„Volkswagen“ rūpinasi ateitimi - jau greitai elektromobilius įkraus draugiškas robotas (Video) (5)
Elektromobilių įkrovimas yra vienas iš naujų vairuotojų rūpesčių. Tiesa, „Volkswagen“ mano, kad žmogaus įsikišimas tam nėra būtinas. Vokietijos automobilių pramonės milžinas mano, kad ateityje elektromobilio įkrovimu pasirūpins robotai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Elektromobilių infrastruktūra tikrai tik gerės - ji šuoliais juda pirmyn. Tačiau ar požeminiuose garažuose kiekviena stovėjimo vieta gaus savo įkrovimo stoteles? Vargu. „Volkswagen“ mano, kad bent jau iki tol, kol tai taps įmanoma, elektromobilių įkrovimu tokiose vietose galėtų pasirūpinti robotai.
Šis draugiškas ir visiškai autonominis robotas turi 25 kWh bateriją, kelias kameras, lazerinius jutiklius bei radarą. Iškviestas programėle ar tiesiog paprašytas paties automobilio, šis robotas nuvyks iki jūsų transporto priemonės, kartu pasiimdamas ir mobilią įkrovimo stotelę. Paprastai tariant, tai yra savaeigė išorinė baterija elektromobiliams. Šis 25 kWh elementas pasiekia 50 kW įkrovimo galią ir gali pakankamai greitai elektromobiliui suteikti nemažai kilometrų. Tiesą sakant, tų 25 kWh daugeliui žmonių pakaks sugrįžti namo.
Žinoma, viskuo pasirūpins robotas. Jis atvyks, prijungs mobilią įkrovimo stotelę ir ją palikęs judės link kitų automobilių. Atėjus laikui, jis pats stotelę ir atjungs. Tada stotelė su roboto pagalba keliaus į savo pačios įkrovimo stotį. Vienu metu robotas gali prižiūrėti kelis įkraunamus elektromobilius, o štai įkrovimo stotelė be roboto judėti negali.
Kam viso to reikia? Na, tikriausiai pastebėjote, kad elektromobilių įkrovimo stotelių ir dabar nėra daug. Net ir ten, kur elektrinės transporto priemonės yra gana populiarios, nerasite aikštelių, kur elektromobilius būtų galima įkrauti bet kur. „Volkswagen“ robotai leistų statyti savo elektromobilį bet kokioje vietoje. Nors iš vienos mobilios stotelės bus galima gauti tik 25 kWh energijos, įkrovimo sparta turėtų būtų pastovi. Dabar elektromobilių savininkai nepatenkinti stebi pasiekiamą įkrovimo galią, kuri dažnai nukrenta, jei stotelėje vienu metu sustoja daugiau automobilių.
„Volkswagen“ mano, kad šis sprendimas ypač tiks požeminėms automobilių stovėjimo aikštelėms, kur tiesiog nėra vietos tradicinėms įkrovimo stotelėms. Galima numanyti, kad ši technologija būtų siūloma gyvenamiesiems, biurų ar prekybos centrų pastatams, kurių garažų infrastruktūra yra tiesiog nepritaikoma įprastai įkrovimo įrangai. Tačiau kol kas tai - tik koncepcija ir kažin, ar ji kada bus įgyvendinta.
O štai kitas „Volkswagen“ planas jau pakeliui - iki 2025-ųjų „Volkswagen“ kartu su atstovybėmis visoje Europoje įrengs daugiau nei 36 tūkstančius elektromobilių įkrovimo stotelių. Turint omenyje, kad stoteles įrenginėja ir kiti elektromobilių gamintojai, savivaldybės ir privačios bendrovės, o daug elektromobilių savininkų savo mašinas įkrauna ir namie, greitai pamiršime iššūkius, susijusius su įkrovimu ir, bent jau dalinai, nuvažiuojamu atstumu.