F-16 jūsų kelionėms - kiek kainuoja legendinis naikintuvas ir ar civiliai jį gali turėti legaliai?  ()

„F-16 Fighting Falcon“ yra iš ties legendinis naikintuvas. Kai kurios jo versijos gaminamos iki šiol, tačiau negalima pamiršti ir to, kad tarnybą jis pradėjo dar 1978 metais. Nors F-16 tebėra aktyviai naudojamas, nemažai šių lėktuvų jau seniai iškeliavo užtarnauto poilsio ir netgi yra parduodami civiliams. Neseniai internete buvo pasirodęs vienas parduodamo F-16 skelbimas, bet ar tokį tikrai galima įsigyti?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„F-16 Fighting Falcon“ iki šiol yra grėsminga jėga ore. Šį naikintuvą skirtingose rolėse po truputį keičia naujesni F-22 ir F-35, tačiau nemažai šalių savo oro erdvės gynybą vis dar patiki į F-16 sparnus. Nereikėtų pamiršti ir to, kad naujausios F-16 versijos yra net labai modernios. Štai vakar, rugpjūčio 20 dieną, JAV Prezidentas Donaldas Trumpas patvirtino papildomų 66 F-16V naikintuvų pardavimą Taivanui. O specialiai Indijai buvo sukurtas F-21 naikintuvas, kuris iš tiesų yra atnaujinta „F-16V Block 70“ versija.

F-16 gyvuos dar ne vieną dešimtmetį. Ne vienas atsidurs ir privačioje kolekcijoje. Štai neseniai internete buvo pasirodęs parduodamo F-16V skelbimas. Jame buvo rašoma, kad 1980 metais pagamintas naikintuvas yra saugomas Floridoje, nebeturi jokios ginkluotės ar karinės įrangos, bet yra neblogos būklės. Kitaip tariant, šis lėktuvas dar gali skraidyti, bet tai bus beprotiškai brangu.

Už šį „Fighting Falcon“ buvo prašoma 8,5 milijonų dolerių. Skelbimo jau nebėra, todėl gali būti, kad pirkėjas atsirado labai greitai. Tiesa, jis turėtų būti labai turtingas, nes kiekviena naikintuvo skrydžio valanda kainuoja tūkstančius. Nereikėtų pamiršti ir fakto, kad reaktyviniams naikintuvams reikia labai daug priežiūros - vienai skrydžio valandai reikia kelių valandų remonto ir techninės priežiūros.

Šis F-16 yra gana senas ir turi nemažai patirties - pardavėjas nurodė, kad lėktuvas skrido jau 6000 valandų. Tai reiškia, kad iki rimto konstrukcijos atnaujinimo naikintuvas dar gali skristi maždaug 2000 valandų. Tiesa, kuo toliau, tuo viena skrydžio valanda bus brangesnė - tokia jau ta senų lėktuvų realybė. Bet, žinoma, jums vis tiek įdomus vienas klausimas - ar tai legalu?

Tikrai taip - civiliai, turintys atitinkamas piloto licencijas, gali valdyti tokius lėktuvus. O ir įsygyti jį nėra nelegalu - kasmet parduodama nemažai įvairių viršgarsinių karinių orlaivių. Michaelas Dornas, garsus „Žvaigždžių kelio“ aktorius, anksčiau dažnai girdavosi savo pasididžiavimu „F-86 Sabre“. Dornas pats jį ir pilotuodavo.

Parduodami kariniai lėktuvai nebeturi jokios ginkluotės, radarų ar kitų karinių prietaisų. Tai yra tiesiog lėktuvai. Žinoma, atitinkama piloto licencija vis tiek yra reikalinga, o paprastesni civiliai orlaiviai dažnai yra patogesni, bet nieko nėra neįmanomo - kas nors tuo F-16 galbūt skris atostogauti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(27)
(0)
(27)

Komentarai ()