Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
meslinukas 2009-05-31 00:21
nemaišykite socializmo su komunizmu. socializmas tai individo paklusimas organizacijai (jei tiksliai pamenu)
nesakykite, kad socializmas neįmanomas - geriausias, puikiai veikęs socializmo pavyzdys - nacionalsocializmas III Reiche.
o kaip su komunizmu buvo tai kaip lyg ir patys žinote: jo ideologiją sukūrė rabino sūnus (marksas) ir žydas engelsas. komunizmą pritaikė taip pat žydai, pusžydžiai ir jų draugai TSRS. o kas joje vyko tai daugmaž ir patys žinote.
anekdotas :
Leninas su Dzeržinskiu (ČK vadovas toks) atvyksta pas valstietį:
-Sveiki drauge, jūs turbūt vargšas?
-Na, kad lyg ir ne drauge Leninai, - aš sotus, šeima pavalgius...
-Aha, vadinasi jūs, drauge, vidutiniokas?
-Na, kaip čia pasakius drauge Iljičiau - šeima aprengta, turime karvę...
-Vadinasi jūs, dauge, - buožė!!! - Drauge Dzeržinski, pakarkite draugą valstietį!
SG 2009-05-31 00:37
Ne, nu čia jau rimtai virš visko. Markso tėvas rabinas??? Tai gal aš popiežius? Markso tėvas buvo teisininkas po galais. O čia išvis geriausia dalis: "nesakykite, kad socializmas neįmanomas - geriausias, puikiai veikęs socializmo pavyzdys - nacionalsocializmas III Reiche." Socializmas - kairioji politika, nacionalsocializmas ultradešinioji. Tas pats būtų, kas sakyt: aršiausias šių laikų ateistas - Benediktas XVI. Nacistinėj Vokietijoj išvis buvo PATS ŽIAURIAUSIAS galimas kapitalizmas: valdančioji klasė buržuazija, t.y. vokiečiai, likęs pasaulis proletarai ir valstiečiai. Kitaip tariant buržuazinė diktatūra ir visiškai prispaustas proletariatas. Jei socializme valstybė aparatas nyksta, tai čia, skirtas slopint engiamajai klasei, veikia visu pajėgumu. Socialistinės revoliucijos atveju yra sunaikinama buržuazinė diktatūra ir kuriam laikui vyrauja proletariato diktatūra, kol laikui bėgant ji pati sunyksta, kai nyksta atskiros klasės. Ten klasės TAIP BUVO TOLINAMOS VIENA NUO KITOS, kaip matyt jokioj valstybėj nėra buvę. Kitaip tariant, buržuazinė diktatūra veikė visu pajėgumu. Galų gale net ta pati privati nuosavybė leidžiama. Hitleris net nacionalizacijos nesugebėjo atlikt. Štai tau ir nacionalsocializmas. Ne, nu rimtai, visokio absurdo esu girdėjęs, bet, kad tokio...
Arns 2009-05-31 00:50
pagal mane yra taip socializmas>komunizmas. Socializmas - valdzia rupinasi zmoniu socialine gerove, per pensijas, bedarbio ismokas, mokescius ar baudas moki pagal tai kiek uzdirbi. Komunizmas - atlieka ta pati, tik didzioji dalis darbu skiriami valstybes.
Tad komunizmas nera labai geras valdymas, jis turi achilo kulna, lyderius, jei tie kurie valdzioje protingi, valstybe klesti, jei ne, ekonominis nuosmukis. Socializmas daug lankstesne forma, nes valdzia tiesiogiai neitakoja darbo, tad sunkiau sita sistema sugriauti, o ir kuriasi ji vel is naujo pati, nes ne valstybe(o jei joje kvailiai) paruosia projekta.
REichas remesi vien ginkluotes kalimu ir zydu isnaudojimu(konfiskavo turta ir pragyveno kelis metus iki karo is jo, o jau paskui tikejosi kitu tautu saskaita gyventi, vienu sakiniu: brutalesnis dabartines amerikos politikos variantas.
