To nereikalauja jokie įstatymai, tačiau „Volvo“ imasi riboti savo automobilius ()
Nuo šiol kiekvieno naujo „Volvo“ automobilio maksimalus greitis bus ribojamas iki 180 km/val. Taip „Volvo Cars“ kompanija laikosi pernai duoto pažado pritaikyti tokį apribojimą, kurio nereglamentuoja įstatymai, tačiau kuris padės eismo įvykiuose išvengti sunkių sužeidimų ir aukų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Be maksimalaus greičio ribojimo nuo šiol kiekvienas „Volvo“ turės ir „Car Key“ funkciją, kuri leis vairuotojams patiems nustatyti dar mažesnį maksimalų greitį, pavyzdžiui, tada, kai automobilis bus perduodamas kitiems šeimos nariams, jaunesniems arba mažiau patyrusiems vairuotojams.
Tiek 180 km/val. maksimalaus greičio ribojimas, tiek ir „Car Key“ funkcija siunčia svarbią žinią apie greičio viršijimo pavojus, taip pabrėžiant pasaulinę „Volvo Cars“ lyderystę saugumo srityje. Abi funkcijos iliustruoja kaip automobilių gamintojai gali imtis atsakingų veiksmų, skatinant vairuotojų sąmoningumą ir siekiant eismo įvykiuose išvengti aukų.
„Esame įsitikinę, kad automobilių gamintojai yra atsakingi už eismo saugumo didinimą, – sako Malin Ekholm, „Volvo Cars“ Saugumo centro vadovė. – Mūsų maksimalaus greičio ribojimo funkcija ir tai, kokią ji sukėlė diskusiją, puikiai atspindi šį požiūrį. Greičio ribojimas ir „Care Key“ funkcija žmonėms primena ir leidžia suprasti, koks yra pavojingas greičio viršijimas, tuo pačiu užtikrinant papildomą ramybę prie vairo ir skatinant sąmoningesnį elgesį.“
Paskelbtas maksimalaus greičio apribojimas inicijavo diskusijas dėl to, ar automobilių gamintojai gali taikyti tokius apribojimus. Tačiau „Volvo Cars“ neabejoja savo tradicija palaikyti diskusiją apie tai, kokius gyvybes išsaugoti padedančius įsipareigojimus turi prisiimti automobilių gamintojai, net jei tai ir reikštų potencialių klientų praradimą.
Didžiausia su greičio viršijimu susijusi problema yra ta, kad, pasiekus tam tikrą greitį, automobilyje esančios saugumo technologijos ir pažangūs infrastruktūros sprendimai nebegali apsaugoti nuo stiprių sužalojimų ir žūčių eismo įvykiuose.
Todėl beveik visose šalyse galioja greičio apribojimai, nors greitis ir toliau viršijamas ir yra viena daugiausiai aukų eismo įvykiuose lemiančių priežasčių, o milijonai vairuotojų kasmet moka baudas už greičio viršijimą.
Tyrimai rodo, kad statistinis vairuotojas blogai supranta, kokie yra viršyto leistino greičio pavojai. Todėl daugelis vairuotojų dažnai važiuoja per greitai ir, priklausomai nuo eismo sąlygų, netinkamai pasirenka važiavimo greitį.
Be greičio viršijimo, vairavimas apsvaigus ir išsiblaškymas prie vairo yra kitos dvi svarbiausios eismo saugumo problemos, keliančios iššūkį „Volvo Cars“ ateities vizijai, kai eismo įvykių metu nebus aukų ir sunkių sužalojimų.
Todėl kompanija, kurdama saugumo technologijas, atsižvelgia į visus tris žmonių elgesio aspektus, ir į naujus automobilius diegs dar daugiau saugumo funkcijų.