Vairuotojų laukia pokyčiai: miestuose net ir 50 km/h greitis yra per didelis (12)
Greitai vairuotojai turėtų susidurti su dviem naujovėmis, prognozuoja specialistai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Viena jų privers eismo dalyvius laikytis mažesnio greičio tam tikrose miestų vietose ir tokiu būdu užtikrins saugumą keliuose. Kita turėtų sumažinti spūstis vienoje judriausių Vilniaus sankryžų.
Anot Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio, Vilniaus mieste didžiausios spūstys susidaro Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių sankryžoje, todėl čia vairuotojai greitai turėtų susidurti su pakeitimais.
„Saltoniškių mazgas buvo nagrinėtas. [...] Specialistai įsitikinę, kad spūstis galima panaikinti, tinkamai rekonstravus mazgą, panaikinus šviesoforais reguliuojamas sankryžas, rekonstravus Pedagoginio žiedo eismo organizavimą. Tada žmonės gal mažiau piktintųsi“, – svarsto V. Pumputis.
Jo teigimu, buvo ieškota sprendimų, kaip spūstis panaikinti skiriant mažiausias investicijas, t. y. nestatant viadukų. „Buvo rastas optimalus sprendimas – paprasčiausiai panaikinti Saltoniškių mazge esančias šviesoforais reguliuojamas sankryžas. Galbūt tokiu būdu atsirastų nepatogumų pėstiesiems, kurie turėtų eiti per Pedagoginio žiedą į kitą gatvės pusę, bet, kaip rodo eismo modeliavimo programos, spūstys tame mazge turėtų dingti“, – tvirtina V. Pumputis.
Su kita naujovė turėtų įsigalioti daugelyje vietų – tam tikrose zonose automobilių greitį planuojama apriboti iki 30 km/h. Pasak Vilniaus kelių policijos valdybos viršininko komisaro Vytauto Černevičiaus, toks pakeitimas pagrįstas moksliniais tyrimais. „Manau, kad greitį reikia sumažinti daug kur. [...] Greičio sumažinimas nėra kažkoks išgalvojimas. Moksliniais tyrimais patvirtinta, kad tai sumažina eismo įvykių, nelaimių skaičių“, – teigia V. Černevičius.
Jam antrina V. Pumputis – remiantis kitų valstybių patirtimi, ši priemonė turėtų pasiteisinti ir užtikrinti žmonių saugumą. „Džiugu, kad Vilniaus miesto savivaldybė pritaria šiems siūlymams. Jau artimiausiais mėnesiais daugiau tokių zonų turėtų atsirasti prie mokyklų, darželių. [...] Sutikime, kad vairuotojų elgesys miegamuosiuose rajonuose, prie mokyklų, darželių, kai viršijamas netgi 50 km/h greitis, netoleruotinas. Tose zonose greičio riba tikrai turėtų būti 30 km/h“, – įsitikinęs V. Pumputis.