Geriausios socialistines salys salia musu ir dabar, tai visos skandinavijos salys, ju visa politika is esmes vien socializmas, tik aisku vadinasi kiek kitaip, bet politikos vykdoma kryptis, atitinka butent socializma
SG 2009-05-31 01:02
Arns, pataisysiu. Komunizme praktiškai nunykęs valstybės aparatas, valdžios praktiškai net ir nebelieka. Komunizme visiškai nebelieka vieno žmogaus išnaudojimo kitu. Panaikinami pinigai. Paprasčiausiai jau nebereikalingas toks vienetas kaip pinigai. Išnyksta atskiros klasės. Taip pat žmonių nebeskiria religijos praraja. Religijos jau išnyksta (tuo pačiu dar mėšlinukui paminėsiu, kad Nacistinėj Vokietijoj buvo plėtojama nacistinio okultizmo religija). Juk pasak Markso, žmonės sunaikindami religija (tiksliau religija sunyktų pati) ir pasiektų aukščiausią moralės formą. Jei jau valstybėj yra vykdoma socializmo politika, RIMTO, TIKRO socializmo, anksčiau ar vėliau, nori ar nenori, ta valstybė pasieks komunizmo etapą. Taip jau yra. Paprasčiausiai ateis laikais, kai nebeliks dėl ko daugiau laikyt tam tikrų dalykų, kaip pvz. pinigai. Palyginimui: kam laikyt benzinu varomą mašiną, jei jau yra išrasta mašina varoma oru? Todėl man tas pasakymas, kad socializmas geriau už komunizmą yra šiek tiek juokingas. Jis negali būt geriau. Juk komunizmas - tai ne atskira ideologija, komunizmas tai yra evoliucionavęs socializmas. Socializmas be klaidų. Ir realiai net neįmanoma nesukurt komunizmo, plėtojant socializme. Tiesiog gyventum, gyventum ir galbūt vieną dieną suprastum, kad jau kuris laikas kaip gyveni nebe socializme, o komunizme. Nėra nubrėžtos tos aiškios ribos, tarp socializmo ir komunizmo. O apie mėšlinuko teorijas, tai net ir pagalvot juokinga.
Ai, dėl Skandinavijos užmiršau pakomentuot. Ten dar palyginus visai neseniai valstybinis sektorius buvo stiprus ir platus, socialinės programos, didelės socialinės garantijos ir panašiai. Todėl šiek tiek ir panašėjo į socializmą, bet realiai, tai ten tik šiek tiek reformuotas kapitalizmas.
kiesza 2009-05-31 01:11
Tegu amerikieciai tvarko tokius dalykis nuo musu cia niekas nepriklauso ir mes pasaulyje zodzio neturim ta jei JAV panores karo rytuose tai sedes ir nl nedarys jei nores taikos nuginkluos tas ciurkas
Arns 2009-05-31 01:16
tavo isivaizduojamas komunizmas tebuvo T.MOro "Utopijos" siuolaikine interpretacija. SSRS zlugimo priezastis ir buvo, jog per daug nuvertino zmogu, zmogui neuztenka tik maisto, stogo virs galvos, darbo ir zinojimo kad kiti gyvena taip pat. Geras pavyzdys moterys, nei viena niekados nenori susitikti baliuje kitos, su tokia pacia suknele, taip ir komunizmas(utopinis) pakimba butent ant sito, 90% zmoniu reik nors nedaug, bet daugiau nei turi kaimynas, reikia nebutinai brangesnio, be ko nors, kas ne pas kiekviena.
DEl religijos aisku, is esmes ji sunykti gali, taciau nezinia kiek tukstanciu metu sitam prireiktu, nes kad ir kaip gaila bebutu, bet ju(religiju) vieta uzima ivairios sektos, vado kultas, o tai blogiau nei esamos religijos.
