Elektromobilio baterijų problemą išsprendė paprasčiausiu būdu (Video) (7)
Elektromobiliams sparčiai populiarėjant, vis aktyviau ieškoma būdų sumažinti vartotojų nerimą dėl riboto veikimo nuotolio. Greitojo įkrovimo stotelės ir vandenilio balionai yra dažnai minimi šios problemos sprendimo būdai, tačiau galbūt yra ir paprastesnė išeitis?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vokietijos kompanija „Sono Motors“ kaip išeitį naudoja saulės baterijas, kurias pritaikė ir kompaktiškame savo elektromobilyje. Natūralu, kad pati idėja nėra nauja ir pirmieji „Fisker Karma“ modeliai turėjo nedidelio ploto saulės baterijų skydus, o naujausia versija varoma vien tokiu būdu pasisavinta energija gali įveikti 2,4 kilometro atstumą.
Padengė visą kėbulą
Tačiau jokiame modelyje iki šiol šis sprendimas nebuvo taikomas taip visapusiškai, kaip būsimajame „Sono“ elektromobilyje. Monokristalų silicio elementai įrengti ne tik ant stogo ar variklio dangčio, bet dengia ir kėbulo šonus.
Gamintojas tikina, kad taip vartotojai per dieną galės nuvažiuoti maždaug 30 kilometrų atstumą vien naudodami saulės energija.
Saulės elementus nuo aplinkos poveikio saugo polikarbonato sluoksnis, o bendras jų plotas siekia 7,5 kvadratinio metro. „Sono“ taip pat pažymi, kad vidutinis 30 kilometrų atstumas pateikiamas atsargiai vertinant galimybes.
Esą techniškai būtų įmanoma įrengti 349 elementus, o tai leistų išgauti 1144 vatus elektros energijos, kurią naudojant 22 procentų motoro pajėgumu užtektų įveikti 65 kilometrų atstumą. Inžineriniai skaičiavimai galbūt ir teisingi, tačiau maksimaliai išnaudoti saulės baterijas nebūtų itin paprasta.
Pavyzdžiui, mieste stovintį automobilį dažnai supa pastatai, kurie užstoja saulę ir meta šešėlį. Netgi greta pastatytos transporto priemonės jau gali būti rimtas trikdis. Galima įkrauto iš tinklo Apniukusiomis dienomis „Sono“ gali būti įkraunamas kaip bet kuris elektromobilis.
Miestui skirta versija turi 14,4 kilovatvalandės bateriją, kuri leidžia įveikti maksimalų 120 kilometrų atstumą. Brangesnė versija turės 30 kilovatvalandžių bateriją, su kuria tyliai ir patogiai bus galima nuvažiuoti iki 250 kilometrų.
Abiejų modelių baterijų krovimas iki 80 procentų trunka pusvalandį arba gerokai ilgiau, jei naudojama įprasta namų elektros tinklo rozetė. 50 kW galios elektros motoras leidžia išvystyti maksimalų 140 km/val. greitį, o mieste to turėtų visiškai pakakti.
Kai elektromobiliu nevažiuojama, jis, anot „Sono“ kompanijos atstovų, gali tapti energijos šaltiniu mobiliems šaldytuvams, telefonams ar kitiems elektros prietaisams. Saulės baterijos turėtų užtikrinti, kad ir po iškylos į gamtą vėliau pavyks pasiekti namus. Saulės elementai sukuria originalų kėbulo stilių.
Viduje panašaus efekto siekiama apdailai naudojant samanas. „Sono“ pažymi, kad jos veikia kaip natūralus filtras – sugeria dulkes ir reguliuoja oro drėgmę. Tuo metu 10 colių lietimui jautriam ekrane atkartojama visa vairuotojo telefono informacija, valdomas klimato kontrolė ir multimedija.
Kadangi elektromobilio grindyse nėra centrinio tunelio, kuris įprastai slepia transmisijos dalis, ši erdvė buvo panaudota įrengiant trečią sėdynių eilę. „Sono Motors“ gali pasigirti sėkminga savo kaip startuolių verslo pradžia. Kompanijai jau pavyko surinkti pradinę sumą, o šiuo metu siekiama pradėti „Sion“ serijinę gamybą.
Jei vokiečiams ir toliau viskas klostysis sėkmingai, rinkoje pasirodęs bazinis elektromobilio modelis turėtų kainuoti maždaug 12 tūkst. eurų. Versija su talpesne baterija kainuos apie 16 tūkst. eurų.
Kol kas kompanija pateikia tik kompiuterinius elektromobilio piešinius, tačiau optimistiškai užsimena apie planus pirmuosius modelius klientams pristatyti jau 2018 metais.