Vokietijoje kilo tikra audra dėl naujo policijos specialiųjų dalinių automobilio: įspūdingi techniniai parametrai, bet tai, kas matoma ant sėdynių visuomenei sukėlė šoką (Video) (4)
Vis didėjanti tikimybė policijai susidurti su aršiomis riaušėmis arba net gi kovoti su užspeistais teroristais reikalauja naujo požiūrio į techniką. Ji turi gebėti apsaugoti pareigūnus nuo bet kokio pavojaus. Net ir pačio blogiausio – cheminio. Todėl užuot esamas mašinas pasiuntę į nagingų meistrų rankas šarvavimui, buvo pasitelkta žinoma ginkluotės kompanija. Sukurti kai ką visiškai naujo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Mums pamažu vis geriau pažįstama Vokietijos specialiosios paskirties ir karinių pajėgumų gamintoja „Rheinmetall“ pristatė naujai sukurtus sukarintos paskirties automobilius. Tai ta pati kompanija iš kurios Lietuva perka šarvuočius „Boxer“. Ši naujoji linija nėra skirta važiuoti karo zonoje, bet patikimos apsaugos vis tiek tikrai reikia. Ji atliks svarbų vaidmenį policijos pareigūnų darbe.
Yra didelis skirtumas tarp kariškių ir civilių poreikių. Visi nori grįžti namo sveiki. Kariškiai su savo mašinomis važiuoja ne tiek daug ir tikisi lengvai išlaidas remontui padengti iš mokesčių mokėtojų lėšų. O ir meistrai į misijas vyksta kartu. Tuo tarpu policija turi reaguoti tiek į rimtą incidentą tiek į tiesiog atrastą karo laikų sprogmenį. Jų technika važinės daug. Remonto galimybės bei kaina jau nebe antraeilis dalykas. Štai kodėl „Rheinmetall“ bendradarbiavo su kompanija „MAN“ bei pasirinko vieno jos sunkvežimių platformą kaip pagrindą. Praktiškai bet kuri šios firmos sunkvežimius galinti aptarnauti autoremonto dirbtuvė neišvys to ko nemokėtu pataisyti. Sunkiasvorių, kurių dalys tinka, pilnos Vokietijos gatvės. Toks populiarumas užtikrina galimybes greitai gauti reikalingas taisymui dalis.
„RMMV Survivor R“ - 15 tonų 4x4 šarvuota mašina. 6,5 metrų ilgio automobilyje be vairuotojo dar telpa 10 žmonių gale. Specialusis dalinys keliaus komfortiškomis sąlygomis, specialiose saugiose vietose su oro kondicionavimo bei operacijai pasiruošti reikalinga ryšio įranga. Šarvų storis vis dar įslaptintas. Žinoma tik kad tai šarvinis plienas. Yra gamintojo užuominos apie galimybes sumontuoti papildomus šarvų modulius dar geresnei apsaugai. Mašinoje sumontuoti maždaug 10 cm storio stiklai.
Automobilį varo 6,9 litrų MAN sukurtas 6 cilindrų motoras išvystantis 330 AG. Taip, tai ne lenktyninis automobilis. Jo maksimalus greitis kažkur apie 100 km/h. Bet kaip gebančiam apsisaugoti nuo į jį lekiančių kulkų visai neblogai. Taip pat automatinė MAN firmos greičių dėžė. Kaina nuo 500 tūkst. eurų už vienetą.
Viena didžiausių naujovių pasiūlyta šiame automobilyje – „Rosy“ sistema. Tai papildomai uždedamas modulis gebantis paskleisti dūmų uždangą. Skirtingai nei dabar paplitę analogai, ši sistema paskleidžia dūmų ir garsinę uždangą didesniame plote. Užtaisai suveikia skirtingais atstumais taip sutrikdant oponentą ir leidžiant saugomai priemonei dingti iš vizualaus matymo lauko. Joje taip pat įdiegta apsauga nuo infraraudonaisiais ar lazeriu nutaikomos ginkluotės panaudojimą. Tai pajutę davikliai turi iškart iššauti užtaisus.
Iki šiol viskas atrodo pakankamai gražu. Kas privertė įsiaudrinti ramius vokiečius? Gruodžio 15 d. visuomenei buvo pristatyti pirmieji pajėgoms perduoti „Survivor R“. Juos gavo Saksonijos žemė. Pristatymas buvo gražus. Žmonės išvydo spalvinį dažymą. Buvo parodytas mašinos vidus. Ir tada visi pastebėjo sėdynes. Tiksliau kas ant jų. „Sondereinsatzkommando Sachsen“ (liet. speciali Saksonijos komanda) užrašas senuoju šriftu, žemės herbas apsuptas alyvmedžio šakelėmis.
Kiekvienas galime patys įsivertinti kas ką mato. Daugumai vokiečių visas siuvinėjimas priminė nacių laikų emblemas. Šriftas dažnai naudojamas neonacių. Ir pats herbas nėra oficialus žemės herbas, tai labiau buvusios Saksonijos kunigaikštystės laikus primenantis kūrinys. Kuris kaip paaiškėjo vėliau atsirado dėl to, kad „Rheinmetall“ pasisiūlė nemokamai išsiuvinėti emblemas. Tą ką atsiuntė Vidaus reikalų ministerija be didelių klausimų buvo perkelta į automobilio vidų.
Anot vietos policijos, tai „fantazija skirta policijos vidaus vartojimui“. Bent jau taip teigia leidinys „Spiegel.de“. Policija atmeta ir kritiką dėl šrifto. Esą naciai 1941 m. atsisakė senojo gotiško šrifto dėl jame esą buvusios žydų įtakos ir standartizavo daugumą iki šiol naudojamų vokiečių šriftų. Tad nėra ko piktintis. Bet į reikalą pamažu jungiasi politikai. Žaliųjų frakcijai atstovaujantis Valentin Lippmann parengė oficialias užklausas Saksonijos žemės vyriausybei Drezdene dėl ginčus sukėlusių emblemų.
Ginčai mašinos nesumenkins, bet tikrai ne tokio pristatymo visi tikėjosi. Gamintojas nenorėdamas aštrinti situacijos nekomentuoja. Policija sako, kad tai neturėjo patekti į viešumą, šis ženklas policininkus motyvuoja. Na, o visuomenė liko kiek šokiruota. Jai vis dar skaudūs jų istorijos priminimai.
Parengė Arnas Mulokas