Virtualios realybės technologijos nėra skirtos tik žaidimams - kam jas jau naudoja „Audi“ (Video) (1)
Virtualios realybės technologijos šiandien dažniausiai linksniuojamos žaidimų naujienų pristatymuose. Nėra jokių abejonių, kad 2016-ieji yra virtualios realybės proveržio metai. Tačiau ši technologija gali ir turi būti pritaikoma praktiškai – ji naudojama medicinoje, moksliniuose bandymuose, interjero dizaino kūrime ir taip toliau. Garsus ir lietuvių labai mėgstamas automobilių gamintojas „Audi“ virtualios realybės technologijas naudoja išbandyti automobilių surinkimo procesus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ne vienas tikriausiai jau pamanė, kad tai tik bereikšmis žaidimas. Tačiau yra ne visai taip. Automobilis yra gana sudėtingas pramonės produktas, susidedantis iš tūkstančių detalių. Dar pačioje naujo modelio projektavimo pradžioje būtina numatyti su kokiomis problemomis susidurs gamyklos darbuotojai. „Audi“ garsėja savo kruopštumu ir visada numato tokį gamybos proceso eiliškumą, kuris garantuotų optimalų gamyklos darbą ir maksimalią automobilių kokybę.
Dabar šiam procesui atlikti bus naudojama ir virtualios realybės sistema. Visgi, ji yra ne tokia, kokią jūs įsivaizduojate. Projektorius ant grindų ir sienos atvaizduoja automobilio maketą, o bandytojas, užsidėjęs 3D akinius ir užsisegęs judesius fiksuojančią apyrankę, gestais išbando kiekvieną automobilio surinkimo žingsnį. Norima įsitikinti, kad skirtingų komponentų sumontavimo eiliškumas yra teisingas ir patogus darbuotojams. Ant lubų, šalia projektoriaus, yra įdiegta ir infraraudonųjų spindulių kamera, kuri fiksuoja darbuotojo kūno padėtį ir poziciją kambaryje.
Žinoma, „Audi“ galėjo susikurti unikalią sistemą, tačiau nuspręsta panaudoti rinkoje jau siūlomus komponentus. Taip „Audi“ gamykloje atsidūrė „Kinect“ kamera, rinkoje pardavinėjama kaip „Xbox“ konsolių įrenginys, ir „Myo“ apyrankė, kuri taip pat buvo sukurta žaidimų pramonės.
Teigiama, kad ši įranga buvo pasirinkta todėl, kad yra pigi ir lengvai pakeičiama – rinkoje pasirodžius naujai infraraudonųjų spindulių kamerai ar rankos judesius fiksuojančiai apyrankei jas bus galima greitai pritaikyti prie „Audi“ virtualios realybės sistemos. Visgi, ateityje planuojama pereiti prie visai naujo lygio automobilių surinkimo procesų bandymų su virtualios realybės akiniais.
Naujų modelių surinkimo bandymai nėra vienintelė sritis, kurioje „Audi“ naudoja virtualios realybės technologiją. Kompanija galvoja apie technologijos pritaikymą bandomuosiuose važiavimuose. Pademonstruoti saugos sistemas realiomis sąlygomis yra neįmanoma, tačiau vairuotojui užsidėjus virtualios realybės akinius galima modeliuoti įvairias situacijas. Kol automobilis saugiai rieda didelėje aikštelėje, virtualios realybės sistema vairuotojui staiga parodo į gatvę išbėgantį vaiką ir mašina sustoja. Kol kas ši idėja vis dar yra bandymų stadijoje, tačiau sukurti prototipai tikrai daro įspūdį ir įrodo, kad ateityje bandomieji važiavimai leis patirti daug daugiau.
Virtualaus bandomojo važiavimo metu net nebūtina būti automobilyje. „Audi“ siūlo galimybę savo klientams virtualios realybės akinių pagalba pasivažinėti su automobilių kūrėjais ar vieno apsilankymo metu, sėdint vienoje kėdėje, išbandyti net keletą skirtingų „Audi“ modelių.
Tikėtina, kad ateityje „Audi“ tik plės savo naudojamų virtualios realybės technologijų arsenalą. Tai – labai perspektyvi ir daug žadanti sritis. Galima tikėtis, kad „Audi“, kompanija, kuri gamybos ir intensyvių automobilių bandymu metu naudoja pažangias technologijas, virtualios realybės pagalba dar labiau pagerins ir taip legendinę savo automobilių kokybę.
„Audi“ virtualios realybės sistemos, naudojamos pažangiausiuose salonuose