Ar „Tesla“ rekordinio 2021 m. pelno pakaks, kad ji liktų lydere? Matydami, ką daro konkurentai - net investuotojai nėra tuo užtikrinti  ()

Neseniai elektromobilių gamintojas „Tesla“ paskelbė, kad pernai uždirbo 5,5 mlrd. JAV dolerių pelno, pardavęs beveik milijoną automobilių. Tai šešis kartus daugiau nei 2020 m. Tačiau net ir šių skaičių nepakako, kad investuotojai būtų įtikinti, jog „Tesla“ sėkmė ateityje bus užtikrinta.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Keista, bet po finansinės ataskaitos paviešinimo, kompanijos akcijš kaina smarkiai nukrito, nes taip pat buvo atskleista, kad tiekimo grandinės problemos verčia „Tesla“ gamyklas jau kelis mėnesius veikti žemiau savo pajėgumų.

Pasak analitikų, 2022 m. apžvalgoje taip pat nebuvo pateikta daug informacijos apie tai, kada naujos gamyklos pradės veikti. Tuo tarpu konkuruojančių elektromobilių gamintojų daugėja, nes JAV ir pasaulinė automobilių rinka sparčiai persiorientuoja į tvarių elektrinių transporto priemonių gamybą.

Taigi kyla klausimas: ar rekordinio 2021 m. „Tesla“ pelno pakanka, kad ji liktų lydere?

Didieji konkurentai valgo „Tesla“ rinkos dalį

Visų žvilgsniai krypsta į sparčiai augančią elektromobilių (EV) rinką. Pirmąjį 2020 m. pusmetį „Tesla“ pardavė 79,5 % visų JAV registruotų naujų elektromobilių. Vos po metų jos naujų transporto priemonių dalis sumažėjo iki 66,3 %, skaičiuojant tą patį laikotarpį. Nors elektromobilių paklausa sparčiai auga, atrodo, kad investuotojai nėra tikri, ar „Tesla“ yra pasiruošusi didėjančiai konkurencijai.

Tiesioginė grėsmė kyla iš senųjų prekių ženklų, kurie jau atima „Tesla“ rinkos dalį. „Chevrolet“, „Ford“, „Nissan“ ir „Audi“ valdo daugiau nei 3 % augančios elektromobilių rinkos, o „Chevy“ pyrago dalis artėja prie 10 %.

Kiti pagrindiniai žaidėjai taip pat neatsilieka. „Toyota“ gruodį paskelbė, kad investuos 35 mlrd. JAV dolerių į elektromobilius ir iki 2030 m. pristatys 30 naujų visiškai elektra varomų modelių. GM įsipareigojo siekti vien elektrinės ateities, praėjusiais metais davusi pažadą iki 2035 m. nutraukti benzinu ir dyzelinu varomų transporto priemonių pardavimą, o neseniai paskelbė, kad iki 2023-ųjų vien JAV ketina parduoti 400 000 elektromobilių.

„Tesla“ ateitis: karštų iššūkių ratas

 

Tačiau „Tesla“ turi saugotis ne tik įprastų varžovų. Kinijos technologijų milžinė „Huawei“ praėjusį mėnesį paskelbė, kad jos pirmoji transporto priemonė – benzino/elektros hibridas – veikia geriau nei „Tesla Model Y“, vertinant pagal pagrindinius rodiklius, tokius kaip didžiausia galia ir nuvažiuojamas atstumas. Transporto priemonė veiks naudojant pačios bendrovės operacinę sistemą, kuri yra integruota su kai kuriais kitais jos produktais ir sukurta taip, kad būtų panaši į vartotojo patirtį su savo išmaniuoju telefonu.

 

Be to, elektromobilių startuolio „Rivian“ transporto priemonės praėjusiais metais pradėjo riedėti nuo surinkimo linijų – iš viso maždaug 1000 – ir lapkričio mėnesį iš IPO akcijų rinkos investuotojų gavo 150 mlrd. JAV dolerių. Tuo tarpu kitas EV startuolis iš Kinijos „NIO“ teigia, kad trečiąjį praėjusių metų ketvirtį pardavė 25 000 transporto priemonių. Tai tik dalis „Tesla“ parduodamų automobilių skaičiaus, tačiau tai rodo, kad įmonė gali padaryti tai, kas daugeliui pramonės įmonių yra sudėtinga – iš tikrųjų gaminti automobilius.

„Tesla“ taip pat atsiliko nuo kai kurių pačios kompanijos nustatytų terminų. Iki šiol turėjo būti gaminami „Roadster“, „Semi“ ir „Cybertruck“, tačiau nė vienas iš jų nėra gaminamas. Tai yra didžiulė bėda „Tesla“ entuziastams. Bet Elonas Muskas dėl to per daug galvos nesuka. Neseniai „Tesla“ generalinis direktorius sakė: „Manau, kad iš tikrųjų svarbiausias produkto vystymas, kurį šiais metais darome, yra „Optimus“ humanoidinis robotas“. Tai skamba kaip tipiškas Elonas Muskas, tačiau milijardierius nėra vienintelis, tikintis, kad įmonei būtų naudinga gaminti ne tik automobilius, bet ir robotus. „Hyundai“ generalinis direktorius CES 2022 auditorijai pasakė, kad jo įmonė siekia to paties.

 

„Tesla“ ateitis išlieka neapibrėžta vis labiau sudėtingėjant aplinkybėms. Ir nors niekas negali tiksliai pasakyti, ar naujausias kompanijos pelnas padės išlaikyti lyderio poziciją, neabejotina, kad per ateinantį dešimtmetį daugelis vartotojų pirks elektromobilį – ir kiekvienas automobilių gamintojas tai žino bei į elektromobilių sektorių investuoja vis didesnes pinigų sumas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(13)
(7)
(6)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()