Dilema: ar „Google“ prarado savo magiją? (14)
„Google“ imperiją puola „Facebook“? Panašu, jog toks įsitikinimas šioje kompanijoje labai gajus. Socialinių visuomenės informavimo priemonėmis, galingi „Google“ ginklai, tokie kaip - paieška, „AdWords“ ir „AdSense“ nebe tokie populiarūs kaip kadaise. Tai labai gąsdina pačią kompaniją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Facebook’as“ tapo lankomiausiu tinklalapiu ir sparčiai tampa tinklo varikliuku. Jis net kelia grėsmę kertiniam „Google“ verslui, reklamai. Jei „Facebook’as“ kada nors išleistų socialinę „AdSense“ versiją, tai nuviliotų reklamuotojus ir atimtų didelę „Google“ pinigų maišo dalį. Kita vertus, „Google“ aktyviai reaguoja į „Facebook’o“ keliamas grėsmes. Todėl praeitais metais Laris Peidžas (Larry Page) perėmė kompanijos prezidento pareigas, kad joje padarytų apsivalymą. Nuo tada „Google“ išleido begalę produktų, tarp jų „Aardvark“, „Google Health“ ir „Picnik“. Dar svarbiau, „Google“ sukūrė savo paties socialinį tinklą – „Google+“. Kompanija lažinasi iš savo pinigų maišo, kad šis ginklas visus kitus produktus padarys populiaresnius ir naudingesnius socialinėje eroje. Taip pat buvo sukurti: mygtukas „+1“, „Google+ Hangouts“ ir „Search plus Your World“ („Google“ mėginimas socializuoti paieškos rezultatus).
Iš pradžių atrodė, kad „Google+“ sulaukė stulbinančio pasisekimo. Vos per septynis mėnesius užsiregistravo 90 milijonų naudotojų, o pats tinklapis spaudoje susilaukė teigiamų apžvalgų ir liaupsių. Bet pastaraisiais mėnesiais spauda ir kiti šaltiniai atsisuko prieš „Google“ socialinę strategiją ir pažėrė daug kritikuojančių atsiliepimų.
„Manau, problema ta, jog „Google“ nesuprato tapusi tik dar viena didele kompanija.“ Neseniai pasirodžiusiame straipsnyje pasisakė „Marketing land“ ir „Cnet“ Denis Salivanas (Danny Sulivan). Tačiau spauda nėra pagrindinė grėsmė. Šiek tiek anksčiau, buvęs Google projektuotojas Džeimsas Vitakeris (James Whittaker) savo internetiniame dienoraštyje parašė kandų ir griežtą savo buvusio darbdavio atžvilgiu straipsnį: „Google, kuria žavėjausi, buvo technologijų kompanija, skatinusi savo darbuotojus kurti inovacijas. Google, kurią aš palikau, buvo reklamos kompanija susikoncentravusi viena kryptimi.“
Jis kritikuoja „Google“ mėginimą varžytis su „Facebook’u“. Svarbu pažymėti tai, kad Vitakeris šiuo metu dirba kompanijai „Microsoft“. „Vienos savo paieškos metu, iš vieno „Google+“ pranešimo supratau, kad „Google“ tarsi žinojo, jog ketinu atskleisti jo blogąją pusę. Esu nusivylęs „Google“. Paieškos gigantė neturėjo jokio kito pasirinkimo, kaip tik tapti socializuotis ir sukurti Google+. Ji neturėjo jokių šansų laimėti kovoje prieš „Facebook’ą“ ir paprasčiausiai nublanko. Tačiau atsakas turėjo būti, net jei tai iš pat pradžių buvo pralaimėta kova. Tokia kovinga „Google“ dvasia nesižavėti negalima. Bet aš tiesiog nerandu argumentų, kad „Google+“ mano patirtį su „Google“ padarė malonesne. Žinoma, „Gmail“ ar „Google Maps“ dalinimosi funkcija smagus dalykas, bet mano draugų paprasčiausiai nėra „Google+“ erdvėje. Jie yra „Facebook’e“. Ir aš absoliučiai negaliu pakęsti „Search plus Your World“, nes mano paieškos tapo mažiau tikslios ir mažiau naudingos. Bendrai, tai pasibaisėtina mano, kaip naudotojo, patirtis.“
Kai pasikeičia vadovai arba atliekama restruktūrizacija, atsiranda nepatenkintų darbuotojų ir kyla išėjimų iš darbo banga. Dažnai, tai būtina auka norint kompaniją pasukti kita linkme ar apsaugoti ją nuo stagnacijos. Bendrai, darbuotojai su kuriais kalbėjau yra labai patenkinti, kad Peidžas vėl kapitono pozicijoje ir atsikrato nereikalingo balasto, dėl kurio „Google“ reakcija į socialinių tinklų fenomeną tapo lėta.
Vis dėl to, atrodo, kad magiški „Gmail“, „Chrome“, „News“, „Translate“ ir „Docs“ pradingo „Google+“ tuštumoje. Bijau, kad „Google“ tapo apsėsta „Facebook“ sėkmės vaikymosi, kai tuo tarpu jos resursai galėtų būti skirti tokių inovacijų kūrimui ir išleidimui, kurios iš tikrųjų pakeistų mūsų naršymo tinkle ypatybes, į tą magiją, kuri padarė „Google“ viena iš nuostabiausių kompanijų pasaulyje. Be jos, „Google“ tik dar viena nuobodi, mėginanti apsaugoti savo griūnančia imperiją, kompanija.