Vandenilio kuro elementai pinga akyse - dar visai neseniai kainavo kaip namas dideliame mieste (27)
„Hyundai“ tiki vandeniline ateitimi, nes vandenilio kuro elementai sparčiai pinga.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Hyundai Nexo“ pardavimai Europoje perkopė tūkstantį! Na, ši žinia neatrodo tokia džiugi, žinant, kad šis modelis gaminamas nuo 2018-ųjų metų. Vandeniliniai automobiliai, tokie kaip „Nexo“, vis dar nėra labai populiarūs. Viena vertus, jų plitimą stabdo infrastruktūra (ar bent jau žinote, kur papildytumėte vandenilio bakus?). Kita vertus, jie yra brangesni už įprastus automobilius su vidaus degimo varikliais ir elektromobilius. Bet tai sparčiai keičiasi.
„Hyundai“ vandenilio kuro elementų divizijos vadovas Sae Hoon Kim šioje srityje dirba jau porą dešimtmečių. Jis prisimena, kaip „Hyundai“ su vandenilio kuro elementais eksperimentavo dar 2003 metais. Tuomet, kaip teigia Sae Hoon Kimas, vienas vandenilio kuro elementas kainavo tris kartus brangiau nei jo namas Seule. Ar galite įsivaizduoti automobilį, kurio viena detalė (tegul ir pati svarbiausia) kainuoja tris kartus daugiau nei namas Pietų Korėjos sostinėje? Daug kam atrodė, kad vandenilio ateitis ir baigiasi tame taške.
Tačiau jau 2006 metais vandenilio kuro elementų kaina nukrito perpus. Kaip? Na, per tuos tris metus pasistūmėjo medžiagų mokslas. Bet kur kas svarbiau tai, kad inžinieriai išmoko gaminti vandenilio kuro elementus. Žinios ir darbas, kurių prireikė pirmam prototipui, jau buvo atliktas. Ekonomika masinėje gamyboje - kuo daugiau produktų pagaminti, tuo pigesni jie gali būti.
„Hyundai“ 2013 metais pristatė „Tucson FCEV“ vandenilinį automobilį. Jame sumontuotas vandenilio kuro elementas yra nepalyginamai efektyvesnis už tą, kuris buvo bandomas 2003 metais. Tačiau jis kainuoja dešimt kartų pigiau. Ir šios technologijos kaina vis krenta. Jei infrastruktūra pasivytų ir daugiau žmonių galėtų pirkti vandenilinius automobilius, kaina kristų dar greičiau.
„Hyundai“ planuoja nuo 2025-ųjų kasmet parduoti po 110 tūkstančių mašinų su vandenilio kuro elementais. Daug jų bus sunkvežimiai, bet bus ir nemažai automobilių. Vandenilio infrastruktūra yra vystoma, nors ir ne taip greitai, kaip buvo tikimasi. Vandenilio privalumas yra tai, kad jis gali tarnauti kaip savotiška cheminė baterija perteklinei atsinaujinančių šaltinių energijai saugoti. Be to, vandenilio bakų užpildymas yra labai greita procedūra - to net neįmanoma palyginti su baterijų įkrovimu.