SG 2009-05-31 01:24
Tam ir reikalingas socializmas, kaip pereinamasis etapas. Apie TSRS aš jau išvis net nekalbu. Ten net rimto socializmo nebuvo (Stalinas pasirūpino). Perėjimas į komunizmą, tai ne 4 metų darbas (kaip teigė Pol Potas) ir ne 20 metų (kaip teigė Chruščiovas), perėjimui į socializmą reikia MAŽŲ MAŽIAUSIAI 100 metų (taip teigė Leninas). Viskas turi vykt itin lėtai ir su milžiniška kantrybe, kadangi reikia performuot žmogaus mąstymą, kurį sukūrė kapitalizmas. Nėra tokio dalyko, kaip "žmogus iš prigimties, toks ar anoks". Žmogaus samonė yra nepaprastai kintanti. Žmogus taikosi prie aplinkos, kurioje jam primetama gyvent. Kadangi žmogus praktiškai kolkas gyveno vien tik kapitalizme (nekalbam apie tuos nevykusius bandymus), tai todėl ir atsirado toks mąstymas. Toks mąstymas - tai ne iš žmogus prigimties, tai aplinkos, kurioje jis gyvena padarinys. Juk jau kiek pereita kapitalizmo formų... Vergovinė santvarka, feodalinė santvarka ir t.t. O kas neleidžia turėt kažko kito nei turi kaimynas? Juk Marksas neaprašo, kad moterys turi vaikščiot vienodomis suknelėmis. Kaip tik, kokią nori, tokią dedasi. Iš kur čia šitą ištraukei? O dėl brangumo, tada jau taip. Negalėsi turėt daikto brangesnio už kaimyno, nes kaimynas gaus brangesnį už tavo. Bet šito ir nereikės. Jau bus išnykusios tokios "lenktynės". O tai ir yra socializmo uždavinys: tinkamai parengt visuomenę perėjimui prie komunizmo.
Arns 2009-05-31 01:40
tiesiog paprastas dalykas, kai nera del ko stengtis, nebelieka stimulo dirbti geriau. Sito nepaneigsi, jau senoveje susiformavo "lenktynes" del grazesnes moters/vyro, del geresnes zvejybos, medziokles vietos, del geresnio busto(ne kokiu nors brangumu). Kaip nevykes ssrs bandymas irode, jog zmogus nesvarbu ar priims genialius(progresinius) ar standartinius(tradicinius) sprendimus, jis gaus ta pati, tad tik labai didziu zmoniu deka buvo pasiekti pasiekimai, kurie su laiko retejo, tapo daugiau kasdieniski.
Na tarkim pavyksta sita igyvendinti, taciau kaip panaikinsi pavyda? Kazkoks standartas vis vien atsiras, juk kad ir apie paneles visas is eiles negali sakyti "normali", buna kazkas kas kabina, taip ir su pavydu, kaina bus nebesvarbi, bet isryskes kiti dalykai. Net gi galima sakyti pavydas zudo, pavydas kelia. Jis is esmes net gi progreso variklis, vargu ar be jo pagalbos butume islipe is akmens amziaus. Pavydas(sveikas) skatina tobuleti. Taciau neigiamas dalykas, kazkas buna lyderis, o kazkas atsilieka.
SG 2009-05-31 02:06
Juk marksistai ir nesiekia sunaikint pavydo pavyzdžiui dėl meilės ar panašiai. Na nejaugi aš tą paskaitą apie žmogaus samonės kintamumą pravedžiau šiaip sau? Ir vėl tu grįžti dėl to pačio... Juk sakau, kad socializmo vienas iš tikslų, pakeist žmogaus dabartinį susiformavusį mąstymą. Velniop, pakartosiu ir dar kartą: taip, kadangi dabar mes esam karjeristai, todėl dabartiniu mūsų požiūriu lyg ir nėra stimulo dirbt. Bet tuometiniu požiūriu viskas atrodytų kitaip. Jau vien, kad dirbi savo mėgstamą darbą ir būtų stimulas. Dabar paimkim kad ir konkrečiai mane. Aš kone nuo 1 klasės domiuosi fizika ir astronomija. Ilgainiui ir fizika, ir astronomija man susijungė į vieną iš didžiausiausių mano pomėgių - astrofiziką. Su malonumu dirbčiau astrofiziko darbą, bet tai be šansų. Paprasčiausiai neįmanoma gaut tokio darbo niekur. Aš net ir baigęs teorinės fizikos ir astronomijos studijas, negaučiau jokio darbo. Turėčiau rinktis kokį nors kitą darbą. Patikėk, aš su malonumu dirbčiau savo mėgstamą darbą, tegul ir už mažesnį mokestį, bet ne tą, kuris mane nervina, tegul ir geriau apmokamą. Va čia ir atsiranda stimulas kurti komunizmą. Komunizme gausi bet kokį darbą, apie kurį svajoji, jei tik turi jam sugebėjimą ("iš kiekvieno pagal sugebėjimus..."), kuris tau patinka. BET KOKĮ. Ir netgi nereiks sukt galvos ar gerai apmokamas ("...kiekvienam pagal poreikius"), ar ne, nes jokio apmokėjimo nebus.
P.S. Kaip tik va neseniai technologijos.lt, kur viršuj yra mintys, pamačiau labai gerą Konfucijaus mintį apie darbą: Susirask mylimą darbą ir nebereikės dirbti.
nuomonė 2009-05-31 02:26
Na va, rašiau čia tokį ilgą komentarą, bet ištryniau, nes patys priėjot prie esmės
Dar reikėtų pastebėti kad ne tik praras norą dirbt, bet apskritai sakys kokia prasmė man keltis iš lovos? Ir kaip jį priverst? Socializme valdžios juk neturi būt.
Čia jau grynai visiškas mąstysenos pertvarkymas į skruzdėlyno principą beveik visiškai atsisakant žmogaus smegenų. Klausimas ar įdomu gyventi kaip daržovėms? Ir apskritai žmogus be smegenų neišgyventų toliau nuo pusiaujo. Taip kad SSRS ir socializmas neturėjo ateities. O SSRS niekada ir nebuvo pilnai socialistinė.
Taip pat tada kai gyveno Marksas mokslas buvo dar nepažengęs ir buvo daug neatsakytų klausimų. Šis žmogus paprasčiausiai negalėjo patikėti Darvino teisumu. Jog viskas tik kažkokia "beprasmė" evoliucija..
SG, paprastas dalykas. Jei visi bus astrofizikai, kas jiems gamins maistą? Aš irgi domiuosi astronomija bei fizika, tačiau man tai tik hobi. O darbą galima "prisukti" prie savo hobi, ką aš iš dalies ir padariau. Jei nori dirbti savo mėgiamą darbą prieš tai teks įtikinti tautą jog tavo darbas vertas kad ji tau ruoštų maistą ir pastogę. Tada manau nebus jokių problemų
SG 2009-05-31 02:33
Aš gi ir pats sakiau, kad TSRS praktiškai to socializmo nė nebuvo. Markso dėsniai tinka bet kokiems laikams.
Ne nu blemba, prie ko čia visi astrofizikai? Juk kiekvienas dirba tą ką nori ir būtinai tą, ką sugeba. Aš pvz. išvis niekad neskirsčiau darbų, kuris geras, kuris blogas. Visi savaip geri ir savaip reikalingi. Tie patys kosmonautai neišgyventų be paprastų darbininkų, dirbančių maisto gamyklose (o darbininkai išgyventų be kosmonautų). Juk komunizmo esmė ir yra, visi dirba visiems. Pasaulis - tarsi viena milžiniška šeima. Todėl tam ir reikia daugybės skirtingų darbų, nes darbo našumas turi būti didesnis už žmonių poreikius, tam, kad nesibaigtų resursai. O apie mąstymo pakeitimą jau nebesikartosiu. Ai, dar šiek tiek tuo pačiu, dėl tų, kurie nenorės dirbt, bet norės gaut. "Kas nedirba - tas nevalgo". Paprasta ir aiški taisyklė. Nenori nedirbk, puiku, bet vadinasi tokiu atveju, jau nieko ir nebegausi, nes tu neesi visuomenės dalis. Galėsi prasimaitint kaip norėsi. Todėl visi bus suinteresuoti dirbt, o kadangi darbų įvairovė, dirbs savo mėgstamą darbą ir tuo džiaugsis. O žmonių lygint su daržovėm nėra čia ko. Nes kaip tik, komunistinėj visuomenėj žmonių protinis išsivystymo lygis yra daug aukštesnis už dabartinį, o jau nekalbant apie daržovių protinį lygį.
nuomonė 2009-05-31 02:43
O kaip užtikrinti kad būtų pakankamai dirbančių, tarkim žemės ūkyje? Labai abejoju jog tai susiklostys savaime.
