Tam priežasčių gali būti keletas. Tačiau bene svarbiausios yra trys:
galimybė bendrauti su savo klientais;
galimybė kurti savo prekės ženklą (angl. „brand name“);
galimybė generuoti pardavimus.
Ir jeigu Jūsų tinklaraštis neatlieka nei vienos iš šių trijų funkcijų, ko gero, Jūs tiesiog veltui eikvojate savo laiką ir pinigus.
Tačiau jeigu norite, kad Jūsų įmonės ar asmeninis tinklaraštis suklestėtų ir atneštų Jums siekiamą naudą, derėtų laikytis 7 esminių taisyklių:
TAISYKLĖ № 1 – kurkite tik kokybišką ir nišinį turinį, „be vandens“!
Kodėl Jūsų turinys turi būti kokybiškas, nišinis ir dar „be vandens“? Nes būtent tokio internete visi ir ieškome.
Todėl jei kažką žadate, būtent tai ir duokite žmonėms. Tai bus geriausias Jūsų darbo kokybės atspindys, kuris ilgainiui sukels skaitytojų pasitikėjimą Jumis.
Nišinis turinys padarys Jus dar labiau „išskirtiniu savo srityje“ ir tai užtikrins nuolatinį lojalių skaitytojų srautą. O tai reiškia ir nuolat augantį Jūsų tinklaraščio lankomumą.
Dalykiška ir „be vandens“ informacija sužavės kiekvieną. Todėl žmonės tikrai Jums atsidėkos už sutaupytą laiką, gavę iš Jūsų kažką labai naujo ir konkretaus.
Koks Jūsų idealaus kliento portretas?
Tačiau tam, kad galėtumėte įgyvendinti pirmąją savo taisyklę, Jums visų pirma reikės susidaryti savo „idealaus kliento portretą“. T.y apsibrėžti konkretų žmogų, kuriam Jūsų informacija bus aktuali.
Geriausia šį darbą atlikti raštu, kad vėliau galėtumėte aiškiai suprasti savo skaitytojo (kliento) poreikius ir taikyti tiksliai į juos.
domisi asmeninio verslo internete įkūrimu arba nori pagerinti esamą verslą internete;
domisi inovatyviomis galimybėmis užsidirbti pinigų internetu, kaip pvz. „infoverslu“;
veikla tiesiogiai susijusi su reklama internete, SEO optimizacija, copywriting’u, pardavimais internetu;
ieškantys specifinių ir praktinių internetinės rinkodaros žinių, kurias galima išbandyti ir pritaikyti „čia ir dabar“.
Taigi, jeigu Jūs tik pradedate rašyti savo asmeninį ar verslo tinklaraštį, būtinai apgalvokite jo turinį ir įsitikinkite, kad jis bus tinkamas Jūsų tikslinei auditorijai. Taip pat iš anksto apgalvokite savo „bendravimo su skaitytojais stilių“.
Priešingu atveju, Jūsų tinklaraštis taip ir liks vienas iš daugelio panašių.
TAISYKLĖ № 2 – savo GERIAUSIĄ TURINĮ skelbkite ne savo tinklaraštyje.
Jeigu Jūsų tinklaraštis „dar tik startuoja“, jam verkiant reikia lankytojų srauto, kuris dalintųsi Jūsų turiniu su kitais.
Todėl kai parašote Jūsų nuomone išties naudingą ir kitiems vertingą turinį, geriausia juo pasidalinti kituose resursuose, jau turinčiuose aukštą autoritetą ir skaitytojų auditoriją.
Bene geriausias variantas tai yra šis puikus portalas Technologijos.lt veikiantis ilgus metus ir turintis išties didžiulę nuolatinių skaitytojų auditoriją.
Tai Jūsų unikali galimybė kokybišku turiniu pasidalinti su plačiąja visuomene visiškai nemokamai. Tai dar vadinama (angl. „Guest-posting“), kuris yra puikus būdas pasinaudoti kokybiškų resursų autoritetu ir iš to sukurti abipusės WIN – WIN naudos.
Svarbus patarimas – jokiu būdu nesifokusuokite į „puikaus“ tinklaraščio sukūrimą. Geriau fokusuokitės į vertingo turinio kūrimą savo skaitytojams ir tai Jums galiausiai tikrai atsipirks.
TAISYKLĖ № 3 – „treniruokite“ savo skaitytojus pirkti iš Jūsų.
Kad nemokamas ir labai naudingas turinys yra aktualus visiems, turbūt niekam nėra paslaptis. Tačiau įdomiausia, kad šis turinys tėra tik labai gera galimybė pritraukti naujų lankytojų srautą, iš kurio Jūs nieko neuždirbate…
Ypač jeigu Jūs „netreniruojate“ savo lankytojų „pirkti iš Jūsų“.
Tai jokiu būdu nereiškia, kad Jūs turite visą savo naudingą tinklaraščio turinį paversti mokamu. Tačiau lygiai taip pat neverta atiduoti visko kas yra geriausia „nemokamai“.
Paprasčiausias būdas išmokyti skaitytojus iš Jūsų pirkti – aiškus kvietimas Jūsų tinklaraštyje atlikti konkretų veiksmą.
