BMW kuria septynių pavarų mechaninę transmisiją  (36)

Bavarų BMW kuria septynių pavarų mechaninę transmisiją. Tai paaiškėjo po to, kai iš patentų biuro nutekėjo informacija apie vokiečių kompanijos patentuotą pavarų perjungimo schemą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Būsimų bavarų automobilių vairuotojams įjungiant septintą pavarą svirtį tektų stumti dešinėn, o atbulinė pavara jungtųsi svirtį patraukus kairėn. Aiškėja ir keletas techninių detalių. Kai tiek pavarų, net ir pakankamai aukštos kvalifikacijos darbuotojui nesunku suklysti, ir bandyti įjungti visai ne tą pavarą. Todėl bavarai ne juokais susirūpino apsauga nuo tokių netyčinių veiksmų.

Pasirodo, net ir mechaninėse pavarų dėžėse pavarų įjungimą kontroliuos elektronika, kuri neleis įjungti tuo metu netinkamos pavaros. Kai kurios detalės čia primena net fantastinius filmus – netinkamų pavarų įjungimą blokuos magnetorealoginis skystis, kurio klampumas keisis pagal kompiuterio bloko siunčiamą komandą. Šias naujoves koncernas naudos ne tik septynių pavarų „mechanikoje“, bet ir naujoje robotizuotoje transmisijoje.

Pirmoji septynių pavarų dėžes naudoti pradėjo „Porsche“. Tačiau „Porsche“ apsauga nuo netinkamos pavaros įjungimo veikia tik 6 ir 7 pavarų diapazone.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TV3
TV3
(0)
(0)
(0)

Komentarai (36)

Susijusios žymos: