Štai kas pakeis dyzelinius variklius. Ir tai ne elektra. 1 min. degalinėje ir turim 75 km  ()

Tai dyzelino ateities konkurentas.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Automobilių pramonės gigantė „Toyota“ neketina trauktis iš kovos už vandenilio technologijų įsitvirtinimą Europos rinkoje. Japonijos gamintojas neseniai pasirašė strateginį bendradarbiavimo susitarimą su „Hydrogen Refueling Solutions“ ir ENGIE. Šio aljanso tikslas – sukurti efektyvią, plačiai prieinamą ir ekonomiškai patrauklią vandenilio degalų papildymo infrastruktūrą Europos Sąjungoje. Šįkart pagrindinis dėmesys skiriamas sunkiajam kelių transportui, kuris šiuo metu yra itin priklausomas nuo dyzelinio kuro.

Naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita atskleidžia, kokia didelis dyzelinių variklių dominavimas yra sunkiasvorių transporto priemonių segmente. Net 96,4 proc. iš beveik 6 milijonų ES registruotų sunkvežimių yra varomi dyzelinu, o nulinės emisijos technologijos gali pasigirti vos 0,1 proc. parku.

Vandenilis – dyzelino ateities konkurentas: planuojamos naujos greitojo pildymo stotys

[Vokietija!] Net 2 kartus pigiau nei Lietuvoje! „Jei jums reikia gero garso už mažiausią kainą, ši garso sistema yra būtent tai“ (Video, „Redmi TV Soundbar“)
5470 2

Mažiausia kaina!

Iš Vokietijos

Ribotas kiekis

Puikūs pirkėjų ir apžvalgininkų vertinimai

Išsamiau

„Toyota“, „Hydrogen Refueling Solutions“ ir ENGIE partnerystė žada pagreitinti didelio pralaidumo vandenilio degalinių tinklo, skirto būtent sunkvežimiams, kūrimą. Šis projektas atliepia vieną iš svarbiausių Europos Sąjungos Alternatyviųjų degalų infrastruktūros reglamento (AFIR) tikslų. Reglamente numatyta, kad iki 2030 metų TEN-T kelių tinkle kas 200 kilometrų ar mažiau turėtų būti įrengtos viešai prieinamos vandenilio degalų papildymo stotys.

Pirmieji šio bendradarbiavimo rezultatai turėtų būti pristatyti jau šių metų ketvirtąjį ketvirtį. Pagal susitarimą, „Toyota“ savo partneriams suteiks bandymų poligoną ir sunkvežimį, aprūpintą inovatyvia „Twin Mid Flow“ technologija. „Hydrogen Refueling Solutions“ ir ENGIE užduotis – sukurti su šiuo naujovišku sprendimu suderinamą vandenilio degalinę.

Greitas vandenilio papildymas – kelionė iki 900 km vos per 12 minučių

 

„Toyota“ sukurta „Twin Mid Flow“ technologija gali tapti proveržiu, leisiančiu vandeniliu ir kuro elementais paremtoms transmisijoms pakeisti tradicinius dyzelinius sunkvežimių variklius. Japonų inžinieriams pavyko sukonstruoti specialų „Twin Mid Flow“ purkštuką, kuris žymiai sutrumpina sunkvežimių degalų papildymo laiką. „Toyota“ atstovai teigia, kad didelių sunkvežimių vandenilio baką bus galima pripildyti vos per 10 minučių, o mikroautobusų degalų papildymo laikas gali sumažėti iki penkių minučių.

Taigi, vos 1 min. degalinėje ir turim 75 km.

„Siekdama aktyviai prisidėti prie vandenilio ekosistemos kūrimo, „Toyota“ bendradarbiauja su verslo partneriais, kurie siekia inovatyviai pritaikyti mūsų pažangius kuro elementų rinkinius kuo platesniu mastu. „Twin Mid Flow“ technologijos sukūrimas yra dar vienas svarbus žingsnis vandenilio technologijų įsisavinimo link. Džiaugiamės galėdami būti šios perspektyvios partnerystės dalimi“, – teigė „Toyota Motor Europe“ mokslinių tyrimų ir plėtros viceprezidentas Thiebault Paquet.

 

Preliminariais skaičiavimais, 40 tonų sveriantis sunkvežimis vandenilio baką galės pripildyti per maždaug aštuonias minutes ir nuvažiuoti iki 600 kilometrų. O per 12 minučių papildytas vandenilio kiekis leis įveikti net iki 900 kilometrų atstumą.

Dyzelino dominavimas – ar ilgam? Naujausi sunkvežimių pardavimai ES 2024 metais

Naujausi sunkvežimių registracijos duomenys Europos Sąjungoje 2024 metais aiškiai parodo, kad dyzeliniai varikliai vis dar dominuoja sunkiojo transporto rinkoje. Praėjusiais metais ES buvo įregistruota beveik 268 tūkstančiai naujų sunkvežimių, iš kurių net 258 400 buvo varomi dyzelinu. Kitų tipų variklių registracijos skaičiai yra gerokai mažesni:

  • 5 – benzininiai sunkvežimiai
  • 53 – hibridiniai sunkvežimiai
  • 3328 – akumuliatoriniai elektriniai sunkvežimiai
  • 7196 – kitu kuru varomi sunkvežimiai (įskaitant vandenilinius sunkvežimius su elektrine pavara ir kuro elementais)

 

Šie skaičiai rodo, kad sunkiojo transporto sektoriuje stebima priešinga tendencija nei lengvųjų automobilių rinkoje. 2024 metais ES buvo įregistruota net 1 447 934 elektromobiliai su baterijomis, o lengvųjų automobilių su kitomis alternatyviomis varomosiomis sistemomis (įskaitant vandenilinius automobilius) buvo įregistruota tik 326 146. Nepaisant to, „Toyota“ ir jos partnerių iniciatyva rodo, kad vandenilio technologijos turi didelį potencialą tapti svarbia sunkiojo transporto ateities dalimi.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(10)
(3)
(7)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()