Atkurtos nepriklausomybės pradžioje Lietuvos kariuomenei teko antikvarinė technika - šie šarvuočiai pradėti kurti dar per Antrąjį pasaulinį karą  ()

Lietuvos atkurtos nepriklausomybės pradžioje kariuomenė gaudavo įvairios technikos iš įvairų šalių, primena Lietuvos kariuomenės atsargos majoras ir ginkluotės entuziastas Darius Antanaitis. Anot jo, visa technika buvo labai sena, praktiškai kolekcinė.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Kaip vienas iš tokių egzempliorių į mūsų kariuomenės arsenalą pakliuvo ir buvo kurį laiką naudojamas buvo švedų gamybos ratinis pėstininkų transporteris „KP-bil“, dar žinomas pavadinimu „Terrängbil m/42 KP“ (Tgbil m/42 SKP/VKP). Pavadinimas reiškia „Bekelės mašina, 1942 metų“, – pasakoja karys.

D.Antanaitis pasakoja, kad transporterio konstravimas prasidėjo Antrojo pasaulinio karo metu, kai švedai suprato, kad pėstininkai turi būti mobilūs bei privalo turėti kažkokią apsaugą nuo skeveldrų – kad operacijoje galėtų lydėti tankus.

„Pirmieji šarvuočiai dalinius pasiekė 1944 metais. Šis transporteris buvo labai paprastos konstrukcijos. Iš principo buvo paimta paprasto sunkvežimio važiuoklė ir ant jo sumontuota šarvinio plieno kabina“,- aiškina karys.

Jo teigimu, pasibaigus Antrajam pasauliniui ir prasidėjus Šaltajam karui bei įvairioms JTO operacijoms, šie šarvuoti transporteriai 1961-1964 metais buvo naudojami Konge (Afrika). Jais buvo apginkluoti švedai, indai ir airiai.

D.Antanaitis pasakoja, kad įgulą sudarė 3 kariai: vadas, vairuotojas ir kulkosvaidininkas. „Naudojant transporterius Afrikoje, dažnai nukentėdavo būtent kulkosvaidininkai – nes jie išlįsdavo iš šarvuočio per viršutinį liuką, kad galėtų šaudyti, ir taip patys tapdavo taikiniais. Todėl vėlesniuose versijose „Tgbill“ gavo bokštelius. Be minėtos įgulos šarvuočiai galėjo pervežti dar 7 karius“, – teigia ginkluotės entuziastas.

Pasak jo, mašinos šarvai yra skirtingo storio nuo 4 iki 20 mm ir mašinos svoris apie 8,5 tonos. Ginkluotę sudarydavo įvairūs lengvieji kulkosvaidžiai bei 6 vienetai dūminių granatsvaidžių. Šią šarvuotą masę varydavo 115 AG „Scania“ benzininis variklis.

„Mūsų kariuomenėje „Tgbill“ tarnavo kurį laiką Kęstučio batalione, esančiame Tauragės rajone. Nors ir buvo beviltiškai pasenę trantalai, bet tai leido mūsų kariams treniruotis veikti su šarvuotais transporteriais. Dabar „Tgbill“ pakeisti į vikšrinius šarvuotus transporterius M113. O pačius „Tgbill“ galima buvo pamatyti Karo muziejaus Karo technikos muziejuje Vilniuje – o dabar jie, ko gero, yra Kaune kur perkeltas Karo technikos skyrius“, – teigia D.Antanaitis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(14)
(1)
(13)

Komentarai ()