Net ir uždraudus vidaus degimo variklius, „Porsche“ pardavinės legendinį 911 modelį: vokiečiai sugalvojo įdomią išeitį ()
Panašu, kad net visiškai uždraudus vidaus degimo variklius ir naftos produktų vartojimą, „Porsche“ ir toliau pardavinės savo legendinį 911 modelį, tačiau tai bus tradicinis, o ne elektra varomas automobilis. Tiesiog vokiečiai sugalvojo įdomią išeitį – kaip automobilius padaryti ekologiškesniais, tačiau su vis dar vidaus degimo varikliais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pernai „Porsche“ ir „Siemens“ kompanijos pradėjo bendrą projektą, kurio tikslas – sintetinių degalų sukūrimas. Tokie degalai turėtų nedaryti įtakos klimato kaitai, jie buvo pavadinti „eFuels“. Tokiais degalais galėtų būti varomas bet kuris vidaus degimo variklį turintis automobilis be didelių modifikacijų.
Bandomąją gamyklą buvo sumanyta pastatyti Čilėje, itin vėjuotoje vietovėje, nes elektros energiją šiai gamyklai gamina vėjas. Gamykloje vanduo skaidomas į vandenilį ir deguonį. Proceso metu gaminamas sintetinis metanolis, kuris išgaunamas maišant vandenilį ir orą, iš kurio pašalintas anglies dvideginis ir kitos kenksmingos medžiagos.
„eFuels“ degalai turi maždaug 3-4 kartus mažiau komponentų, kuriuos turi tradicinis iškastinis kuras ir atitinkamai jo degimo metu išsiskiria kelis kartus mažiau kenksmingų dalelių. Tačiau kūrėjai pripažįsta, kad degimo metu absoliučiai atsikratyti kenksmingų dalelių nėra įmanoma.
Bet kokiu atveju, „eFuels“ gamybos ir vartojimo procesų metu, anglies dvideginio į atmosferą išmetama net 85 proc. mažiau negu iškastinio kuro atveju. Tai maždaug toks pat lygis kaip ir elektromobilių, jeigu imtumėme ir elektros gamybos metu į atmosferą išmetančias kenksmingas daleles.
Bendras „Porsche“ ir „Siemens“ projektas iš dalies finansuojamas ir Vokietijos vyriausybės ir vyksta gan sparčiai – per šiuos metus Čilėje esanti eksperimentinė gamybos linija turėtų pagaminti apie 130 tonų sintetinių degalų, o „Porsche“ turėtų pradėti juos plačiai naudoti savo automobiliuose.
Bandymuose naudojant tokį kurą bus naudojami 911 modeliai. Tikimąsi, kad per 2025-uosius metus bus pagaminta daugiau kaip pusė milijono tonų „eFuels“ degalų. Tada jų kaina drastiškai sumažėtų. Kol kas kai gaminami itin maži kiekiai litras tokio kuro kainuoja apie dešimt dolerių. Per artimiausius penkerius metus jo kainą tikimasi sumažinti beveik iki dabartinio 98 benzino kainos.
„Porsche“ konstrukcinio skyriaus vadovas Michaelis Štaineris, atsakingas už šį projektą, duodamas interviu žurnalui „Autocar“ sakė, kad, pavyzdžiui, tokie sintetiniai degalai galėtų išgelbėti Britanijos „benzingalvius“ nuo persėdimo į elektromobilius. Kaip žinia, britai nori uždrausti automobilius su tokiais varikliais savo šalyse nuo 2030-ųjų.
Jis mano, kad toks draudimas yra visiška nesąmonė, nes drausti reikia ne automobilius, bet iškastinius degalus, t. y. tradicinį benziną ir dyzeliną, o ne aparatus, kurie tokius degalus naudoja. Nes automobiliai patys iš savęs oro neteršia, jį teršia deginamas kuras.
Kai keliuose atsiras „Porsche“ automobilių, varomų sintetiniais degalais, tiek „Siemens“, tiek „Porsche“ ketina pradėti didelę visuomenės švietimo kampaniją šia tema. Vokiečiai tikina, kad tai būtų ideali alternatyva elektromobiliams ir vandeniliu varomiems automobiliams, kurie kol kas yra ir itin brangūs ir labai sudėtingi iš technologinės pusės.
Kadangi sintetiniai degalai nereikalauja jokio automobilių perdarymo, „eFuels“ drąsiai galima būtų pildyti ir sunkvežimių degalų bakus. Tai padėtų išspręsti vieną didžiausių ekologų galvos skausmų – kuo pakeisti dabartinius taršius sunkvežimius.
Juk elektra varomi sunkvežimiai kol kas yra misija neįmanoma dėl jų labai didelio svorio ir dėl to, kad jie kasdien turi įveikti didelį atstumą. Technologijų pagalba elektra varomi sunkvežimiai dar negali konkuruoti su darbartiniais dyzeliniais vilkikais.
Be to, „eFuels“ gali išgelbėti ir senovinių automobilių kultūrą bei tradicinį automobilių sportą – tai didžiulės šimtus metų susiformavusios tradicijos, kurioms gresia išnykimas.
Naudojant „eFuels“, automobiliai galėtų būti dar galingesni ir ekonomiškesni, ne tik dėl geresnių degimo savybių, bet ir dėl to, kad juos naudojant netenka prasmės visa išmetimo dujų valymo sistemos, kurios yra ne tik labai brangios, bet ir gerokai susilpnina variklio galią.
Bet yra ir kita medalio pusė. Įsibėgėjusį elektrifikacijos traukinį sustabdyti šiuo metu jau nebeįmanoma. Net ir pačioje „Porsche“ kompanijoje, mat vokiečiai jau paskelbė, kad dabar jų pagrindinis tikslas yra visuotinė elektrifikacija. Iki 2030-ųjų „Porsche“ siekia, kad net 80 proc., t. y., 4/5 pagaminamų automobilių būtų varomi elektros.