Investuotojus tiesiog sužavėjo apsilankymas „Tesla Gigafactory“: štai ką jie pasakojo vėliau ir kodėl „Tesla“ tikrai gali padaryti tai, ko dar niekam nėra pavykę visame pasaulyje - 100 dolerių už kWh  (41)

„Tesla“ kompanija neseniai savo pirmajame „gigafaktoriuje“ leido investuotojams ir Volstryto analitikams pasižvalgyti po pačią gamyklą ir iš arti sužinoti kaip vyksta baterijų gamyba ir kokios yra perspektyvos. Panašu, kad jos yra puikios, nes investicijų valdymo įmonės „Worm Capital“ specialistai pareiškė, kad „Tesla“ dar iki šių metų pabaigos yra pajėgi pasiekti, jog „baterijų elementų kaina neviršytų 100 dolerių už kWh“.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2018-09-28 Investuotojus tiesiog sužavėjo apsilankymas „Tesla Gigafactory“: štai ką jie pasakojo vėliau ir kodėl „Tesla“ tikrai gali padaryti tai, ko dar niekam nėra pavykę visame pasaulyje - 100 dolerių už kWh  (41)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jie taip pat pareiškė, jog šį elementų kainų rodiklį pavyks pasiekti jei „produktų kainos išliks stabilios“.

Šie investuotojų pareiškimai tik patvirtina šiais metais per akcininkų susitikimą Elono pasakytus žodžius.

„Manome, kad baterijų elementų lygyje 100 JAV dolerių už kWh galbūt galime pasiekti dar šiais metais… priklausomai nuo (stabilių) produktų kainų… Su naujesniais baterijų chemijos ir gamybos procesų patobulinimais, mes manome, kad ilgainiui galime pasiekti mažesnę nei 100 JAV dolerių už kWh kainą ir baterijų kompleksų lygyje. Bet tai bus ne ankščiau kaip už 2 metų.“

100 dolerių kaina už kWh yra daugelio baterijų gamintojų siekiamybė ir tokia kaina būtų ne tik konkurencinga, tai būtų pati žemiausia kaina visoje pramonėje. Pavyzdžiui, „Audi“ teigia, kad ketina pirkti baterijas už 114 dolerių/kWh būsimam „E-Tron Quattro“.

Štai ką po vizito į „gigafaktorių“ sakė „Worm Capital“:

„Po šios kelionės mes esame labai įsitikinę Tesla gamyklos tvarumu. Atrodo, kad ankstesnės kliūtys buvo išspręstos ir esame labai optimistiški dėl Tesla gebėjimo pasiekti 6000 baterijų kompleksų per savaitę gamybos apimtis, kurie bus skirti Model 3 elektromobiliams. O su naujausiomis Grohmann‘o staklėmis ir minimaliomis kapitalo investicijomis šį rodiklį galima padidinti iki 8000 vienetų per savaitę.“

„Worm Capital“ pasidalino ir keletų labai svarbių pastebėjimų:

  • „Tesla“ „gigafaktorius“ šiuo metu yra pati didžiausia pasaulyje baterijų gamykla. Per vieną ketvirtį ši gamykla pagamina apie 200 milijonų baterijų, o per metus – milijardą. „Tesla“ pagamina daugiau baterijų talpos, nei visi likę baterijų gamintojai drauge paėmus, net ir įskaitant Kiniją, kurios pagaminamų baterijų talpa siekia 20 GWh.
  • Tikėtina, kad „Tesla“ iki metų pabaigos pasieks, jog baterijų elementų kaina bus 100 JAV dolerių už kWh. Su sąlyga, kad išliks stabilios žaliavų kainos.
  • Pasak „Viecha“, per pirmąsias 45 dienas, kai tik pasirodė „Model 3“ bandomoji versija, bendrovė sulaukė 60 000 norinčiųjų įsigyti šį automobilį.
  • „Grohmann Engineering“ padės baterijų modulių gamybą paspartinti 3 kartus, o kainą sumažinti taip pat 3 kartus. Jų naujoji sistema bus išsiųsta į „Gigafactory“ gamyklą iki trečiojo šių metų ketvirčio pabaigos arba ketvirtojo pradžios. Grohmann‘o staklės bus 1, 2, 3 zonose ir „Tesla“ gaus tris stakles. Šio sprendimo buvo imtasi siekiant sušvelninti ankstesnes baterijų modulių gamybos kliūtis, dėl kurių žymiai sumažėjo „Model 3“ gamyba. Pačios staklės jau yra pagamintos ir jos suteiks papildomų privalumų „Tesla“ kompanijai. Jie turėjo išmokti daugybę skausmingų pamokų, tačiau dabar turi tvirtą planą kaip padidinti baterijų gamybą visame pasaulyje.
  • Preliminariai skaičiuojama, kad trečiojo ketvirčio gamybos apimtys sieks nuo 50 000 iki 55 000 baterijų kompleksų skirtų „Model 3“ elektromobiliams, tačiau jos gali būti ir didesnės.
  • „Gigafactory“ gamykla yra 90 % automatizuota. Galiausiai baterijų elementų gamyba, jų surinkimas į kompleksus bei kiti procesai bus pilnai automatizuoti.
  • Tikėtina, kad per ateinančius 8-nis mėnesius „Tesla“ pradės gaminti pigesnius bazinius „Model 3“ elektromobilius. Dabar kompanija orientuojasi į didesnę pelno maržą nešančių automobilių gamybą, juolab, kai paklausa viršija pasiūlą.
  • Manome, kad „Tesla“ sukuria geriausią savarankiško vairavimo technologiją. Pasak „Tesla“, jie mano, jog iš dabartinių vairuotojų gali surinkti 1 milijardą nuvažiuotų mylių duomenų per vienerius metus.
  • Pasak „Tesla“, kitais metais jie pradės eksportuoti „Model 3“ į kitas šalis. Taip pat ketinama dar iki 2020 metų pradėti gaminti vilkiką „Semi“.

Viskas skamba išties įspūdingai ir daug žadančiai, tačiau siekiant objektyvumo reikėtų pasakyti, jog tokias investuotojų ir Volstryto finansų ryklių keliones organizuoja „Tesla“ investuotojų santykių departamentas. Tad akivaizdu, jog siekiama padaryti kuo didesnį įspūdį. Tačiau tai nereiškia, jog šie pareiškimai tėra vien tik viešųjų ryšių akcija.

Baterijų kaina – 100 JAV dolerių už kWh – yra labai svarbus žingsnis į priekį, kuris leis atpiginti „Model 3“ ir „Tesla Semi“. Žinoma, yra labai svarbu ir tai, jog „Tesla“ kuo greičiau pasiektų, jog baterijų kompleksų kaina taip pat neviršytų 100 dolerių už kWh.

Komentarai apie „Grohmann Engineering“ pastangas padėti „Tesla“ kompanijai pagreitinti baterijų gamybos automatizavimą taip pat yra labai įdomūs. Po to, kai pristatė naujausią baterijų kompleksų gamybos liniją, apie juos buvo mažai kas girdėti. Panašu, kad dabar jie ir vėl parodys savo magiją su kitomis „Tesla“ gamybos linijomis ir dar labiau paspartins baterijų gamybą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(50)
(1)
(49)

Komentarai (41)