Apie „Google“ atėjimą: „Tai ne investicija, o tik pigios darbo jėgos ieškojimas“  (11)

Informacinių technologijų gigantas „Google“ įsteigė savo padalinį Lietuvoje „Google Lithuania“. Dar 2008 metais planavę Lietuvoje įkurti duomenų centrą, amerikiečiai apsigalvojo ir investicijoms pasirinko Suomiją. Ko tikėtis vartotojams ir verslui Lietuvoje iš interneto milžinės?


Visi šio ciklo įrašai

  • 2015-03-17 Apie „Google“ atėjimą: „Tai ne investicija, o tik pigios darbo jėgos ieškojimas“  (11)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nei duomenų, nei produktų kūrimo centrų „Google“ Lietuvoje šiuo metu neatidaro ir apsiribos tik paslaugų teikimu.

Kaip Žinių radijo laidoje „Tinklas“ teigė rinkodaros konsultantas Linas Šimonis, to esą net negalima vadinti investicijomis.

„Skeptiškai vertinu tokio padalinio įsteigimą. Ką reiškia tokios investicijos – išsinuomojau patalpas ir pigiai pasisamdžiau darbuotojų? Tai nėra investicija. Tai – pigios darbo jėgos ieškojimas. Investicija būtų tuomet, jei būtų sukurtos rimtos infrastruktūros ar pastatytos kažkokios įmonės. „Google“ atveju labai laukčiau, jeigu jie įkurtų duomenų centrą, kad šalies vyriausybė pagaliau leistų lengviau įsidarbinti užsieniečiams, kurie Lietuvoje ir mokėtų mokesčius. Tuomet tai būtų tikra investicija“, – kalbėjo L. Šimonis.

Tuo pat metu informacinių technologijų ekspertas Džiugas Paršonis mano, kad reklamos pardavinėjimui skirtas „Google“ Vilniuje bus naudingas lietuviškoms interneto svetainėms, o pačiai IT specialistų rinkai, bent jau kol kas, didelės įtakos nedarys. O štai prieš keletą metų į Lietuvą atėjęs Didžiosios Britanijos „Barclays“ banko technologijų centras pakėlė programuotojų darbo užmokestį ir padidino jų trūkumą. Dėl to nukentėjo mažesnės IT įmonės:

„Net jeigu tai bus vien reklamos rinkodaros dalykai, tai bus naudinga. Ir vietiniai, ir užsienio reklamos užsakovai žinos, kad „Google“ Lietuvoje turi savo biurą. Todėl Lietuvos populiaresnės interneto svetainės galėtų tikėtis reklamos užsakovų dėmesio. Pirmieji žingsniai gali būti tik komerciniai, bet jeigu sąlygos tenkins, bus nuspręsta, kad rinka palanki, galima ir tolesnė plėtra“, – mano D. Paršonis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Žinių Radijas
(3)
(8)
(-5)

Komentarai (11)