Filmų scenarijus, virtęs realybe – pilotui tapus neveiksniam, šturvalą perima keleivis ir bando nutupdyti lėktuvą: į gyvenk arba mirk situaciją pateko ir garsusis Rowanas Atkinsonas (Video) ()
Dažnas Holivudo siužetas, kai neišvengiamai tam tikru momentu pilotas ar pilotai tampa neveiksnūs, o pagrindinis personažas, kuris dažniausiai neturi pilotavimo patirties, priverstas perimti šturvalą, kad saugiai nutupdytų lėktuvą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bet ar šis scenarijus kada nors iš tikrųjų nutiko realiame gyvenime? Kokia tikimybė, kad keleivis, neturintis formalaus piloto mokymo, iš tikrųjų gali saugiai nuleisti komercinį lainerį, jei su juo būtų palaikomas ryšys iš žemės, kaip dažnai vaizduojama filmuose?
Pirmiausia, kalbant apie didelius komercinius orlaivius, taip, vieną kartą istorijoje keleivis perėmė neveiksnių pilotų vietą kokpite. Tai įvyko 2005 m „Helios Airways“ 522 skrydyje. Taigi, kaip abu pilotai tapo neveiksnūs ir kas nutiko po to?
Salono slėgio jungiklis buvo nustatytas į rankinį, o ne automatinį režimą, o pilotai, turintys daugiau nei 20 000 valandų skrydžio valandų, nesuprato, kad yra problema.
Vėliau, lėktuvui kylant aukštyn, sistema juos įspėjo apie slėgio problemą, tačiau įspėjimai buvo neteisingai interpretuoti.
Pasiekus 18 000 pėdų (5500 m) aukštį, keleivių salone automatiškai išsiskleidė deguonies kaukės, o dėl dekompresijos ir deguonies trūkumo abu pilotai prarado sąmonę.
Kai tai įgula pastebėjo, kad po šio įvykio lėktuvas vis dar kyla (keleivio deguonies atsargos trunka tik maždaug 15 minučių), vienas iš skrydžių palydovų Andreasas Prodromou perėmė lėktuvo valdymą. Vis dėlto kilo problema. Tyrimo metu atrodė, kad jam buvo sunku patekti į saloną, matyt, tai pavyko padaryti tik po kelių valandų skrydžio.
Vis dėlto, šis bandymas baigėsi lėktuvo katastrofa ir visų 121 jame buvusių žmonių žūtimi. Prodromou iš tikrųjų pats buvo pilotas, tačiau be jokios profesinės patirties ir tikrai ne skraidyti „Boeing 737“. Panašu, kad akimirkomis po to, kai jis pagaliau pateko į saloną, vienam iš variklių baigėsi degalai, o neilgai trukus išsijungė ir antrasis. Net ir itin patyręs to lėktuvo pilotas šiuo atveju turėjo mažai šansų, nebent būtų nusileidimui tinkamo oro uosto diapazone.
Ir tai buvo vienintelis atvejis per daugiau nei šimtmetį skaičiuojančią komercinės aviacijos istoriją kai keleivis turėjo visiškai perimti piloto pareigas dideliame komerciniame lėktuve. O kaip su mažesniais lėktuvais?
Bene žymiausias to atvejis buvo tada, kai 2001 m. ne kas kitas, o Rowanas Atkinsonas kartu žmona ir dviem vaikais užsisakė skrydį Kenijoje. Orlaivis buvo šešių vietų „Cessna“. Deja, tam tikru momentu pilotas prarado sąmonę. Atkinsonas perėmė lėktuvo valdymą, kol jiems galiausiai pavyko atgaivinti pilotą. Tuomet pilotas be incidentų sėkmingai nuleido lėktuvą.