Netikėtas tyrimas: nauji benzininiai varikliai teršia 1000 kartų labiau nei senesni  (13)

Nauji benzininiai tiesioginio įpurškimo (GDI) varikliai į aplinką išskiria apie 1000 kartų daugiau įvairių dalelių, tarp jų ir kancerogenų, nei ankstesnės kartos jėgos agregatai. Tokią netikėtą išvadą paskelbė tyrimą atlikusi Vokietijos organizacija „TUV Nord“, praneša „Reuters“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nustačius griežtus CO2 emisijų reikalavimus, automobilių gamintojai ėmė mažinti variklių darbinius tūrius, todėl iki dešimtmečio pabaigos beveik visuose benzininiuose automobiliuose bus montuojami tiesioginio įpurškimo varikliai, rodo „Transport & Environment“ duomenys.

„TUV Nord“ taip pat teigia, kad GDI varikliai teršia apie 10 kartų daugiau nei nauji dyzeliniai motorai.

Teigiama, kad taršą didina tai, jog GDI varikliai dirba esant didesniam slėgiui, o tai esą ir nulemia daugiau išmetamų teršalų, teigia tyrėjai.

„Automobiliai yra didžiausias taršos šaltinis Europos miestuose ir apie 90 proc. europiečių yra neapsaugoti nuo taršos žalos“, – sako „Transport & Environment“ vadovas Gregas Archeris.

Jo atstovaujama organizacija tvirtina, kad GDI variklių taršą sumažinti padėtų specialūs filtrai, kainuojantys apie 50 eurų, tačiau gamintojai bando nuo to išsisukti ir manipuliuoja testais.

Skaičiuojama, kad dėl oro taršos sukeltų mirčių Europos Sąjungos ekonomika kasmet patiria 330-940 mlrd. eurų žalos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(11)
(0)
(1)

Komentarai (13)