Europoje prasideda absurdas su automobilių draudimais: kodėl mažylis visureigis „Suzuki Jimny“ bus priverstas palikti Europą, o kur kas taršesnis „Mercedes-Benz G-Klass“ galės važinėti? (13)
Naujasis „Suzuki Jimny“, pasirodęs 2018 metais, jau kitąmet gali atsisveikinti su Europos Sąjungos rinka. Priežastis nėra maža paklausa ar saugumas - mažylis visureigis yra tiesiog per taršus. O štai „Mercedes-Benz G-Klass“ niekur nedings. Kas vyksta?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
O vyksta kažkas panašaus į absurdą. Tiksliau - 2020-ųjų vidutinės modelių gamos taršos reikalavimų įgyvendinimas. Trumpai tariant, Europos Sąjunga nurodė, kad kiekvieno gamintojo ES užregistruojamų automobilių CO2 taršos vidurkis negali viršyti 95 g/km. Tiksliau, gali, tačiau už tai reikės mokėti baudas. Būtent tai ir yra priežastis, kodėl „Volkswagen“ daug daugiau pastangų deda į „ID.3“ reklamą, o ne į 10 tūkstančių eurų pigesnį „Golf“.
Mažylis „Suzuki Jimny“ pateko į prastą padėtį. Nors jis yra visai nedidelis, jo 1,5 litrų benzininis variklis aplinkai padovanoja 205 CO2 g/km. Panašiai, kiek vidutinis „Porsche 911“. „Suzuki“ negamina jokių elektromobilių, kurie padėtų sumažinti šį vidurkį, todėl „Jimny“ dienos yra suskaičiuotos. Ir tai yra nesąmonė.
Žinoma, reikia stengtis mažinti oro taršą, bet ar tokie reikalavimai ją mažins? Gamintojai gaus vadinamuosius „superkreditus“ už inovacijas ir elektromobilius. Sunkesniems automobiliams taip pat leidžiama teršti šiek tiek labiau. Taigi, „Mercedes-Benz G-Klass“ niekur nedings, nors teršia labiau už „Jimny“. Tiesiog „Mercedes-Benz“ gamina elektromobilius, o ir jų visureigis yra sunkesnis.
Tik vienas elektromobilis nesugeria vieno benzininio automobilio taršos. Jei „Suzuki“ gamintų kokį elektromobilį, „Jimny“ terštų tiek pat. Retas žmogus, ieškodamas naujo automobilio rinksis tarp „Suzuki Jimny“ ir kokio elektromobilio. Vienas nepanaikina kito nuodėmių. Na, tik ES popieriuose.
Žinoma, „Suzuki Jimny“ čia tėra pavyzdys. Mažas, lengvas automobilis, turintis specifinę visureigio paskirtį, bus išstumtas, nes gamintojas nenori gaminti brangių elektromobilių. Tačiau tos pačios taisyklės išstums ir kitus mažus pigius automobilius. Gamintojai iš jų uždirba nepakankamai, kad sutiktų mokėti baudas, todėl žymiai labiau apsimokės gaminti sunkesnius visureigius ir brangesnius hibridinius ar pilnai elektrinius automobilius. Kam leisti savo superkreditus pigiam miesto automobiliui, kai gali juos panaudoti ekonomiškiau paleisdamas didesnį ir brangesnį visureigį? „Peugeot“ paskelbė, kad atsisakys karštųjų hečbekų, jei tik to prireiks, o „Mazda“ taip pat planuoja pardavimus pagal MX-30 paklausą.
Bet ne viskas taip blogai. Nors niekas už tuos griežtus reikalavimus nebalsavo, jie skatina inovacijas. „Suzuki Jimny“ taip pat gali išsigelbėti - 1,5 litrų variklį gali pakeisti ekonomiškesnis ir galingesnis 1,0 l turbokompresorinis modelis.