„Karstas danguje“ – pirmasis sovietinis keleivinis reaktyvinis lėktuvas Tu-104: buvo toks nesaugus, kad reikėjo atkalbėti Chruščiovą juo skristi (Foto, Video) ()
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tu-104 gamyba buvo nutraukta 1960 m., praėjus vos penkeriems metams nuo jo pirmo skrydžio. Naujos kartos reaktyviniai lėktuvai pakeitė pasenusį ir pavojingą Tu-104.
Tačiau sovietų vadovybė nematė didelės priežasties visai nutraukti tokio pavojingo lėktuvo naudojimą ir Tu-104 buvo naudojamas dar 19 metų, per kurias įvyko dar daugiau nelaimių ir incidentų. Tik 1979 m., po kitos didelės katastrofos, lėktuvui buvo uždrausta vykdyti civilinį transportą.
Sovietų Sąjungoje buvo įprasta, kad kariškiai ir toliau naudojo orlaivius dar ilgai, kai jie paliko civilinį sektorių. Tačiau, šis Tu-104 naudojimo karyboje laikotarpis buvo gana trumpas.
1981 m. Tu-104 nukrito Leningrado srityje ir žuvo visa sovietų Ramiojo vandenyno laivyno vadovybė, įskaitant 16 admirolų. Orlaivis buvo nedelsiant pašalintas iš karinio naudojimo.
Nepaisant to, pavojingo Tu-104 sukūrimas turėjo tam tikrų teigiamų momentų. Prasidėjus reaktyvinei aviacijai Sovietų Sąjungoje, reikėjo naujo lygio oro uostų infrastruktūros ir skrydžių komforto. Oro uostai buvo gerokai patobulinti ir išplėsti, ir pirmą kartą keleiviai galėjo naudotis patogiomis sėdynėmis ir būti vaišinami karštais patiekalais su šviežiais gėrimais.
Tu-104 buvo toli gražu netobulas orlaivis, tačiau, būdamas sovietinės civilinės reaktyvinės aviacijos pradininku, jis tapo pagrindu naujoms reaktyvinių lėktuvų kartoms, tokioms kaip žymiai sėkmingesnis Tu-154.