Skelbiami automobiliai, kurių rida klastojama labiausiai: itin išsiskiria vienas lietuvių mėgiamas modelis (Infografikas) (1)
Naudotų automobilių rinkoje ridos klastojimas yra ganėtinai paplitusi praktika. Nors su metais pirkėjai darosi vis atsargesni, tačiau transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atskleistas tyrimas rodo, kad rizika įsigyti automobilį su suklastota rida vis dar labai aukšta.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įsigijus automobilį su netikra rida teks ne tik išleisti daugiau pinigų remontams, tačiau šis faktas reikšmingai sumažina jo vertę. Pasak Europos Parlamento tyrimų tarnybos, su ridos klastojimu susiję nuostoliai senajame žemyne vidutiniškai siekia 8,77 mlrd. eurų per metus.
Dažniausiai klastojama vokiškų automobilių rida
Bendrovė išanalizavo 1,11 mln. pastarųjų 12 mėnesių automobilių istorijos ataskaitų 24 šalyse, įskaitant JAV ir dalį Europos.
Tyrimas atskleidė, kad dažniausiai klastojama prabangaus sedano „Audi A8“ rida. Iš visų tikrintų „A8“ automobilių, 30,6 proc. buvo suklastota rida – taigi beveik kas trečias automobilis.
Net 6 iš 10 automobilių su dažniausiai klastojama rida priklauso vokiečių gamintojams. Šiame sąraše randami tokie populiarūs modeliai kaip „Audi A7“, „BMW X5“, 7-osios serijos „BMW“ ir „Volkswagen Touareg“. Aukšta šių automobilių kaina (o tuo pačiu ir didelis uždarbis) daro juos populiariu nesąžiningų pardavėjų taikiniu antrinėje rinkoje.
Automobilių su labiausiai klastojama rida sąraše randami ir kitų šalių gamintojų modeliai: „Ford Mustang“ – 2-oje vietoje (25,7 proc.), „Ford Fusion“ – 10-oje (22 proc.), „Volvo XC70“ – 14-oje (21,1 proc.).
Hibridinių ir elektrinių automobilių rida taip pat klastojama
Seniau daugiausiai buvo klastojama benzinu arba dyzelinu varomų automobilių rida. Visgi pastaraisiais metais išaugęs mažiau taršių transporto priemonių poreikis keičia šias madas – variklio tipas jau nebėra reikšmingas faktorius, padidinantis galimybę, kad automobilio rida bus pakoreguota.
Puiki šios tendencijos iliustracija – „Volkswagen Jetta“. 27 proc. visų šio automobilio hibridinių modelių buvo suklastota rida, dyzelinių – 24,1 proc., o benzininių – 22,4 proc. Žinoma, esama ir išimčių. 7-osios serijos „BMW“ dyzelinės ir benzininės versijų rida vis dar klastojama dažniau nei hibridinės.
Augant elektrinių automobilių su suklastota rida skaičiui, tokių transporto priemonių pirkėjai turėtų būti itin atidūs. Nors elektrinių automobilių dalis (13,4 proc.) su pakoreguotais odometro parodymais yra mažesnė nei bendras visų Europos automobilių vidurkis (15,6 proc.), tačiau skirtumas nedidelis.
Įsigijus elektrinę transporto priemonę su suklastota rida vėliau gali teikti daug išleisti remontams – ypač brangu pakeisti susidėvėjusią elektromobilio bateriją. Taigi tikrosios automobilio ridos žinojimas perkant hibridinį ar elektrinį automobilį tampa dar svarbesniu faktoriumi.
10 automobilių, kurių rida klastojama dažniausiai:
1. Audi A8
2. Ford Mustang
3. Volkswagen Touareg
4. Audi A7
5. BMW 7 series
6. Volkswagen Transporter
7. BMW X6
8. BMW X5
9. Audi A6
10. Ford Fusion