Ar yra automobilių, kurie neturėtų tapti elektriniais? „Mercedes G-Class“ jau stovi pasmerktųjų eilėje (5)
„Mercedes-Benz G-Class“ - didelis, kampuotas ir netikėtai prabangus visureigis, dievinamas futbolo žvaigždžių, rusų mafijos veikėjų (dėl to ir vietinių treninguotų nevykėlių), senųjų „Mercedes“ entuziastų ir šiaip keistų automobilių mėgėjų. Dabar AMG ženklu žymimi „G-Class“ visureigiai burzgia tarsi seni amerikietiški sportiniai automobiliai ir yra iš tikrųjų greiti. Tai negi jam reikėtų tapti elektromobiliu?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pažvelkite į bet kurį naują elektromobilį. Jis būtinai bus labai aptakus – tai elektromobiliams labai svarbu. Nulaižytos formos, nugludinti kampai, aptakais uždengtos grotelės ir labai aptakūs ratlankiai kai kuriems žmonėms labai patinka. Skonis yra subjektyvus dalykas, bet negalima paneigti to, kad „G-Class“ visureigis nė iš tolo neprimena elektromobilio.
„G-Class“ yra vienas iš neaerodinamiškiausių automobilių rinkoje. Ir tai nestebina – juk jis toje rinkoje dar nuo 1979 metų. Visų pirma į akis krenta didžiuliai plokšti paviršiai: status priekinis stiklas ir grotelės. Tačiau dar daugiau problemų kelia plokščias galas, kuris važiuojant didesniu greičiu paskui save tempia didelę žemo slėgio sritį. O ką jau kalbėti apie automobilio dugną, kuris turi atviras ašis ir diferencialus (tiesa, viską galima uždengti aptaku).
Tiesą sakant, „G-Class“ yra šiokia tokia našta „Mercedes-Benz“. Aišku, modelis neša pelną ir turi legendos statusą. Tačiau nauji reikalavimai automobilių gamintojams verčia atsisakyti labiausiai teršiančių modelių. „Peugeot“ galvoja atsisakyti net benzininių karštųjų hečbekų, ne vienas prabangių automobilių gamintojas jau pamiršo atmosferinius V12, o ir V10 greitai taps retenybe. Manote, kad dėl prastėjančių pirkimų? Galbūt iš dalies, bet labiausiai tai lemia griežtėjantys reikalavimai. Dėl to pralaimi pirkėjas (jūs norite įsigyti atmosferinį V12 „Aston Martin“, „Aston Martin“ gali ir nori jį jums pagaminti, bet jiems neleidžiama), bet tuo pačiu šis spaudimas skatina technologijų vystymą.
Kurį laiką netgi buvo kalbama apie „Mercedes-Benz G-Class“ mirtį. Tiesa yra ta, kad „G-Class“ yra tarsi mados aksesuaras, praktiškumu, saugumu ir net dinaminėmis charakteristikomis nusileidžiantis keturis kartus pigesniems krosoveriams. Bet kelių entuziastų „Daimler“ viršūnėse dėka „G-Class“ išliko ir tapo dar prabangesniu. Dabar „Daimler“ vadovas sako, kad „G-Class“ greičiausiai bus paskutiniu „Mercedes-Benz“ modeliu, jei kompanijos istorija kada nors nutrūks.
Beje, Berlyne vykusioje konferencijoje Ola Källeniusas paskelbė, kad elektrinis „G-Class“ jau yra kompanijos planuose. Net ne hibridinis – pilnai elektrinis. „Mercedes-Benz“ elektromobilius žymi EQ prekiniu ženklu, kuriami ir elektriniai visureigiai, todėl technologijos naujam „G-Class EQ“ jau egzistuoja.
Galima neabejoti, kad elektrinis „G-Class“ turės du variklius – po vieną kiekvienai ašiai. Tradiciškai jis bus sunkesnis už įprastą benzininį modelį, kuris sveria 2354–2485 kg. O štai nuvažiuojamo atstumo net spėlioti nesiryžtame.
Bet ar turėtų „Mercedes-Benz G-Class“ tapti elektromobiliu? Galbūt – tai juk išplės klientų ratą, o ne jį susiaurins. Kita vertus, kai po 20 metų kalbėsime apie „G-Class“ legendą, vis tiek prisiminsime būtent benzininius modelius. „Mercedes-Benz“ reikia pradėti dar vieną legendą, tik šįkart elektrinę.