Žaidimų kūrėjai: "Microsoft" su "Windows 8" siekia išstumti nepriklausomus žaidimų gamintojus (11)
Po garsių kompanijos "Valve" įkūrėjo ir vadovo Gabe Newell žodžių, jog būsima "Windows 8" yra "tikra katastrofa visai asmeninių kompiuterių sferai", daugelis kūrėjų taip pat pažėrė galybę kritikos ir palaikė G. Newell nuomonę. Ar iš tikrųjų "Windows 8" tokia bloga?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vieni mano, jog kol kas geriau palaukti ir nedaryti išankstinių išvadų, tačiau kiti jau dabar labai baiminasi kitų kompanijos žingsnių, kurie labai panašūs į uždaros ekosistemos kūrimą.
Brad Wardell iš kompanijos "Stardock", sukūrusios žaidimą "Elemental", teigė, jog Gabe Newell yra „visiškai teisus“, o vėliau pridūrė: „Tikiuosi, rinka sugebės adaptuotis prie klaidingos strategijos, kurios laikosi Microsoft operacinės sistemos "Windows 8" atžvilgiu“.
Dean “Rocket” Hall, žaidimo "DayZ" kūrėjas, pripažįsta, jog kol kas negali aiškiai įsivaizduoti visos naujos operacinės sistemos įtakos, tačiau pažymi, jog yra visos priežastys sunerimti, ypač sunkių žaidimų kūrėjams, kurie labai palaiko asmeninių kompiuterių rinką. „PC žaidimai visuomet buvo žaidimų fanatų projektais, jie pulsavo ir greitai keitėsi. Aš pilnai sutinku Gabe Newell komentarais, jog vienintele "Linux" sulaikančia jėga yra žaidimai, o šios sferos išsivystymo lygis priklausys nuo pirkėjų pasirinkimo. Dabar vyksta gana įdomi rinkos transformacija, kurios įkarštyje ir pasirodė "DayZ". Konsolės artėjo prie savo gyvavimo ciklo pabaigos, tačiau PC skirti žaidimai – bent jau trumpalaikėje perspektyvoje – vystosi gana stipriai“, – pažymėjo jis.
Hugh Jeremy iš "Unknown Worlds Entertainment", sukūrusios "Zeno of Sudoku", taip pat nepasiruošęs pilna apimtimi įvertinti "Windows 8", tačiau tikisi, jog tai bus atvira platforma: „Nedideliems kūrėjams sąlyginai atvira platforma yra didžiulis privalumas. Pliusai slypi tame, jog be platformos savininko dalyvavimo galima kurti, plėtoti, išleisti atnaujinimus ir kita medžiaga palaikyti žaidimą… Per daug apribota aplinka, tokia kaip "App Store", konsolės ar "Windows Store", gali niveliuoti arba apskritai sumažinti šį privalumą“, – pažymi H. Jeremy. „Mes kol kas nežinome, ar galės "Steam" ir mūsų produktai efektyviai dirbti už "Windows Store" ir naujos operacinės sistemos sensorinės aplinkos ribų. Reikia laiko, kad būtų galima galutinai išsiaiškinti šį klausimą, todėl mes kol kas esame nusiteikę optimistiškai ir lauksime, ką atneš "Windows 8" debiutas“.
Jonathan Blow, gana sėkmingo žaidimo "Braid" kūrėjas, šia tema pasisakė labai trumpai. Jis pažymėjo, jog nors jis ir nežiūrėjo į "Windows 8" labai atidžiai, tačiau šiuo metu jam neatrodo gera idėja tie principai, kuri glūdi šios operacinės sistemos pamatuose.
Žaidimo "Introversion" vyriausiasis dizaineris Chris Delay turbūt pesimistiškiausiai žiūri į "Microsoft" poziciją ir "Windows 8" apskritai. „Aš negaliu pakęsti bendros "Windows" „uždarymo“ koncepcijos ir, panašu, būtent šia kryptimi ketina judėti Microsoft“, – teigė dizaineris. „Manęs niekas nebaugina taip, kaip mintis apie tą dieną, kai visos aplikacijos turės pereiti per "Microsoft" sertifikavimo procedūras prieš patekdamos į vartotojų kompiuterius. Tai man sukelia tikrą siaubą, kadangi kartą aš buvau praėjęs tokią sertifikavimo procedūrą su "Darwinia+" ("Xbox Live Arcade")“.
Chris Delay pažymėjo, jog sertifikavimo procesas, iš esmės, yra košmariškas – eilė kūrėjų, kurie kuria "Xbox Live Arcade" žaidimus, priversti praleisti savaites eilei privalomų reikalavimų įgyvendinti, kurie iš esmės nereikalingi jų projektui; kad būtų išleistas klaidas ištaisantis atnaujinimas, "Microsoft" reikalauja iš kūrėjų sumokėti $40 000, ir šie tada atsiduriama prieš dilemą – užmokėti tokią sumą, ar palikti klaidą, su kuria susiduria galbūt tik 1% vartotojų; jo teigimu, "Microsoft" biurokratijos lygis nuolat auga, o tai apsunkina ryšį su vartotojais bei produkto išleidimo procesą.
