„Toyota“ pristatė vandeniliu varomą antros kartos „Mirai“: techninės galimybės sužavės - jis net važiuodamas gatve valo orą aplink save (Video)  (24)

Kai „Toyota“ kompanija skelbia apie minusines išmetimo emisijas automobilyje, turimas omenyje antros kartos „Mirai“ modelis. Tai vandeniliu varomas automobilis, kuris iš tikrųjų švarina orą aplink save. Kiek oro išvalo naujos kartos „Mirai“ modelis, rodo centrinėje konsolėje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Antros kartos automobilis Japonijos rinkoje kainuoja apie 56 tūkst. eurų, neskaitant subsidijų ir lengvatų. Japonai, pristatydami šį modelį savo šalyje, papasakojo apie specialią oro valymo sistemą. Jis išvalomas prieš patenkant į kuro elementų sistemą.

Šis automobilis savyje maišo vandenilį su oru, taip vandenilį paversdamas vandeniu, o išsiskiriančią energiją – elektra. Važiuodamas gatve šis automobilis valo orą aplink save, kurį teršia vidaus degimo variklius turintys automobiliai.

Speciali cheminių ir mechaninių filtrų sistema iš oro panaikina azoto oksidus, sieros dioksidus ir amoniako daleles bei suodžius, kuriuos išmeta dyzeliniai varikliai. Be kita ko, jis surenka bet kokias kietąsias daleles, kurių dydis siekia 2,5 mikrono.

Kuo greičiau važiuoja automobilis, tuo daugiau oro jam reikia ir tuo daugiau oro jis išvalo. Ir visa tai gali stebėti sėdintys viduje.

 

Taigi prieš paduodamas sau orą automobilis jį išsivalo, o panaudotas jis visiškai švarus patenka į atmosferą. Taip pat iš automobilio išmetamas švarus vanduo, ar jo garai nėra taršūs.

Tačiau sistema protinga – vanduo neišmetamas bet kur. Jis kaupiamas, kad neišsilietų, tarkime, namie ar požeminiame garaže. Sistemą netgi galima sujungti su navigacija ir ji automatiškai atpažįsta, kad yra užmiesčio kelyje ir tik tada iš automobilio išleidžiamas susikaupęs vanduo.

Beje, „Mirai“ gali atiduoti savo energiją, pavyzdžiui, suteikti elektrą namams. Konstruktoriai sako, kad vidutiniškai prireikus pilnai pakrautais vandenilio bakais „Mirai“ stovėdamas namie gali tiekti 9 kilovatus energijos, kurios užtektų keturioms paroms.

 

„Mirai II“ savyje slepia tris vandenilio balionus – vieną po bagažinės grindimis, vieną po galine sėdyne ir vieną centriniame tunelyje. Bendra jų talpa – 142,2 litro.

Pagal naujus WLTP reikalavimus, pilnais bakais be papildymo „Mirai“ gali nuvažiuoti apie 850 km atstumą. Tai pasiekta ir didesniais vandenilio bakais ir taupesne visa sistema.

Japonijoje šiuo metu jau veikia 131 vandenilio pildymo automobiliams vieta. Kitais metais jų padaugės iki 160, o po penkerių metų bus 320. Taigi šioje šalyje jau galima mąstyti apie vandeniliu varomus automobilius.

Automobilyje sumontuotas 182 arklio galių elektros variklis, kuris antros kartos „Mirai“ varo galinius ratus – pirmasis buvo varomas priekiniais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Žinių Radijas
(91)
(2)
(89)

Komentarai (24)