„Toyota“ vadovas šokiravo: „Tokie automobiliai 3 kartus blogiau nei hibridai. Nukentės milijonai“ ()
Gali kilti pavojus.

© Alexander Migl, CC BY-SA 4.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Toyota_bZ4X_Automesse_Ludwigsburg_2022_1X7A5950.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Toyota“ vadovas Akio Toyoda yra žmogus, kuris kalba atvirai. Jau daugelį metų jis pabrėžia, kad versti klientus rinktis elektromobilumą nėra tinkamas požiūris. Ir priduria, kad 9 milijonai elektromobilių pasaulį užterš tiek pat, kiek 27 milijonai hibridų.
„Toyota“ vadovas įsitikinęs, kad nereikėtų skubėti pereiti prie elektromobilių ir kad visiškas perėjimas prie elektromobilių neigiamai paveiktų automobilių pramonę. Jis mano, kad per greitai atsisakius vidaus degimo variklių, gali kilti pavojus milijonams darbo vietų visoje tiekimo grandinėje.
Kalbėdamas apie aplinką, A. Toyoda teigia, kad elektromobiliai teršia daug labiau nei hibridai. „Toyota“ įkūrėjo anūkas teigia, kad nuo pirmojo „Prius“ pristatymo 1997 m. japonų prekės ženklas pardavė apie 27 milijonus hibridinių automobilių. Jo nuomone, šie hibridai, įskaitant akumuliatorių gamybos procesą ir pačius automobilius, palieka tokį patį anglies pėdsaką kaip devyni milijonai visiškai elektrinių transporto priemonių.
|
A. Toyoda teigia, kad vienas elektrinis automobilis pasaulį užterš tiek pat, kiek trys hibridai. Faktas yra tas, kad gaminant elektrinius automobilius ir jiems skirtus akumuliatorius išmetama daugiau CO2 nei konstruojant benzininius automobilius, tačiau elektriniai automobiliai per visą savo gyvavimo ciklą išmeta gerokai mažiau teršalų.
„Jei Japonijoje pagamintume devynis milijonus elektrinių transporto priemonių, tai padidintų anglies dioksido išmetimą, o ne sumažintų jį. Taip yra todėl, kad Japonija elektros energijai gauti naudoja šilumines elektrines“, – teigia jis.
„Toyota“ pasipriešinimas visiškai pereiti prie elektrinių modelių sulaukė kritikos, kai kurie netgi abejojo bendrovės ateitimi. Tačiau iki šiol įvyko priešingai. 2024 m. „Toyota“ penktus metus iš eilės buvo didžiausia automobilių gamintoja pasaulyje. „Toyota“ nežiba elektriniais modeliais, tačiau tai daugiau kompensuoja savo hibridiniais ir kitais vidaus degimo variklių modeliais, kurie ir toliau gerai parduodami. Naujausias benzininis modelis su hibridine pavara turi mažiausią anglies pėdsaką iš visų neelektrinių automobilių rinkoje, teigia „Toyota“.
Akio Toyoda kartą pasakė, kad elektrinės transporto priemonės niekada neviršys 30 procentų rinkos dalies, ir teigė, kad pramonė turėtų sutelkti dėmesį į hibridus ir sintetinį kurą. Nors „Toyota“ pripažįsta, kad „Mirai“ buvo komercinė nesėkmė, ji ir toliau laikosi įsipareigojimo vandeniliui ir vis dar mato potencialą jį derinant su vidaus degimo varikliais. Tuo pačiu metu ji padeda BMW pristatyti pirmąjį masinės gamybos vandeniliu varomą automobilį, kuris turėtų pasirodyti 2028 m. Būdama automobilių pramonės lydere, „Toyota“ turi finansinių ir pramoninių išteklių tobulinti savo hibridus ir kartu kurti elektrines transporto priemones.