"Introversion" kūrėjas kritikuoti nesiliovė ir toliau: „Darwinia dizainui, kūrimui ir debiutui sugaišome trejus metus, o prie projekto darbavosi du kūrėjai. "Xbox Live Arcade" skirtas "Darwinia+" atėmė visus 4 metus, nors komandoje turėjome daugiau nei 10 žmonių. Ir visa tai ne dėl naujo žaidimo, o dėl perkėlimo į konsolę! Tai tiesioginė "Microsoft" įtaka nedideliam nepriklausomam kūrėjui. Aš jau nekalbu apie tai, jog asmeniniai kompiuteriai buvo kuriami kaip atvira platforma – tiesiog kiekvienas gali sukurti programą ar žaidimą ir pasiūlyti jį parsisiųsti, ir kiekvienas gali jį įsidiegti bei paleisti. Šis pagrindinis principas buvo neįtikėtinai galingas, ir aš įsitikinęs, jog tai tapo svarbiu PC platformos sėkmės faktoriumi, o taip pat bus tuo faktoriumi, kuris leis užtikrinti PC ilgaamžiškumą dar dešimčiai metų į priekį, tuo tarpu kiti įrenginiai ateis ir išeis“.
Chris Delay taip pat iškritikavo naują sensorinę aplinką, kuri bus naudojama tradiciniuose asmeniniuose kompiuteriuose. Jo teigimu, stacionarioje "Windows 8" aplinkoje įprasto meniu "Start" su visimos iš išplaukiančiais valdymo patogumais pakeitimais į didelius blokus su horizontaliu prasukimu atrodo neįtikėtinai kvailai, ypač jei ekrano įstrižainė yra didesnė nei 10“, nors "Metro" sąsaja ir tinka planšetiniams kompiuteriams su 7“ – 10“ įstrižainės ekranais. Dauguma asmeninių kompiuterių turi pelę ir klaviatūrą, o ne sensorinį ekraną, tuo tarpu 27“ įstrižainės ekranuose naujos "Windows 8" ikonos yra net 6“ pločio – jo teigimu, tai nėra pats geriausias būdas kovoti prieš "Applle", kuri nesiryžo savo stacionarios OS pakeisti į tą, kuri dabar įdiegta į "iPad".
„Dėl šios priežasties aš neketinu diegti "Windows 8" tol, kol neatsiras galimybės grąžinti tradicinės aplinkos su "Start" meniu ir kol per tą patį meniu nebus padaryta vieno mygtuko, kurio pagalba būtų galima paleisti "Metro" aplinką, kaip tai ir turėtų būti“, – pabrėžė Chris Delay.
Iš esmės, jis išreiškė susirūpinimą, jog "Microsoft" reikalavimų sąrašas su laiku tik didės, taps sudėtingesnis. Jo manymu, visos aplikacijų parduotuvės turi atitinkamus reikalavimus, kad būtų galima palaikyti aukštą lygį su kokybiškomis aplikacijomis, tačiau visąlaik turėtų būti galimybė įsidiegti aplikaciją ne per el. parduotuvę. „Microsoft atžvilgiu mane baugina vis didėjantis reikalavimų skaičius – su laiku jie negalės nepareikalauti "Xbox" kontrolerio palaikymo integracijos, vėliau – "Xbox Live Arcade" ikonų, vėliau – sensorinės įvesties, dar vėliau – "Kinect" palaikymo, o galiausiai "Bing" paieškos laukelio žaidimo meniu juostoje. "Xbox Live Arcade" reikalavimų sąrašas nuo "Darwinia+" kūrimo pradžios padvigubėjo, kol galų gale buvo verčiama įdiegti "Rock Band" būgnų ir gitarų bei kitų dalykų palaikymą“, – pažymėjo jis.
Jei "Microsoft" nebus atsargi, ji gali tiesiog masiškai atbaidyti kūrėjus, nors kol kas jiems, iš esmės, nėra kur išeiti (jei neatsižvelgti į milžiniškais tempais didėjančią "iOS" ir "Android" ekosistemą). Tačiau galbūt tai neturi reikšmės. Kompanijoje "SpyParty" dirbantis Chris Hecker pažymėjo, jog kūrėjai visąlaik suras platformą, kurie jie galėtų pasiūlyti savo žaidimus. „Teisybę sakant, aš nedaug ką žinau apie "Windows 8". Aš į tokius dalykus žvelgiu kaip į orą – kaip kūrėjas, aš negaliu viso to kontroliuoti. Tai, ką aš galiu valdyti – tai žaidimo kokybė, ir aš stengiuosi pasiekti tokio aukšto lygio, kokio tik galiu, o kartu būtina visąlaik galvoti, jog mano žaidimai tikrai bus parduodami, kai tik jie bus baigti kurti“, – pažymėjo jis.
Taigi išklausėme ekspertų nuomonių, o ką apie "Windows 8" galvoja mūsų skaitytojai - ypač tie, kurie jau išbandė "Release Preview" versiją? Ar patiko, ir jei patiko, tai kas labiausiai? O galbūt kritikai teisūs, ir visiškai neverta laukti naujos "Microsoft" operacinės sistemos, kuriai kai kas jau prilipdė „antrosios Vista“ etiketę?