Elektromobiliai laimėjo. Benzininių ir dyzelinių pardavimai nukrito beveik iki 0  (0)

Dar 2010 metais tik 1 % Norvegijoje parduodamų automobilių buvo elektriniai. Pirmosiomis 2025 metų savaitėmis šis rodiklis viršija per 90 %.


Honda Urban EV Concept
Honda Urban EV Concept
© More Cars, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Honda_Urban_EV_Concept_%2837460413121%29.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Prie didelio, triukšmingo ir purvino dyzelinio automobilio negrįšime. Tai tiesiog nelogiška“, – sako prof. Haraldas Nilsas Røstvikas.

PVM lengvata, mokestinė nuolaida už kelius ir automobilių stovėjimą, prieiga prie autobusams skirtų juostų ir valstybės investicijos į gerą įkrovimo infrastruktūrą (taip pat ir namuose) – tai vieni svarbiausių sprendimų, kuriais Norvegijoje naudojasi valdžia,  skatinanti visuomenę sėsti prie elektromobilių vairų.

Tais laikais, kai turėti elektrinį automobilį tapo vis racionalesniu pasirinkimu, pirkti automobilius su vidaus degimo varikliu buvo visiškai priešingai. Norvegija įsipareigojo pereiti prie vien elektrinių transporto priemonių dar 2017 m., o susijusi politika buvo įgyvendinta aktyviai ir nuosekliai.

Dar 2010 metais elektromobilių pardavimas Norvegijoje nesiekė 1 % viso automobilių pardavimo. 2024 metais šis rodiklis jau buvo 88,9 %.

Ir viskas rodo, kad šiemet šis rezultatas bus dar labiau pagerintas. Norvegijos viešųjų kelių direkcijos (atsakingos už šalies kelių tinklą) paskelbti duomenys parodė, kad pirmosiomis šių metų savaitėmis elektromobiliai sudarė daugiau nei 96 %  visų naujų automobilių pardavimų.

OLED visu pajėgumu: Fantastiškos spalvos, nuostabi greitaveika, aukščiausio lygio dizainas (AGON PRO AG326UD apžvalga)
9638

Štai kokio kokybinio lygio monitorių galima šiais laikais pagaminti už visiškai normalią kainą, arba kas būna, kai „ekonominės“ klasės monitoriai pradeda stumti flagmanus iš rinkos.

Išsamiau

Tokiu būdu Norvegija netrukus turės galimybę įrašyti istoriją. Ir tapti pirmąja šalimi pasaulyje, visiškai pašalinusia iš naujų automobilių rinkos benzininius ir dyzelinius automobilius.

Tai, žinoma, nereiškia, kad tradicinių transporto priemonių gatvėse nebeliks. Norvegijos elektrinių transporto priemonių asociacijos (NEVA) duomenimis, 28 % automobilių visoje šalyje yra visiškai elektriniai. Sostinėje Osle šis skaičius viršija 40 %.

„Visa mūsų visuomenė išgyveno šį psichikos pokytį. Aš noriu pasakyti, kad norvegai nėra draugiškesni aplinkai ar labiau linkę daryti tokius dalykus nei kiti. Tai lėmė politika, o žmonės greitai tai suprato ir pakeitė savo mąstymą šia tema“, – sakė NEVA generalinė sekretorė Christina Bu.

 

Norvegijos Stavangerio universiteto profesoriaus Haraldo Nilso Røstviko teigimu, nuo pasirinkto kelio atgal atsigręžta nebus.

Elektromobilio pranašumų prieš triukšmingą dyzelinį automobilį yra daugybė. Jis tylus, ekonomiškesnis, gerai atrodo, daugeliui tai savotiškas statuso simbolis, švaru, nereikia keisti alyvos filtro, nereikia atidaryti gaubto“, – vardija Røstvikas.

„Negrįšime prie didelio, triukšmingo, purvino dyzelinio automobilio. Turiu galvoje daugumą iš mūsų. Tai tiesiog nelogiška“.

Kaip dažniausiai būna, realybė nėra juoda ir balta. Pirma, tarp argumentų dėl transporto pertvarkos šalies valdžia mini ir susirūpinimą klimatu. Tuo tarpu Norvegija yra tarp didžiausių naftos ir dujų gamintojų pasaulyje, o Europoje šiuo požiūriu nusileidžia tik Rusijai.

 

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(3)
(7)
(-4)

Komentarai (0)