5G ryšys pirmąkart išjudino nuotoliniu būdu valdomą krautuvą: bandymai jau vyksta ir Lietuvoje  ()

„Telia“ pasauliui pademonstravo dar vieną naują 5G ryšio pritaikymo būdą: operatorius kartu su partneriais Švedijoje pirmąkart panaudojo 5G ryšį nuotoliniu būdu valdant didelės galios medienos krautuvą. Šio bandymo tikslas – įvertinti, kaip 5G gali padidinti saugumą ir pagreitinti krovos darbus šimtuose medienos terminalų Švedijoje. Prie nuotoliu valdomų transporto priemonių bandymų „Telia“ jau prisidėjo ir Lietuvoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sunkiojo transporto valdymas nuotoliniu būdu leidžia užtikrinti saugesnę ir patogesnę darbo aplinką, kadangi vairuotojai išvengia nepalankių oro sąlygų, triukšmo ir vibracijų, galinčių turėti ilgalaikį poveikį sveikatai.

„Didelės talpos, spartos ir mažos delsos 5G ryšys idealiai tinka tokiems sprendimams, kurie užtikrina tiesioginį grįžtamąjį ryšį tarp mašinos ir ją valdančio operatoriaus. Tai yra būtina sąlyga saugiam mašinų valdymui nuotoliniu būdu“, – sako Švedijos „Telia“ Verslo vystymo ir inovacijų vadovas Magnusas Leonhardtas.

Nuotoliniu būdu valdomas krautuvas Švedijoje dirbo naudojant „Telia“ 5G ryšį, kuriam panaudoti dažniai iš 3,5 GHz dažnių diapazono. Juos „Telia“ įsigijo metų pradžioje paskelbtame aukcione.

Saugesnis ir efektyvesnis darbas

Specialiai dėl šio projekto „Volvo CE“ perdarė didelės galios ratinį krautuvą L180 ir aprūpino jį kameromis bei jutikliais, kad mašiną būtų galima valdyti nuotoliniu būdu per 5G tinklą.

„Nuotolinis valdymas turi didelį ateities potencialą. Vykdant darbus pavojingoje aplinkoje, operatorių galima perkelti į saugią ir patogią darbo aplinką, be to, tas pats žmogus gali prižiūrėti kelis terminalus vienu metu. Šis projektas suteikia galimybę išbandyti mūsų nuotolinio valdymo platformą naujoje taikymo srityje ir užtikrinti jos vystymą, geriausiai prisitaikant prie realių pramonės poreikių“, – sako „Volvo CE“ Pažangiosios inžinerijos programos vadovas Christianas Spjutare‘as.

Švedijos medienos kompanijos „SCA Skog“ žmogiškųjų išteklių, technologijų ir skaitmenizacijos vadovas Magnusas Bergmanas pastebi, kad nuotolinis darbas atveria naujas galimybes visai medienos industrijai: „Šis projektas puikiai atliepia SCA užmojus skatinti autonominių transporto priemonių naudojimą ir gerinti darbo sąlygas operatoriams. Taip pat tai yra vienas svarbiausių dar tvaresnės miškininkystės plėtros komponentų.“

Bandymai vyksta ir Lietuvoje

 

Prie nuotoliniu būdu valdomų transporto priemonių bandymų „Telia“ prisidėjo ir Lietuvoje, tiesa, be vairuotojo važiavo ne sunkiasvorės mašinos, o lengvieji automobiliai. Šių metų spalio mėnesį „Citybee“ kartu su JAV bendrove „Qibus“ Vilniuje pirmąkart išbandžius nuotoliniu būdu valdomą automobilį, juo važiuojant susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui, „Telia“ SIM kortelė buvo naudojama kaip numatytoji. Inovatyvią technologiją jau netolimoje ateityje norima naudoti daugumoje „CityBee“ automobilių.

 

Trečius metus 5G ryšio technologijos bandymus Lietuvoje atliekanti „Telia“ jau pasiruošusi ir komercinio 5G startui. Bendrovė nuo vasaros pradžios Lietuvoje įdiegė per 350 naujos kartos „Ericsson“ bazinių stočių, palaikančių visas mobiliojo ryšio kartas, įskaitant ir 5G. Beliko sulaukti dažnių.

Spalio pabaigoje Lietuvoje buvo paskelbtas pirmasis 5G ryšiui reikalingų dažnių iš 700 MHz dažnių ruožo aukcionas. Šis dažnis leis užtikrinti 5G ryšio padengimą, tiesa, ryšio sparta pagerės tik nežymiai. Gigabitinės spartos 5G ryšiui reikalingų 3,5 GHz dažnių aukciono laukiama kitąmet.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(2)
(0)

Komentarai ()