Likimo ironija? Naujas tyrimas rodo, kad Kinijoje užterštumą didina... elektromobiliai (15)
Elektriniai automobiliai turėtų išvaduoti miestus nuo taršos, kurią didina vidaus degimo varikliai. Tačiau naujas tyrimas rodo, kad elektra varomos mašinos Kinijoje iš tikrųjų dar labiau prisideda prie oro užterštumo, rašo carscoops.com.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kinijos vyriausybė yra pasiryžusi padaryti, kad jų šalis taptų pramonės lydere kuriant ir įsisavinant elektrinius automobilius. Viena iš priemonių šiam tikslui pasiekti yra milžiniškos subsidijos, turinčios paskatinti automobilių gamintojus ir pirkėjus pereiti prie elektros energijos.
Problema ta, kad didžioji dalis šalies elektros yra gaunama iš anglių.
„Perėjimas prie elektrinių automobilių nebūtinai eliminuoja iškastinį kurą, nes elektrai, kuria jie yra varomi, gali būti reikalingas iškastinis kuras, kuris Kinijos atveju reiškia anglis“, – sakė Scottas Kennedy iš Strateginių ir tarptautinių studijų centro Vašingtone.
„Elektriniai automobiliai tiesiog gali perkelti oro taršą iš vienos šalies dalies į kitą“.
Kinų elektriniai automobiliai nėra tokie švarūs, kaip gali atrodyti
Viena studija, kurią pernai paskelbė Mičigano universiteto Transporto tyrimų institutas, nustatė, kad automobiliai su vidaus degimo varikliais, kurie šimtui kilometrų sunaudoja mažiau kaip 7 litrus degalų, yra draugiškesni aplinkai negu elektriniai automobiliai, gaminti Kinijoje. Automobilių su vidaus degimo varikliais privalumai tapa dar ryškesni, kai paskaičiuojama kaina aplinkosaugai, gaminant elektrinius automobilius, rašė „The Financial Times“.
Tyrinėtojai iš Harvardo universiteto ir Tsinghua universiteto Pekine taip pat nurodo, kad Kinijos elektrinių, iš elektros tinklo įkraunamų hibridinių ir vandeniliu varomu automobilių gamyba sukelia 50 proc. daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų negu mašinų su vidaus degimo varikliais gamyba.
Atskiras Kinijos naftos bendrovės CNPC tyrimas parodė, kad automobiliai su elektros baterijomis „skleidė“ daugiau negu dvigubai daugiau nuodingų dalelių, atsakingų už smogą Kinijoje, negu automobiliai su vidaus degimo varikliais.
2015 metais 72 proc. Kinijos elektros energijos buvo pagaminta kūrenant anglis – tai rodiklis, kurį iki 2040 metų siekiama sumažinti žemiau 50 proc. ribos. Tačiau iki to laiko dar liko 22 metai ir kol kas anglimis kūrenami fabrikai toliau teršia aplinką, nors ir gamina „žaliuosius“ automobilius. Ach, ta ironija...