kokiu nors užraktu – vairuotojui, norint įjungti atbulinę pavarą, reikia nuspausti svirtį arba ją pakelti, kartais yra ir kitokie mechanizmai. Visgi, pasvarstykime, kas nutiktų, jei kas nors atbulinę pavarą sugebėtų įjungti automobiliui važiuojant dideliu greičiu.
Tai nėra visiškai neįmanoma. Kai kuriuose automobiliuose atbulinė pavara perjungimo mechanizme užima šeštosios pavaros vietą ir neturi jokios apsaugos. Įsivaizduokite, kad iš automobilio su šešių pavarų transmisija netikėtai tenka persėsi į automobilį su penkiomis pavaromis ir R raide ten, kur turėtų būti šeštoji. Net ir tokiu atveju, tikriausiai pastebėtumėte, kad jungiate atbulinę pavarą jau vien dėl to, kad visa transmisija pradėtų tratėti. Atbulinė pavara gali būti įjungiama tik automobiliui stovint, todėl mechanizmo krumpliaračiai savo nepasitenkinimą išreikš garsiai. Tačiau tai – tik garsas. Jei tikrai pasistengsite, atbulinę pavarą įjungti tikriausiai pavyks.
Na, o tuomet jau prasidės problemos. Vos jums atleidus sankabos pedalą, užsiblokuos varantys automobilio ratai. Automobilis pradės nevaldomai slysti. Jei riedėsite posūkiu, tikėtina, kad priekiniais ratais varomas automobilis nuslys tiesiai. Jei vairuojate automobilį su galine varančiąja ašimi, jis tikriausiai apsisuks aplink savo ašį. Vairuoti tokioje situacijoje negalėsite, nes tai nėra stabdymas įprastais stabdžiais, kuomet suveikia ir antiblokavimo sistema. Na, o jei automobilis po to nebus sudaužytas, pavarų dėžė tikrai bus stipriai apgadinta.
Kas nutiks, jei automobilyje su mechanine transmisija važiuodami įjungsime atbulinę pavarą?
Geriau tokių eksperimentų neatlikinėti. Tačiau, įdomumo dėlei, reikėtų pasakyti, kad šiuolaikiniai automobiliai su automatinėmis transmisijomis apskritai neleidžia įjungti atbulinės pavaros. Net patraukus svirtį važiavimo kryptis nepasikeis ir ratai nebus užblokuoti. Galbūt įsijungs galinio vaizdo kamera, koks nors įspėjimas skydelyje, tačiau reali grėsmė saugumui kilti neturėtų.