Pvz. mainais už savo paliktą el.pašto adresą, Jūsų lankytojas nurodytu el.paštu gaus Jūsų naujausią nemokamą el.knygą, su jam aktualia informacija.
Tokiu būdu Jūs mokysite savo skaitytoją spausti mygtuką „gauti naudos“. Kuris vėliau atitinkamai pasitarnaus Jums parduodant vertingas žinias ar paslaugas už realius pinigus.
Taip pat kiekvieną kartą prašykite trumpa žinute tinklaraščio įrašo pabaigoje pasidalinti skaitytoją naudingu turiniu su kitais.
TAISYKLĖ № 4 – išlikite pastovūs
Labai dažnai net ir gerų tinklaraščių savininkai nustoja rašyti, kai jų lankytojų srautas nustoja augti. Tačiau jeigu norite, kad Jūsų lankomumas nuolat augtų, Jums reikės rašyti nuosekliai ir, labai svarbu, periodiškai.
Periodiškumas kaip niekas kitas puikiai sugeba išlaikyti esamą srautą ir pritraukti naują, be to tai moko Jus pačius nuoseklumo.
Ši TAISYKLĖ yra bene svarbiausia iš visų ir jos laikytis sunkiausia. Tačiau jei tai būtų lengva, tai galėtų visi!
TAISYKLĖ № 5 – kurkite ryšį su savo skaitytojais
Kiekvieną kartą kai kažkas palieka komentarą Jūsų tinklaraštyje, trūks plyš raskite laiko atsakyti į jį ir būtinai tai darykite įmanomai mandagiai ir profesionaliai.
Be stipraus ryšio su klientais, Jūs niekuomet neturėsite didesnių galimybių parduoti savo produktą ar paslaugas. Todėl būtinai atsakinėkite į komentarus ir skatinkite žmonės komentuoti ir klausti dar daugiau.
Nepamirškite, kad Jūsų tinklaraštis taps įdomus ir lankytinas tik tuomet, kai kiti matys, kad juo susidomėjo ir daugiau realių žmonių.
Ir tai yra šventa tiesa. Jeigu Jūsų svetainėje niekas nesilanko ir neskaito turinio, tai kas gali pirkti iš Jūsų?
Žinoma, pildant svetainę kokybišku turiniu, ilgainiui srautas iš paieškos sistemų augs, bet tai užims labai daug laiko, kol jis „organinėje paieškoje“ taps populiarus. Todėl vien SEO optimizacija čia nepadės.
Kaip „lankomumo“ problemą spręsti greičiau?
Čia į pagalbą Jums ateis socialiniai tinklai, iš kurių populiariausi Lietuvoje „Facebook“ ir žinoma, sparčiai augantis ir tobulėjantis „Google Plus“.
Susikurkite sau paskyrą socialiniuose tinkluose ir dalinkitės įdomiu turiniu su savo skaitytojų auditorija.
Taip pat Jūs galite naudotis ir mokama „Facebook“ reklama ant kurios spaudžia realūs žmonės ir kurie tikrai gali tapti Jūsų klientais. Be to, išlaidos reklamai tikrai nebus didelės ir galima pradžiai skirti 100 Lt. per mėnesį ar dar mažiau.
Labai dažnai žmonės rašantys tinklaraščius ir bandantys juos „monetizuoti“ mano, kad neįmanoma nieko užsidirbti, kol tinklaraščio lankomumas nepasieks pvz. 50 – 100 unikalių apsilankymų per dieną.
Todėl arba apskritai atsisako idėjos toliau tęsti darbą arba net nepradeda jo. Tačiau tai yra kraštutinumas ir ilgai laukti „pakankamo“ lankytojų srauto, ir tik po to pradėti kažką pardavinėti už pinigus nėra prasmės.
Taip galima tiesiog sugaišti labai daug laiko ir neturėti apskritai jokių rezultatų, nepasiteisinus Jūsų idėjai ar produkto kokybei. Todėl optimalu yra sukurti bent nedidelę dalį naudingo ir nemokamo turinio. O vėliau pereiti prie pardavimų testavimo, pasiūlant skaitytojams mokamas paslaugas, už kurias visų pirma Jūs patys būtumėte pasiryžę sumokėti.
Žinoma, kaip jau minėta, galima ilgai kurti kokybišką srautą, tačiau kuo anksčiau pradėsite neįkyrią tinklaraščio monetizaciją, siūlydami savo paslaugas ar produktus, tuo anksčiau suprasite ar verta Jums dėl to gaišti savo ir kitų laiką.
Galiausiai, jeigu Jums visa tai asmeniškai atrodys laiko ir pinigų švaistymas, tai kodėl kitiems tai turi atrodyti vertinga?
Reziumė
Taigi, kaip matote, galimybių užsidirbti pinigų internete yra. Ir laimei, tai ne „raketų mokslas“. Tačiau geriausia iš karto viską daryti teisingai ir veikti neatidėliojant, nes rytoj jau gali būti per vėlu.
Sėkmės!
Tinklaraščio Viliamas.com įkūrėjas ir autorius Donatas Viliamas