Ir kitas dalykas. Jei nebus valdžios, kas užtikrins kad tie nedirbantys nevalgys?
meslinukas 2009-05-31 10:18
SG šiek tiek klysti: ne "iš kiekvieno pagal sugebėjimus", o "iš kiekvieno pagal galimybes (kas reiškia, kad tave sunks kaip citriną valdžioje sėdinčių naudai su pateisinimu, kad "valdžia stengsis sukurti didesnę gerovę visiems"), kiekvienam pagal poreikį" (pagal komunizmą tai reiškia, kad turėsi stogą virš galvos, duonos ir vandens, o kas virš tavo poreikių turi būti rekvizuota. juk būtent taip ir buvo kai Rusijoje valdžią paėmė bolševikai). valdžią paėmus bolševikams netgi žemė nebuo atiduota valstiečiams, ją tik leidao dirbti, tačiau realiai ji priklausė "visiems", o tiksliau - valdžiai (ir joje tupintiems žydeliams).
IIIReiche visuomenės nuomonės buvo atsiklausiama, vyko referendumai. Hitleris nebuvo nei biznierius nei tironas (jis gyventojų atsiklausė savo galias padidinti), jis buvo eilinis WWI veteranas, smulkus dailininkas ir svo posto pasiekė tik savo sugebėjimų ir bendražygių gerumo dėka. tam, kad padaryti nacionalsocializme karjerą tau nebuvo būtina būti dideliu biznieriumi, tenai vertimana ne tavo turtas, o tavo sugebėjimai, todėl tai tikrai nebuvo buržuazijos diktatūra.
kad buržuazija ir proletariatas labai atskirti buvo irgi kogero klysti, nes nebuvo draudžiama užsiimti savu verslu ir tiek eiliniai darbininkai tiek biznieriai gyveno gerai.
nacionalizacijos tenai taip pat vyko (atimama iš užsieniečių; duodama vokiečiams).
komunizmas (skirtingai nuo socializmo) nėra įmanomas (netgi su spec. ugdymu), nes žmonės turi įgimą kaupimo ir panašius instinktus ir ŽMONĖS NĖRA LYGŪS!
socializmas (kitaip nei komunizmas) nebūtinai draudžia verslą ir religiją, turtinius skirtumus. svarbiausia, kad būtų išvystyta tarpusavio pagalba, stipri, bet visuomenės nuomonės atsiklausianti valdžia ir visi stengtūsi bendro kolektyvo labo vardan (t.y. pirmiau ne tu, o kolektyvas), tačiau nebūtina paminti nuosavybines teises (o būtent tai ir daro komunizmas). šiais požymiais pasižymėjo ir nacionalsocializmas.
Drutas 2009-05-31 10:34
SG, labai idealistiškai kalbi, sakyčiau tai didžiausia tavo klaida. Žmonių mąstymo taip nepakeisi, o jei ir pakeisi, tai bus tiek dirbtina, kad jau per porą kartų bus pasmerkta žlugt. Paprasčiausiai žmonės ir gyvūnai niekuomet nebuvo lygūs, na nebent kaip minėta tapt skruzdėmis ir gyvent vardan egzistavimo. Ir tas pasakymas "iš visų pagal galimybes, kiekvienam pagal poreikius" - poreikiai dažniausiai viršija galimybes. Ars žmogus žemę ir norės su šeima į šiltus kraštus nuskrist pailsėt, tegu jis atiduoda visas savo jėgas tam arimui, bet kiek ilgai bus galima tenkint jo ir kitų tokius norus? Sutinku, kad pasiekt komunizmą žmogus turi atsisakyt savo inkstinktų pereit į aukštesnį lygį, bet tai yra utopija, kadangi žmonės turi jausmus, žmonės išsigimsta. Visad sakau, kad kraštutinumai nėra gerai. Tai gal geriau ne keikt kapitalizmą ir bėgt link komunizmo, o pildyt vienos trūkumus kitos privalumais, ieškot harmonijos.
