Į Lietuvos gatves išvažiuoja unikalus vandeniliu ir gamtinėmis dujomis varomas autobusas  ()

Švedijos koncernas „Scania“ CV AB kartu su savo atstovu Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ ir koncerno partneriais – bendrove „SG dujos“ bei Vilniaus Gedimino technikos universitetu – pradeda praktinį bendradarbiavimą alternatyvaus ekologiško kuro automobiliams tyrimų srityje, rašoma pranešime.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo rugsėjo 18 d. Lietuvos keliuose realiomis sąlygomis pradėtas testuoti dideliu vandenilio kiekiu (iki 20 proc.) prisotintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomas miestų keleivių pervežimui skirtas autobusas. Planuojama, kad „Scania“ kartu su „SG dujos“ tyrėjų komanda Lietuvos keliuose šiemet testuos ir vandeniliu bei gamtinėmis dujomis varomą tolimųjų pervežimų vilkiką.

„Scania telkia ypatingą dėmesį tvaraus transporto ir paslaugų vystymui ir pristatymui klientams. Vienas iš tokių pavyzdžių – transporto priemonių bandymai Lietuvoje kartu su mūsų partneriais. Siekiame išbandyti naują dujų ir vandenilio mišinį, įvertinti šių degalų ekonomines ir ekologines savybes.

Lietuva bandymams pasirinkta neatsitiktinai, tai lėmė keli faktoriai – teigiama šalies ekonomikos situacija, palankus valstybės institucijų požiūris ir naujausi veiksmai siekiant skatinti tvaraus transporto atsiradimą, o „Scania“ partneriai Lietuvoje turi mokslinę bazę ir resursus, kurie leidžia mūsų rinkoje atlikti tokius bandymus“, – sakė „Scania Lietuva“ direktorius Darius Snieška.

Pasak jo, šis koncernas naujos kuro rūšies testus jau atliko įmonės laboratorijoje Švedijoje.

D.Snieška teigė, jog rezultatai nuteikė teigiamai, ir yra matomas nemažas šios degalų rūšies privalumas. Anot jo, norint gauti tikrus rezultatus, daromi bandymai ir kelyje, kur autobusas važinės pagrindiniuose Lietuvos miestuose. Informacija, surinkta šių bandymų metu, ir bus pagrindas tolimesniems veiksmams, spendžiant naujos degalų rūšies naudojimo galimybes.

Šiuo metu trijų Lietuvos miestų – Telšių, Ukmergės ir Marijampolės – maršrutais keleivius veža 23 vandeniliu prisotintomis gamtinėmis dujomis (H2NG) varomi ir „SG dujos“ įrengtose stotyse pildomi autobusai, naudojantys iki 10 proc. tūrio vandenilio. Per metus šie autobusai sunaudoja apie 0,5 mln. kubinių metrų H2NG.

Testo metu – 8 tūkst. kilometrų Lietuvos keliais

„Scania“ testinis autobusas rugsėjo–spalio mėn. bus išbandomas įvairiais reguliariais maršrutais Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Klaipėdoje, Telšiuose, Ukmergėje ir Pabradėje, numatoma, kad autobusas įveiks apie 8 tūkst. kilometrų. Bandymų metu keleiviai nebus vežami. Mokslinių tyrimų metu bus siekiama nustatyti ir palyginti autobuso, varomo įvairiomis dujomis (biodujomis, gamtinėmis dujomis) ir dujų mišiniais (įvairus vandenilio kiekis ir gamtinės dujos) eksploatacinius parametrus (degalų sąnaudas, veikimo efektyvumą, ekologinius ir kt. rodiklius).

Lietuvoje bus testuojamas miesto tipo „Scania Citywide CK280 UB 4x2 LB“ žemagrindis 12 metrų ilgio autobusas, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG). Autobuse sumontuotas 9l darbinio tūrio 280 AG galingumo turintis 1350 Nm sukimo momentą OC09 101 variklis bei GRS895R pavarų dėžė su kalnų stabdžiu – retarderiu. Be to, autobusas atitinka aukščiausius Euro-6 ekologiškumo reikalavimus. Autobuso bendra talpa – iki 100 keleivių. Šio modelio autobusai jau spėjo užsirekomenduoti Vilniuje, kur miesto maršrutais keleivius veža 50 dyzelinių tokių modelių.

„Bandomasis autobusas yra specialiai pritaikytas eksperimentams. Vietoje žmonių autobusas veš papildomus svorius imituojant natūralų transporto priemonės apkrovimą. Autobusas turi papildomą testinę įrangą, kuri renka duomenis apie variklio darbą ir degalų sunaudojimą. Šie duomenys kiekvieną dieną siunčiami tiek į koncerno laboratoriją, taip pat pateikiami tyrimų centrui. Šie duomenys bus svarbūs įvertinant naujos degalų rūšies tiek ekonominį, tiek ekologinį efektą“, – sako „Scania Lietuva“ vadovas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(7)
(0)
(7)

Komentarai ()