„Chevron” pripažinta skalūnų dujų konkurso nugalėtoja (61)
Po daugiau nei pusmetį trukusių politikų, mokslininkų ir vietos bendruomenių diskusijų Aplinkos ministerijos komisija pirmadienį pagaliau pripažino JAV energetikos kompaniją "Chevron" skalūnų dujų žvalgybos ir gavybos konkurso nugalėtoja. Galutinį sprendimą dar turės priimti Vyriausybė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
"Komisija nusprendė rekomenduoti Vyriausybei pripažinti "Chevron" nugalėtoja", - pirmadienį po komisijos posėdžio žurnalistams sakė aplinkos viceministrė ir komisijos pirmininkė Daiva Matonienė.
Anot jos, bendrovė atitiko visas konkurso sąlygas, todėl komisija neturi teisinio pagrindo neskelbti "Chevron" nugalėtoja.
Pasak D.Matonienės, atidėtas sprendimas išėjo į naudą, nes per tą laiką sureguliuota teisinė bazė dėl skalūnų dujų.
"Manau, galbūt šiandien dar geresnė situacija, nes apskritai Lietuva - viena iš Europos Sąjungos šalių, kuri labai gražiai sugriežtino visą reglamentavimą ir tikrai mes padarėm daug teisinių žingsnių", - teigė D.Matonienė.
Anot jos, vienas iš palankių šaliai sugriežtinimų yra tas, kad "Chevron" turės atskleisti, kokias chemines medžiagas naudos skalūnų išgavimo metu.
Lietuvos geologijos tarnybos laikinasis direktorius Jonas Satkūnas teigė, kad Lietuvoje galima daugiau tikėtis rasti skalūnų naftos, o ne dujų.
"Kol kas mūsų duomenys - apie 500 mėginių - rodo, kad ta organinė medžiaga nėra pakankamai subrendusi ir negeneruoja angliavandenilių dujų pavidalu. Mes kol kas tik matome, o kai kurios bendrovės yra išgavusios iš tiesų skystos naftos pavidalo. Tad galime tikėtis daugiau skalūnų naftos nei skalūnų dujų", - pirmadienį po komisijos posėdžio žurnalistams sakė J.Satkūnas.
"Skaičiai yra labai įvairūs ir kinta nuo tyrimų apimties. Pradėjus išsamesnius ir didesnės apimties tyrimus, tie skaičiai pakis į vieną, ar į kitą pusę. (...) Manau, kad ištekliai tam tikri yra", - pridūrė Geologijos tarnybos atstovas.
Tačiau, pasak jo, gali būti, jog investuotojas neišgaus nei skalūnų dujų, nei naftos, nes tai tiesiog bus per brangu.
"Viskas priklausys nuo visų ekonominės vertės sudedamųjų - visų pirma mokesčio. Kokie bus mokesčiai, matome aplinkosauginių reikalavimų sugriežtinimą, kas investuotojui yra papildomi kaštai. Ir juo labiau skalūnų nafta - ją išgauti yra sudėtingiau nei tradicinę naftą, tai irgi kaštai tam tikri. O jeigu mokestis nustatomas gerokai didesnis, tai, be abejo, niekas jų neišgaudinės", - kalbėjo J.Satkūnas.
Pasak D.Matonienės, per penkias dienas Vyriausybei bus pateiktas oficialus komisijos siūlymas skelbti "Chevron" nugalėtoja. Be to, "Chevron" turės per trisdešimt dienų sumokėti įmoką į biudžetą, o per devyniasdešimt dienų - pasirašyti sutartį.