Daug vairuotojų lenkimo metu gadina savo variklį: ar žinote, kad kartais reikia perjungti žemesnę pavarą ir kas būna, jei to nepadarote?  ()

Ramiai sau važiuojate tiesiu ir lygiu keliu. Automobilio variklis dirba maždaug 1500 sūkių per minutę greičiu, tačiau jūs staiga priartėjate prie gerokai lėtesnio sunkvežimio. Įsitikinate, kad lenkti saugu ir pradedate manevrą. Ar įsijungiate žemesnę pavarą, jei automobilis puikiai susitvarko ir su esama? Tai padaryti būtina, jei nenorite kenkti savo varikliui.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jei vairuojate automobilį su automatine pavarų dėže, tai jo transmisija tai atliks pati. Ji persijungs į žemesnę pavarą vos tik rimčiau nuspausite akceleratoriaus pedalą. Tačiau jei vairuojate automobilį su mechanine transmisija jums šį sprendimą teks priimti patiems. Kartais perjungti pavarą tiesiog nesinori, nes tai atrodo nereikalinga - automobilis bėgėjasi ir esant pakankamai žemiems variklio sūkiams, o ir vietos lenkimui pakanka. Tačiau iš tiesų, žemesnę pavarą įsijungti būtina vien tam, kad nepakenktumėte savo automobiliui ir nesutrumpintumėte jo tarnavimo laiko.

Kai nuspaudžiate akceleratoriaus pedalą prie žemų variklio sūkių, jūs savo automobilio variklio prašote daugiau nei jis nori padaryti. Pasirinkta pavara jį verčia dirbti sunkiau, nei jis dirbtų įjungus žemesnę pavarą. Dar daugiau - taip be reikalo deginate degalus, automobilio mazgai patiria stresą. Perjungdami pavarą į žemesnę atsidursite didesnį sukimo momentą turinčiame sūkių diapazone, todėl ir manevras eisis greičiau.

Tačiau jei sudeginama daugiau degalų, o automobilis bėgėjasi lėčiau nei galėtų, kur dingsta ta energija? Ji tiesiog virsta šiluma - nuspaudę akceleratoriaus pedalą prie žemų sūkių jūs stipriai kaitinate savo variklį. Blogiausia tai, kad kaista ir cilindrai, dėl ko gali kilti pačių įvairiausių bėdų. Pavyzdžiui, degimas gali būti netolygus, todėl variklis ims skleisti įvairius garsus ir greičiau dėvėtis. Pačiu blogiausiu atveju cilindrus galite stipriai pažeisti, variklis ims deginti tepalus. Geriausiu atveju - pakilusi ir vėl nukritusi temperatūra su laiku susilpnins metalą, jei tokia žalinga vairavimo praktika taps jūsų įpročiu.

Teigiama, kad mažesniuose benzininiuose varikliuose su turbokompresoriais degimas gali ir visai išsiderinti. Taip nutinka todėl, kad degimas gali įvykti dar prieš žvakei įžiebiant kibirkštį. Tai gali pažeisti stūmoklius, cilindrus ir degimo žvakes. 

Kaip visų problemų išvengti? Jei automobilis rieda su žemomis apsukomis, iki galo nespauskite akceleratoriaus. Geriau jau įsijunkite žemesnę pavarą - taip sutaupysite degalų, manevrą atliksite greičiau, o automobilis tarnaus ilgiau.

Daugiau apie tai - video siužete

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(35)
(34)
(1)

Komentarai ()