Zigzaueris 2009-05-31 10:34
Na SG kalbejo apie,tai kaip visi dziauges,kai isrinko darbininku partija.Fignia,paziurek,kai jie elgiasi,kai kasnors nutinka blogo ju diktatoriams-visi rauda,griuna ant zemes.Cia visiskai sugadinti zmones,kurie elgiasi vienaip ar kitaip,nes jiems taip reikia.Tipo visos S.Korejos zmones taip myli savo diktatorius ir ju lagerius,kad kiekvieno namuose kabo ju paveikslai ir t.t.?Nesamone.Ir nesamone tai,kad Jav daro S.Korejai itaka.Jinai pati save izoliavo,o jokios civilizuotos valstybes ten net neori list,nes atsilikimas milziniskas,o naudos jokios.Ir tai,kad diktatas gaminasi atomines bombas ir putojasi,kad visi juos puls yra debilizma.Geriau gyvenimo salygas gerintu zmonems.Nezinau is kur tu cia tokiu nesamoniu prisirinkai,kad ten taip gerai gyvent visiems ir,kad visi garbina vadovus.Nors gal...jaigu zmones tiek nubukinti,kad sitaip elgiasi,gal jie tikrai pradejo ji garbinti visai ne is baimes del represiju-gal tai tiesiog tapo normaliu reiskiniu...
Ir dar del tos "Pasaulis didele seima" .Tokia utopija gali ivykdyt tik diktatorius.Puikus pavyzdys TSRS,kaip veikia tokia "nuostabi" sistema...
meslinukas 2009-05-31 11:04
na, visgi JAV daro Š.Korėjai įtaką. juk neleido atomkės statyti. ir išvis - JAV kiša savo nosį visur, kur tik gali. ir be reikalo... manau, kad kuo puikiausiai ir mes ir Š.Korėja galėtume išsiversti be JAV pagalbos...
kikilis 2009-05-31 11:08
kaip matau SG yra tipinis "homo sovieticus" kuriam isejimas is priespaudos ir vargo yra vadinamas "suamerikonejimu, pamirsimu kas esi". As mieliau "suamerikoneju" negu vandeniu ir duona mintu, ikalintas tarp uzdarytu savo salies sienu.
Nemanau kad S. Korejos branduoline politika yra sveikintina, buvo persistengta ignoruojant sankcijas ir tarptautine pozicija. S. Koreja uzsidirbo, kaip ir tiketasi, dar liudnesne reputacija, ir dare aisku tai zinodami- tipinis kvailo mastymo pavyzdys, norint parodyti savo didybe ir ignoruojant pasekmes.
samokslas 2009-05-31 11:14
Pas mus mokykloi net mokytojai sako kad Lietuva ira salis be ateities ir pataria vykti i kitas salis geriau... Tai va kaip sakiau gaunu pasa ir bye bye ubagu valstybe .
Zigzaueris 2009-05-31 11:23
Durna ta tavo mokytoja.Kokianors pseke misrune matyt,kuri baisiai gailis SSRS.Mano pazistami Lenkai taip slyksciai nekalba apie Lietuva ,kaip tu.Greiciau tokie zmones isvyktu ir nedarytu gedos savo saliai...
Cia vienas is globalizacijos padariniu,kad nutauteja zmones.
Tu pries sitaip kalbedamas prima pasiziurek ,ka tu daviai valstybei,o ne draskykis,kad ji tau nieko nedave...
samokslas 2009-05-31 11:30
Cia salis geda mum daro . Suprantu patriotu ira bet atsimerk . Kur gyveni ? Cia nera nei coceliniu garantiju nei nieko. Kaune geriau tuoleta uz 500000 Litu pastate nei gatves suremontuotu pro kurias neimanoma pravaziuoti . Arba tarkim Vilnius kulturos sotine irgi pinigus praplove ir viskas . Pastate visokiu Vamziu is savartyno atitemtu uz puse milijono . O jaunimas Lietuvoi? tai izvis patilesiu .Pas mane mokykloi jau 14 metu merginos kaltos buna , duodas su visais is eiles .Sakysit kad prasta mokykla? Ogi gimnazija!!!
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Valentinas Mitė. Š. Korėjos branduolinės ambicijos – žaidimas su ugnimi