Pigius automobilius pamirškime? Vienos iš didžiausių pasaulio automobilių gamintojų kompanijos vadovas įvardijo, kodėl dabartinis elektrifikacijos procesas yra prastas  (11)

„Stellantis“ korporacija, suformuota susijungus prancūzų PSA ir italų FCA, dabar yra vienas iš didžiausių pasaulio automobilių gamintojų. Kaip ir visi, „Stellantis“ aktyviai ruošiasi elektrinei ateičiai. Tik kompanijos vadovas Carlosas Tavaresas mano, kad dabartinis elektrifikacijos procesas gali dar pabloginti anglies emisijas.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2021-05-18 Pigius automobilius pamirškime? Vienos iš didžiausių pasaulio automobilių gamintojų kompanijos vadovas įvardijo, kodėl dabartinis elektrifikacijos procesas yra prastas  (11)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas niekada nebuvo labai optimistiškai nusiteikęs elektromobilių atžvilgiu. Jis tiesiog nėra užtikrintas, kad automobilių pramonė eina pačiu geriausiu ir tiesiausiu keliu, siekiant pagerinti transporto emisijas. „Stellantis“ jau gamina nemažai elektromobilių - kompanijai jau nebereikia „Tesla“ taršos kreditų. Tačiau Tavaresas vis išreiškia abejones dėl elektromobilių politikos.

Tavaresas teigia, kad dabartiniai pigūs europietiški automobiliai kainuoja nuo maždaug 10 tūkstančių eurų. Tai - labai pigios mašinos, bet automobilių pramonė gali jas gaminti ir užsidirbti. Jei paversime šiuos automobilius elektriniais, jų kaina išaugs maždaug tris kartus. Žinoma, kad bent šiek tiek kompensuotų šį kainos šuolį, gamintojai elektromobiliams suteikia papildomos įrangos, prabangias medžiagas, solidesnį dizainą. Tačiau atsisakius vidaus degimo variklių pigių automobilių tiesiog nebeliks.

Nesunku pastebėti, apie ką kalbą Tavaresas. Atkreipkite dėmesį į dabar pasirodančius naujus elektromobilius - „Audi“, „Volkswagen“, „Peugeot“, „Mazda“ ir kitų gamintojų pasiūlymai dažnai nėra labai pigūs. O tie, kurie yra pigesni, dažnai yra lėti, turi labai mažas baterijas ar žemesnę kokybę. Tai ką darys tie, kurie ieškos nedidelio pigaus automobilio ir jo neberas? Pirks naudotą, kuris tikriausiai turės seną nešvarų variklį.

 

„Toyota Yaris“ yra toks mažas ir pigus automobilis. Nepaisant to, jis neblogai važiuoja ir greitkeliu - į labai ilgas keliones juo tikriausiai nevažiuosite, bet iš Kauno prie jūros tikrai galite nuvykti. Be to parvažiuojant nereikės stoti degalinėje (tikriausiai pirmyn-atgal suvažinėtumėte bent porą kartų). Jei „Yaris“ ar panašių benzininių automobilių staiga nebeliktų, kokią naują mašiną galėtumėte nusipirkti? Tikriausiai ką nors panašaus į „Peugeot e-208“, bet jis su pilnomis baterijomis su geriausiais norais įveikia tik 340 km (WLTP) ir kainuoja dvigubai brangiau (ir trigubai brangiau nei patys pigiausi maži automobiliai). Kitaip tariant, senamadiškas burzgiantis „Yaris“ gerai važiuoja mieste, bet gali jus palydėti ir į kelių šimtų kilometrų kelionę, o naujoviškas, modernus ir ekologiškas e-208 yra dvigubai brangesnis ir dažniau prašys sustoti pasipildyti jėgas. Jau nekalbant apie tai, kad įkrovimo stotelių yra mažiau nei degalinių, o pati procedūra truks gerokai ilgiau.

 

Nebent turite kelis automobilius ar esate užkietėjęs elektromobilių gerbėjas, „Yaris“ tikriausiai daug kam atrodo kaip logiškesnis pasirinkimas. Kai tokių automobilių nebeliks, „Stellantis“ vadovo manymu, žmonės pirks daugiau naudotų mašinų, kurios terš labiau.

Tavareso manymu, dabartinė politika, verčianti automobilių gamintojus imtis elektromobilių verslo, turės neigiamą socialinę įtaką. Žmonėms trūks naujų automobilių ir jie pyks, žinodami, kad jų negali nusipirkti dėl valdžios sprendimų, o ne dėl elektromobilių gamintojų padėties. Dabar perkamiausi automobiliai Europoje - „Renault Clio“, „Volkswagen Polo“, „Ford Fiesta“, „Peugeot 208“ ir „Dacia Sandero“ - visi pakankamai pigūs. Ir šių automobilių pirkėjai ES politikos dėka greitai nebeturės ko pirkti už tokią kainą, todėl tikriausiai žvalgysis naudotų automobilių rinkoje, kur ras ne tokius ekologiškus automobilius, kokius jiems galėtų pasiūlyti automobilių pramonė. Naujas benzininis „Clio“ yra ekologiškesnis už seną, bet vietoje naujo „Renault“ galės pasiūlyti tik 2-3 kartų brangesnį elektromobilį.

 

Neseniai rašėme, kad elektromobilių gamybos kaštai greitai bus tokie maži kaip ir automobilių su vidaus degimo varikliais. Tačiau tas tyrimas kalba apie vidurkius, o ne apie pačius pigiausius automobilius. Be to, jis neatsižvelgia į praktiškumą. Galbūt elektrinio „Avensis“ gamyba kainuos tiek pat kiek benzininio, bet elektrinis „Yaris“ dar labai ilgai bus brangesnis už benzininį ir nuvažiuos žymiai mažiau.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(24)
(9)
(15)

Komentarai (11)